Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 2578
Man må jo ønske seg noe til Jul, ellers er sjangsen liten for at man får noe man trenger. Problemet er bare at jeg ikke aner hva jeg skal ønske meg. Siden jeg mest sannsynlig ikke er alene om akkurat dette vil jeg lage en post hvor man kan dele ønsker. Da mener jeg ikke personlige ønsker, må være noe som andre kan legge til listen sin.

På forhånd takk
Noe av det jeg ønsker meg:
DVD:
Ringenes Herre Extended Edition Triologi
Shaun of the Dead

Hardware:
DVD-Brenner
1024-DDR-RAM
200GB Hardisk
160GB ekstern hardisk

Diverse:
iPod mini
Dreambox DM 7000s
Vis hele sitatet...
jeg foreslår at du tar deg et tur innom nærmeste shopping senter og ta deg en runde i de butikkene du har interesser for, da skal det litt til for at du ikke finner noe du ønsker deg.

/me ønsker meg en 230cm dyne (:
Det er sant, men det er greit å ha noe å gå etter
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Alle dere ønsker dere slike dyre fancy ting... synes det er altfor drøyt å ønske seg flertallige gaver til mange tusen per stk. Personlig heller jeg mer mot billige praktiske ting: Stativ til å tørke klærne mine på, hårføner til det altfor lange håret mitt og en ny lue for å ikke fryse på hodet i vinter.

Kanskje jeg bare er for gammel, men dere ønsker som noen borskjemte barn.
Fatters får en riskoker, og noen andre får en Gudfaren dvd box.. Blir vel sokker til besteforeldrene mine i år igjen, og bamser til niesene

selv ønsker jeg meg myke pakker..
Vel, du har et poeng Gusto, men så er det noe med at julen er en høytid. Folk får høyere lønninger, til å bruke på julegaver. Jeg ser ingenting uetisk i å ønske seg dyre julegaver .
I år ønsker jeg meg tv-uttak på rommet. og håper da jeg får det !
Sier det samme som Gusto over ^^

Hvorfor ikke ønske seg noe nyttig? Ja, en harddisk eller to er er nyttige i seg selv, men hvorfor heller ikke ønske seg noe som man kan bruke litt oftere? En harddisk putter man inni pc'en og lar ligge der. Du bruker den når du sitter på pc'en, men du får ikke noe spesielt viktig ut av den, annet enn all warez og musikk etc :P
Jeg håper jeg får klær som jeg får bruk for. Har veldig lite å velge mellom, så klær er tingen.
Jeg ønsker meg Da Vinci-koden og gavekort på www.htfr.com.
Gusto, man må da få lov til å ønske seg dyre ting.
Jeg har dyre ting på ønskelisten min, men forventer ikke å få noe av det. Foreldrene/søstrene mine finner på ting selv, og jeg har enda ikke fått en juleave jeg ikke likte.

Hvis det først skal komme dyre ting under treet så kan man alltids spleise.

Edit:
Robin, klær kjøper jeg selv for lønna mi for det er ingen i familien som kan å kjøpe klær til meg.
Gusto og Robin: Dere to er sikkert studenter som bor alene. Vi som bor hjemme hos foreldrene vår får sikkert dyre gaver.
Ønsker meg Lotr dvd extended boksen og starwars dvd boksen.. Pluss noen Cube spill.. og kanskje klær..

Trur det er greit å gi forelde en ønskeliste.. Forelde sliter litt med å finne julegaver, dessuten er det jo bedre å ende opp med noe man kommer til å bruke enn masse skit man aldri har ønsket seg.. Ønsker meg heller ikke noe spesielt dyre gaver.. rundt 500 kroner..

Å ønske seg datadeler hjemme hos meg er uaktuelt siden mor/far ikke klarer å handle på nett/finne ut hva jeg trenger, så slikt handler jeg på egenhånd.!
Jeg er enig med Gusto, faktisk

Synes det er unødvendig å gjøre om jula til et økonomisk helvete, og spesielt ikke bruke flertusen kroner på høyfaktors-nerde-ting slik som Starra. Myke pakker kan være fint det å

Yaman: Har ikke noe å gjøre med at man ikke har råd, men at man ikke må tvinges til å bruke så evig mye spenn!

