Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 545
hei. jeg satt og spilte på dataen min nå. Plutselig slår dataen seg av og når jeg prøver og boote igjen får jeg bare "lesefeil på hardisk".

Jeg har ikke så peil på dette så jeg lurer på hva dette er. er hardisken gåen? noe jeg kan gjøre for å fikse det igjen ?
Start - kjør - skriv cmd - klikk ok - skriv chkdsk /r - trykk enter.
Prøv det kanskje...
Trådstarter
81 2
jeg kommer ikke inn i windows...
boot fra windows cd'en så finner du frem til en "repair option" hvor du får opp en cmd prompt. Kjør komandoen som står over der.
har/hadde samme problemet. lot berre dataen stå av over natten, så funka den fint dagen etter. har skjedd eit par gongen, men har alltid funka fint etter eit par timar..

skulle likt å visst kva som var feilen...
Hvis det er boot failure du mener, som i bios feil, og ikke windows oppstarts feil så har jeg hatt den typen feil på et par disker og det ser ut til at det kan være temperatur relatert. Resultatet er at disken til slutt ikke fungerer igjen, så ta backup mens du fortsatt kan..