Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1523
Fra første Juni får alle med 1024/256 ny hastighet på 2000/300 og de med 2048/256 får 4000/400 til samme pris som tidligere.

Står mer om dette her

Det blir bra, uthastigheten kunne kanskje vært 500 på pluss- pakken og 1mbit på Ekstra. Går det greit å brukke samme modem som nå, eller må vi kjøpe nytt? På konfigurasjonen står det 1248/256 - men nettsidene til SpeedTouch skriver modemet har 8mbit ned.
Blir kult med 4 mbit, men jeg skulle gjerne ha bytta bort 1 mbit ned mot en halv opp

Er det på noen måte dyrere for telenor å gi oss mer fart ut en inn?
Gud, når skal det bli bedre fart ut?
Det var ikke for tidlig...
Håper bare NGT prøver å ta igjen Jeg vil ikke se på at Telenor-vennene mine har kjappere linje enn meg.
Herlig, da ble det vist at jeg holder meg til samma adsl pakka da >D
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Det med at det ikke blir større oppfart har vel noe med kapasiteten på ADSL? Så vidt jeg vet går jo signalene gjennom telefonledningene, og det er noe annet enn fiber lik den du får fra f.eks Lyse.

Shoot me if i'm wrong.
Voyage's Avatar
Trådstarter
Sitat av Trond
Er det på noen måte dyrere for telenor å gi oss mer fart ut en inn?
Vis hele sitatet...
Skulle ikke tro det egentlig, vet faktisk ikke. NGT har 864 Kbps opp på Echo- pakken. Det er ikke så ekstremt heller. Telenor burde gi minst 500 ut. Det tar litt tid å sende bilder på e-post om det blir 10-20MB med 256, 300 utgjør lite.

Det er neppe mulig med IP-telefoni og surfing på en og samme tid hvis brukerne sender data som bilder. Da er linja okkupert og aksesstiden blir nær null.
Sist endret av Voyage; 25. april 2005 kl. 15:50.
Sitat av TurboAciid
Det med at det ikke blir større oppfart har vel noe med kapasiteten på ADSL? Så vidt jeg vet går jo signalene gjennom telefonledningene, og det er noe annet enn fiber lik den du får fra f.eks Lyse.

Shoot me if i'm wrong.
Vis hele sitatet...
Det har nok noe med det å gjøre, men det begrenser det ikke helt ned til 400 som maks. Mange ADSL-abonnement har opp mot 1.5 mbit (sikkert mer, òg) ut.
uff, nå jeg vi akkurat har bestillt NTG.... Håper NTG gjør det samme da.
betyr dette at alle som har ikke har tilgang til mere enn 2048/256 altså får tilgang til det dobbelte?
Hah. Jeg har snart fiber. Æddabædda.

sorry. bare måtte.

mer fart ut hadde ikke vært å forakte, nei
Nesten for godt til å være sant?
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Det eneste jeg lurer på er dette her:

Sitat av http://www.online.no/at/oppgradering.html

Lansering av Telenors nye ADSL-portefølje skjer 1. juni.

  • Nye kunder som bestiller nå vil få de nye hastighetene fra juni av.
  • Eksisterende kunder flyttes automatisk og gradvis over på de nye produktene, og alle vil ha nye hastigheter i løpet av året.
Vis hele sitatet...
Skal de altså vente lenger enn til 1 jun. med å skru opp hastigheten hos oss som allerede er kunder?

Da er det jo nesten ikke vits for meg å glede meg til dette i og med at jeg får fiber i løpet av året. :S
Dere husker vel sist Telenor skulle skur opp hastigheten og fjerne nedlastings grensen. Tok evigheter. Smør dere med litt tålmodighet og vent.
Sist endret av NinjaSverre; 25. april 2005 kl. 16:49.
Evt, mas på dem en gang per dag fra og med 1. Juni. Fungerer fint
Neida.
Hos meg oppgraderte dem ett par dager etter at jeg ringte å spurte
Jeg har 1.5 mbit ned, 500 kbit opp. det betaler jeg 350kr for i måneden. Jeg vil gjerne ha mere men vis jeg absolutt skal ha mere koster det 500 måneden, da får jeg 8mbit ned og over 1mbit opp...
Jeg har mimer. Anbefaler det til alle sammen!
Telenor har jo nettopp satt opp hastigheten, betyr det at jeg som fikk 2mb like etter jul, nå får 4mb ?
Ja, selvsagt gjør det det Jeg har Telenor, og en ting kan jeg si: De er sleipe. Som folk sikkert husker, så oppgraderte dem linjene deres i fjor og. Da ble det satt en dato når alle abbonentene skulle vært oppgradert. Jeg fikk linja mi oppgradert en dag før fristen gikk ut :s
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Sitat av steinarlima
Ja, selvsagt gjør det det Jeg har Telenor, og en ting kan jeg si: De er sleipe. Som folk sikkert husker, så oppgraderte dem linjene deres i fjor og. Da ble det satt en dato når alle abbonentene skulle vært oppgradert. Jeg fikk linja mi oppgradert en dag før fristen gikk ut :s
Vis hele sitatet...
Mens jeg fikk samme dagen tilbudet ble offentliggjort. Sleiphet er ingen faktor her, er snakk om at de ikke har kapasitet til å oppgradere alle kundene dems samtidig.
For en gangs skyld skal jeg bare smile og vente i spenning på Telenors oppgradering av linja. Man skal egentlig ikke klage selv om det er mulig å finne et abb. billigere en annen plass; det er jo ikke så ofte man får noe "gratis" hos noen lengere.
Er vel bare å ringe/kontakte dem i en eller annen form for kundeservice og spørre om de kan fikse linja akkurat her. Funka forrige gang i alle fall
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Jippi. Nå blir telenor nesten brukbart. Synes at de kunne tenkt litt mer på ut linjen istedetfor inn. Men bare vent, snart blir nedlastingsgrensen innført igjen
det er jo nye kunder som skal få oppgradert fra 1 juni. allerede eksisterende kunder kan det hende må vente helt til desember! NGt 4ever!
Og det som er ekstra gledelig med dette, er jo at den "egentlig" hastigheten på linja er 4864 inn / 512 ut, hvis man sammenligner det med hvordan telenor tidligere har oppgitt linjehastighetene(dvs uten å ta hensyn til overhead på linjene, noe de gjøre denne gangen).