Robin: Nå er ikke en harddisk så ubrukelig som du skal ha det til, men er enig med deg at klær kan være bedre julegave.

esr: Likte den dyne-ideen!


Personlig ønsker jeg meg et par nye ski, og jeg tenger ny vinterjakke.

SD
SD: Jaja, men det er lov til å ønske. Å rive og slite i folk for å få gaven de ønsket var ikke det jeg mente.

Ski og vinterjakke kan være dyrt det og .
SD, jeg kan garantere deg at jeg ikke får noe av det som står under hardware(muligens en dvd-brenner, men det er kun fordi foreldrene mine vil ha det selv)

DVDer ikke så dyrt, og kommer jeg til å få mye av. Ikke bare de som står der på listen som er på min egen liste. Jeg har en lang-lang liste med DVDer og andre ting, men ville ikke at posten skulle bli for lang.

iPod mini er noe av det mest praktiske jeg kan få siden jeg sitter endel på buss og trenger noe å fordrive tiden med.
Opprinnelig postet av Gusto
Alle dere ønsker dere slike dyre fancy ting... synes det er altfor drøyt å ønske seg flertallige gaver til mange tusen per stk. Personlig heller jeg mer mot billige praktiske ting: Stativ til å tørke klærne mine på, hårføner til det altfor lange håret mitt og en ny lue for å ikke fryse på hodet i vinter.

Kanskje jeg bare er for gammel, men dere ønsker som noen borskjemte barn.
Vis hele sitatet...
alle dere
Vis hele sitatet...
?
Jeg nevnte ingen ting om hva jeg ønsket meg. Ville bare ha ideer.
Jeg får aldri noe som koster "mye", men jeg er fornøyd. Av mine foreldre får jeg som oftest en DVD eller noe. Det er ca 200 kr.

Jeg nevnte ingen ting om pris siden det er flere folk som kan få bruk for andres ønsker, folk som kanskje har en annen skala.

Men jeg er enig, nyttige ting er ofte det som gleder mest også.

Men prøv å post tips og ikke diskuter om folk er bortskjemt eller ikke. Vi blir ikke noe kloker av den grunn.

Takk, selv har jeg lagt til Shaun of the Dead på lista nå. Har aldri hørt om den, men når jeg så traileren lo jeg så jeg holdt på å dette av stolen.
samme her...
den filmen SKAL jeg ha
Opprinnelig postet av Yaman
SD: Jaja, men det er lov til å ønske. Å rive og slite i folk for å få gaven de ønsket var ikke det jeg mente.

Ski og vinterjakke kan være dyrt det og .
Vis hele sitatet...
Jo bevares, jeg har jo fått dyre gaver jeg å, jeg er bare imot hele prinsippet. Nå får jeg en dritbillig jakke, er ikke noe trendhore, og et par standard ski!

Starra: Mente bare at det finnes noen som aldri ønsker seg myke pakker, du var bare et tilfeldig eksempel
Men nå forventer jeg vel egentlig ikke annet på et slikt fora.
Jeg elsker klær, men må kjøpe dem selv.
Høyest på ønskelisten min er:

Alfa M77 - militærsko
Vintersovepose

jeg ønsker meg nye trommeskinn! og det får jeg... (må dog bestille og legge ut for de men)

har egentlig funnet ut at det er ganske kjedelig å vite hva man får. Er alltid litt spennende å ikke ane hva man pakker opp.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Koss portapro headset
500W PSU
ROTK Extended DVD
dette er direkte ripoff av ønskelista mi. tar alltid vare på dem så jeg kan se tilbake og se hva jeg ikke fikk i fjor for så å sette det opp igjen i år :P

Koss portapro(de greiene som følger med ipoden er til å bli gal av)
trykkluftharpun
rosa plysjtøfler
tegnemappe A2
mørkt sengeteppe
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Her er det jeg ønsker meg til jul. noe er kansje litt urealistisk men alikevell
- Ny seng
- oldemor (hun døde nettop)
- minikjøeskap
- brett med Fanta Shokata
- Bedre inet
- Masse kinobiletter
- Dragonball og Pondus abbenomang
- Dragonball bok nr 2
hehe teposen. måtte le, kanskje er jeg overtrøtt nå, men å ønske oldemoren sin tilbake.. hehe, ser for meg det på julaften, svær pakke det hadde blitt a gitt..
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Nja. ville ikke si at den hadde vært veldig svær. Hun krumpet veldig de siste årene men uansett, gøy å fått henne tilbake. + de andre tingene da
Nå har jeg allerede fått en sydentur av mamsen som jeg skal utkassere i påskeferien. Håper dette blir den mest geniale gaven jeg noensinne har fått.

