Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 786
Kjøpte meg en Fujitsu Siemens AMILO Li 2732 i slutten av september 08.

Jeg er stortsett alltid, (med få unntak) uheldig med det jeg kjøper på Elkjøp.

Men trodde at nå hadde jeg gjort en god handel.

Pc-en fungerte fint frem til nyåret, da begynte den og ''fryse''.

Etter hvert som mnd har gått så har den fryst oftere og oftere.
Og de siste ukene har det ikke hvert enkelt og slå på pc-en, den slår seg stort sett av før den i det heletatt viser Fujitsu Siemens logoen ved oppstart.

Reinstallerte Windows Vista og håpet det skulle bedre seg, det funka i 1 dag.

Nå står djevelskapen der, og vil ikke starte.

What to do?
Er dette en sak mellom meg og Elkjøp, eller Fujitsu Siemens?
haha !

Vel, formaterte du disken da du reinstallerte windows ?
Hvilken versjon av vista hadde du på den orginale cden ?

Hvilken antivirus program bruker du ? (Er viktig, avhengig av hvilken sider du besøker).
Installerte med Recovery DVD'er og fulgte instruksene på skjermen :P
Brente Recovery DVD fra pc-en slik som beskrevet. Det er Vista Home Premieum.

Har Norman antivirus som er inkludert på pc-en.

EDIT: Bare legger til at det 2 lamper som lyser, det er den som viser at pc-en står på. Den andre er den som indikerer aktivitet på harddisken, den slukker 2 sekunder før pc-en slår seg av.
Sist endret av RichiRich; 10. april 2009 kl. 01:15.
Samme skjedde med min AMILO, kjøpt på nesten samme tidspunkt, leverte den inn og fikk det reparert.
Tok en drøye 3 uker -.- Båååikått elkjøp
Sitat av Forbrukerkjøptsloven Vis innlegg
Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner). Unntak gjelder hvis reparasjon kan skje "uten nevneverdig ulempe" for kjøper (for eksempel retting i løpet av et par dager) og reparasjonen gjør at varen blir så god som ny (for eksempel sko som blir sterkere enn før). I slike tilfeller skal det lite til før selgers kostnader anses urimelige (for eksempel hvis innkjøpspris for ny vare er 3 ganger høyere enn reparasjonskostnadene). Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret.
Vis hele sitatet...
Jeg tolker dette som at du har krav på ny laptop, så lenge den er på lager eller tiden det tar og reparere ikke er over en uke. Hvis jeg tar feil og du ikke har krav på ny laptop, får du uansett en låne-pc hvis tiden det tar og reparere din nåværende laptop, er på over en uke.

Kilde
Sist endret av zenzen0; 10. april 2009 kl. 06:38. Grunn: la til kilde.
Okei, takk for det.

Da havner den på Elkjøp til uka
Nå har jeg fått startet pc-en så nå er den oppe å går.

Kan det være noe virus eller noe slikt som feiler maskinen?
Sitat av RichiRich Vis innlegg
Kan det være noe virus eller noe slikt som feiler maskinen?
Vis hele sitatet...
Så lenge du har formatert den og problemet er der fortsatt så er det nok hardware-feil.

Ellers så har jeg erfart at Vista har det med å fryse (BSOD) på spesielle laptoper, selv om andre OS fungerer som de skal. Så om du overlever med XP, eller et linux-basert OS så anbefaller jeg det på det høyste.
Prøvde og installere XP men da fant den ikke noen harddisk.
Den har fryst igjen nå, så nå går den strake veien til elkjøp.
Høres nesten ut som det er disken din som fucker. Spesielt siden den ikke finner disken ved xp-installasjon samt at den fryser. Reklamasjon neste
Kan hende at disken er en SATA disk og Xp har ikke støtte for det med mindre du lager en cd med SATA drivere integret på Xp Cd'en. Prøv med nLite og lag deg en egen Xp cd ut fra den cd'en du har, og legg til SATA drivere hvis pc'en har SATA da. Søk på google etter nLite+ søk etter tutorial, da finner du ut av det regener jeg med. orker desverre ikke å lete opp nå. har vært en LAAANG dag. Lykke til

Edit: Den har SATA ser jeg på MPX.no

Edit 2: Ok her får du linker alikavell: nLite: http://www.nliteos.com/
Tutorial: http://komku.blogspot.com/2007/11/in...o-windows.html
Håper dette hjelper deg med Xp Installation
Sist endret av Dr.Gonzo; 12. april 2009 kl. 00:42.