Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1375
Regner med det jobber flere i bar her...
anyway

Jobber ihvertfall som bartender på en liten uteplass. Er langt i fra den beste, men også langt i fra den verste. Har jobbet med dette i 4 år så jeg har fådd med meg en del erfaringer.
Noe som har fådd meg til å bli lettere irritert er når det kommer folk med samme yrke ut å skal handle. Forrige helg så var det en fyr som nettopp hadde startet på en annen uteplass som bartender og han sku kjøpe dram, jeg siterer samtalen:
"Har du sourmix?" - Ja, svarer jeg. Så klart, skal bare blande ferdig ny.
Han:" Du blander feil" Jeg: Hæ?, ja vel. Han:" Få smak... *smaker* sour mixen er altfor søt"
Jeg: Javel?? Å ellers alt bra?. (Blandet 8 barskjeer i ett 0,5 glass og han mener fortsatt den er søt)
etter å mikset ferdig sourmix til han fortsetter det slik.
Han: "ja, Først, så tar du ett glass fylt med is.. Så tar du 4cl bacardi razz. 4cl er opp til den streken på det målebegeret du bruker. Og fyll så 4cl sprit, og topp med sour mix"

Som normalt stopper jeg cirka 2 cm fra kanten sånn at man ikke trenger å være balanse mester for å få med seg drammen.
Han sier da.... "Du, hadde du ikke tenkt å fylle opp til kanten?"
"såklart" svarer jeg, "er bare litt gnien i blandt" med en ironisk stemme.
Fyller til kanten, helt til kanten. Straks han tar i glasset søler han ut 2-3 cm av drammen hans.

Dette er kanskje ett ekstremt tilfelle av en idiot. Men hver gang det kommer en bartender fra uansett hvor så skal de alltid gni det inn at de har samme jobb. Det er utrolig irriterende.
Prøver selv når jeg går ut å bare spørre etter en god dram.

Er det slik med alle yrkesgrupper? Eller er det generelt bare bartendere som er utrolig selvgod
Sist endret av autumn19; 21. august 2007 kl. 13:24.
Har jobba litt som bartender selv og må si jeg legger merke til åssen andre bartendere jobber når jeg selv er ute på byen, greia er at alle har sin egen stil men de fleste får da ett grett resultat.

Og ja, det er sånn at enkelte bartendere ute på byen faktisk er idioter når det kommer til å mixe drinker.

Jeg pleier å be dem å drite i å fortelle meg åssen jeg gjør jobben min å heller se pen ut å drikke seg full, og tipse godt.

Det ender endten med at de aksepterer at det er mitt område eller at de blir sure og går.
Begge deler funker fint for meg
DEt er sånn i alle yrkesgrupper, alltid dritsekker som kritiserer andre som jobber med det samme.
Det er den typen folk som må bedrevite andre bare fordi de KAN selv om de nødvendigvis ikke alltid har rett må de bare kritisere andre for å heve seg selv. Sånne idioter finner man desverre nok i alle samfunnslag
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg ser problemet ditt og jeg tror det gjelder veldig mange yrkesgrupper (om ikke alle) men forstår ikke hva denne tråden skal være god for. Er det mening at vi skal diskutere ditt tilfelle her?
Jobba som bartendere litt jeg også men gikk litt fort lei. Det er alltid noen som skal fortelle deg hvordan du skal blande drinken og hva du gjør feil.
Har tilogmed måtte blande en bloody mary med whiskey!!! av en eller annen grunn. Selv om jeg selfølgelig vet at bloody mary ikke skal ha whiskey i seg men denne kunden insisterte nå på det selv om jeg slo den opp i drink boka og la den ned forann han og sa Se! Vodka! Da var plutselig oppslagsverket feil også ifølge han.
Har dog lært og bare bite meg litt i tunga innimellom.

Selv som vekter så har alle litt forskjellig stil på åssen de gjør jobben. Dog er det ikke så mye krangling vektere i blandt. Vi klarer som regel og hygge oss sammen på vakt. Dog selfølgelig har du de macho vekterne som sier gå bak meg du nå så skal jeg ta meg av dette. Er liksom sånn uhh jeg har betalt for å gjøre sammen jobben som deg men jeg tror ikke du trenger og gå bort og slå ned fyren først.....
Alle har litt forskjellig stil når det gjelder jobben. Jeg prater meg som regel grønn i trynet innimellom men vil helst unngå slåsskamp. Mens andre gir en advarsel og etter det rett i gulvet med personen.

Tror konklusjonen må være at vi alle er forskjellig og derfor gjør de samme tingene forskjellige så får vi heller prøve og la være og irritere oss over det
haha ja, har en kompis som er bartender og som klaga på idioter som kom inn og skulle fortelle han åssen man skulle gjøre jobben sin.
Og når vi var ute på en pub ilag begynte han å lære jenta i baren å mixe drinker. haha.
Når man har vært lærling så forstår man fort at alle har forskjellig måter og veier de gjør jobben på. Merket dette veldig godt når jeg var lærling, var omtrent som å begynne på nytt hver gang du jobbet med en ny person. For mye av det du hadde lært av personen du jobbet med før, var "galt" for personen du jobbet med nå.
Trådstarter
Sitat av tnt
Jeg ser problemet ditt og jeg tror det gjelder veldig mange yrkesgrupper (om ikke alle) men forstår ikke hva denne tråden skal være god for. Er det mening at vi skal diskutere ditt tilfelle her?
Vis hele sitatet...
Samme grunn til at andre tråder funker. Diskusjon. Lurer mest på om det er bare jeg som opplever dette, eller om det faktisk er sånn overalt...

Arti å høre historier fra andre personer
Bestandig noen som tror de kan bedre en deg, uansett om det er å plokke bær eller fly en F-16.
Må bare si at jeg ikke liker når folk er slik, prøver så godt jeg kan og ikke gjøre det samme.
Sitat av Diablo
DEt er sånn i alle yrkesgrupper, alltid dritsekker som kritiserer andre som jobber med det samme.
Vis hele sitatet...
Jeg må bare påpeke det, men den vesentlige forskjellen i dette yrket er at drittsekkene gjerne er sterkt beruset.