Ellers på listen min så er det følgende:
Blazer
Klespenger (Ligger vel i ordet, men du får penger til å kjøpe de klærne du selv ønsker)
Penger
Pondus abonnement
1 stokk general snus
Newcastle United effekter
I år sa jeg til min mor og min slekt at jeg ikke ønsker meg noen andre julegaver enn penger... (hvis det ikke er helt sikkert at de vil gi meg noe de vet jeg vil like)

Grunnen til dette er at jeg før jul skjelden rekker å komme på noe fornuftig å ønske meg. Derfor hadde det vært litt greit å utpå nyåret ha en liten sum jeg kan ta av hvis jeg finner ut at det er noe jeg trenger/ønsker meg.

På den måten kan vedkommende vite at han/henne har gitt meg noen jeg faktisk ønsker, og jeg har self litt større handle-frihet når f.eks nyttårs-salget setter inn.
Det jeg og dama har ønsket oss i år er:

1 kjevle, fant ut at vi manglet det når vi skulle lage pepperkakehus
Mikrobølgeovn av mine foreldre + bestemor
Fenalår
Ullsokker, det trenger man bestandig

Alle spør hva man ønsker seg men utenom dette over så er jeg helt tom, har egentlig alt jeg trenger, og det jeg virkelig har lyst på koster en del tusen kroner så har ikke hjerte til å si det til noen...
Synes det er greit å ha ønskeliste så får man ihvertfall noe man trenger.Så lenge man klarer å være litt realistisk.

Kjøpte selv alle gavene vi gir vekk i år på internett.
Veldig greit når man har 5 søsken og 10 onkelunger, og det er kun på min side
Det eneste jeg kommer på i farta som jeg har ønsket meg er en bok om php for nybegynnere og abonnement på Illustrert Vitenskap.
Jeg har fått en julegave allerede, som var sesongkort i bakken! :-)
Jeg ønsker meg:

Guitar (Billig akustisk nybegynner)
Piercings til leppe og nippel.
Gavekort på tattoo nation
Guitar timer for nybegynner.
Snowboard googles (Spy Blizzard svart m/gult glass)
1 Parfyme (Trenger igrunn i mere, har noen fra de mange jeg fikk i fjord )
Snowboard bag.
Kontant kort (Sense)
Gavekort til hele sørlandssenteret (Kjøpes i info kiosken, og er utrolig greit når salget kommer etter jul/nytt år )
Stafeli, maling, pensler og lerret.
Snowboard wax til enhver anledning.
Tøffler.
Hvis ikke så er jo penger greit å.


Kanskje ikke helt realistisk å få noen i familien til å gi meg penger til body art, men for prøve.
- En kortspillbok hadde vært grei å hatt på hytta.
- Ellers har jeg allerede fått hl2,
- og får LOTR - ROTK extended når de får den inn igjen i butikken.
- Ellers har man alltid bil med på ønskelisten, selv om man vet man ikke får det.
- En pondusbok eller to er også gøy.
- Frakk
- Ryggsekk til laptopen

Er rimlig sikker på jeg får en av delene..
Ulvang-ullsokker er alltid en sikker hit
ting å tang til å fylle leiligheta med. det er koz det..
Jeg ønsker med en slik svart, pen frakk til å bruke sammen med dressen min. Ellers ønsker jeg meg ikke så veldig mye. Har alt jeg trenger.

Sikre vinnere for meg er:
- Gavekort på tøy. Får mye mer på salg etter jul.
- Musikk og DVD-filmer. Evnt. Gavekort på dette.

Det er digg å kunne gå å handle når man har gavekort.

Ellers ønsker jeg meg penger i år slik at jeg kan betale regningene mine som det har blitt en del av etter jeg kjøpte bil.
-billett til the gathering 2005 (645,-)
Fjorårets store slager i familien var å kjøpe supper / gryteretter / annen halvfabrikat mat til hverandre.

Vi er 6 studenter som alle har like dårlig råd, men god fantasi, har kost meg med massevis av supper og retter jeg aldri hadde kjøpt på egenhånd. Gaven kan jo da også passe til enhver lommebok.

