Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 5981
Jeg ble nettopp oppmerksom på at jeg har tilgang på Altibox TV Overalt, som er et tilbud som lar meg se TV-kanalene mine på TV/mobil. Betyr dette at jeg kan melde fra til NRK om at de kan komme og plombere TV-en min, også slipper jeg å betalte lisens?
vil ikke tro det, da du trenger tilgang til dekoder for å "streame" tv kanalene. osv correct me if im wrong..
Så lenge du har tilgang til nrk gjennom dekoderen din så må du betale nrk lisens, visst du f.eks setter opp en vpn server hos foreldrene dine flytter ut og ikke har altibox der, så kan du jo lure deg unna...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg unnslapp NRK-lisens ved å sende en mail til de å fortelle at jeg hadde solgt tv-en min til fattern pga. vanskelig økonomi. Skrev opp hans fulle navn og føldselsnummer.

Følte det var helt på sitt rette da jeg så og si aldri ser på NRK og jeg verken har tv-abonnement eller tv-dekoder hjemme.

Fikk ett bekreftende svar tilbake og alt er vel.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av toffensko Vis innlegg
Så lenge du har tilgang til nrk gjennom dekoderen din så må du betale nrk lisens, visst du f.eks setter opp en vpn server hos foreldrene dine flytter ut og ikke har altibox der, så kan du jo lure deg unna...
Vis hele sitatet...
Hvordan setter man opp en vpn server rent praktisk? Bruker man en ruter eller en pc? Og vil det fungere med vpn i forbindelse med Altibox?