Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 534
Visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne, men det ble da her.

Ok, jeg har altså en slik Phillips DVD-spiller som OGSÅ spiller av DivX-filmer. Jeg har altså da prøvd å spille av DivX, men det eneste som har skjedd er at bildet er blitt forvrengt og at lyden funker dårlig, samt at filmen plutselig slutter. Jeg har prøvd å brenne både på en vanlig CD-plate (800 mb) og en DVD-plate (4.7 gb) uten at det har blitt noen forskjell. Den metoden jeg brukte for å få dem på cd var enkelt og greit bare at jeg brente dem over helt vanlig, slik man gjør i Win XP, og da lurer jeg på om man skal brenne de på en annen måte, via noe spesielt program? Hadde vært takknemlig om noen kunne svare på dette da jeg ikke kan noe om encoding etc.

Takk.

EDIT: Jeg skal brenne over fra en .avi som er i DivX-format, om dette var uklart.
Sist endret av kventess; 24. november 2004 kl. 01:51.
Jeg vet ikke hva som er feil, men jeg kan gjette på at du må oppdatere firmwaren i DVD-spilleren din slik at den tar alle typer DivX. Hva heter spilleren?
Kan være en ide å sjekke cd'en i en annen spiller også kanskje... Så du er sikker på at du har gjort riktig der. Funker det der, så ta DonTomaso's råd og sjekk opp spilleren din.

Fila skal forøvrig ikke prosesseres på noe ekstra vis, den skal bare brennes til cd'en som en hvilken som helst annen fil.