Andre ønsker:
- Vin (en som giver liker, det er for mange gode viner der ute til å skulle ønske seg en spesiell)
- Abonnement på diverse blader og magasiner (gaven som varer et helt år).
- Gavekort (som nevnt over, dobbelt så mye for pengene en uke etter julaften).
- Kaffe / te i løsvekt (igjen noe som alle har råd til, men som kan varieres i det uendelige).
- Bruksting, så som verktøy, kjeler og kar, glass, kopper etc.
Opprinnelig postet av Yaman
Gusto og Robin: Dere to er sikkert studenter som bor alene. Vi som bor hjemme hos foreldrene vår får sikkert dyre gaver.
Vis hele sitatet...
Eller du bare er litt mer bortskjemt i forhold til oss andre? Husker dette spesielt godt når jeg konfimerte meg, fikk selv "kun" 12 000,- hvorpå kompisene kanskje fikk 30 000,-

Det mest ironiske var at halvparten av pengene deres viste dem ikke hvor tok veien... jesus...

øsnker meg en dame jeg!
Opprinnelig postet av Yaman
Gusto og Robin: Dere to er sikkert studenter som bor alene. Vi som bor hjemme hos foreldrene vår får sikkert dyre gaver.
Vis hele sitatet...
Ingen studenter som feirer jul hjemme nei... Velger å tro at de hjemme ikke har dårligere råd selv om ikke jeg bor der, tvert imot. Men tror jeg ser poenget ditt, bare måtte

tore: Det mest fornuftige ønsket! Selv om det kan være vanskelig å oppfylle av noen andre enn deg selv
Jeg ønsker meg en cd samling av Pink Floyd som heter Shine on...

Også vet jeg at jeg får ny mobiltelefon, fordi jeg ikke har noen nå (Pga viss fuktig luft i pirbadet i Trondheim, så nå er pappa og mamma sinte fordi di ikke kan få tak i meg...Like greit
- Star Wars Collection Box (den greia med de tre gamleste filmene)
- Sony Ericsson T630 (jeg er slow på mobilmarkedet, har en 3310 nu)
- NHL 2005 på xbox
- Trivial Pursuit 20 år elns

de eneste gaveønskene jeg kommer på i farten
Opprinnelig postet av Yaman
Gusto og Robin: Dere to er sikkert studenter som bor alene. Vi som bor hjemme hos foreldrene vår får sikkert dyre gaver.
Vis hele sitatet...
hehe. Gusto er vel kanskje student. Jeg er 15 år, derav bor hjemme hos mine foreldre, men mitt syn på julegaver er sånn som det er
Jeg mener ikke at folk ikke kan ønske seg dyre og store gaver, men noen ganger kan det bli litt for mye av det "gode".
Problemet er at jeg har alt det i "lav segmentet" som jeg trenger, og da er det bare de alt for dyre gavene igjenn. Som 60Gb Zen (no do, siden lillebroren min får zen touch av mamma&pappa&mormor).
Så det jeg fant ut at jeg skulle ønske meg er;
-Ny stol (bruker mesteparten av dagen i den drittene stolen min)
-Kjøretimer
-Et paragliding hopp
Og så tvangsskrev mamma på underbokser, da var den julen reddet
Tja..

X-box med chip og 200gb disk (allerede bestilt, så det får jeg garantert)
Klær
Penger
Ipod
Øl


God jul.
Du er min venn
niigu's Avatar
ENESTE jeg ønsker meg er en god tursekk.
Jeg ønsker meg fred i verden og snille barn.

Yeah, right.


Jeg ønsker egentlig at julaften blir en suksess. Gavene betyr egentlig ikke så mye. Det er samlingen med familien som betyr noe. At alle koser seg og har det fint. Gavene er bare en bonus på denne dagen.
har ønska meg:
Eye-toy (moro partyspill)
Creative Inspiron P5800 (Garantert at jeg får)
Noen Ellusionist.com-filmer
DVD-R plater (til å brenne ps2spill)
Bilett til Iron Maidens konsert i Oslo i sommer (har allerede bestilt, så den er sikra )
Kortstokk (woho)

God Jul
Hva med en cd da? eller så er gavekort i alle former greie og ha i januar når det er salg.

edit: post 50