Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 13250
Hei.

På skolen så har vi fått en drøss med hengelåser, som vi bruker på 2 skap. Både verktøy og bokskap. Hadde vært utrolig gøy å imponert noen kamerater ved å eventuellt knekke opp kodene på disse. Hehe.

Så, hvis noen har noen tips og fremgangsmåter, post dem gjerne. Det er altså en abus lås som koster 100 kr. Med 3 "hjul" for å bytte nr på.

Takker på forhånd folkens.


Ja, jeg har søkt!
Gå igjennom alle kodene. 1000 mulige kombinasjoner. Bruker du 1 sekund på hver kombinasjon bruker du ikke mer enn 15-16 minutter på å sjekke alle.
Sitat av Forconin
Gå igjennom alle kodene. 1000 mulige kombinasjoner. Bruker du 1 sekund på hver kombinasjon bruker du ikke mer enn 15-16 minutter på å sjekke alle.
Vis hele sitatet...

Det er mye jobb.

Men det er verdt å prøve en gang. Du har ikke andre tips?

edit: 222 poooster!
Lett å knekke slike. Har gjort det selv mange ganger.
1. "Dra" i hengelåsbøylen for å sette systemet under press.
2. Begynn å vri på hjulet lengst unna bøylen. Den vil si forsiktig "klikk" og sitte ganske godt fast i den posisjonen.
3. Begynn på neste hjul og jobb deg innover.

Kjenner du ikke at låsen klikker etter å ha vridd det første hjulet helt rundt, drar du ikke hardt nok. Det kan være tungt, avhengig av kvaliteten på låsen. Abus lager bra låser. Hvis du har "klikket alle på plass og låsen ikke går opp, drar du for hardt. Å åpne låser er en kunst. Øv mye.
"Vri på hjulet lengst unna bøylen".
Hvilken vil dette da si? Har ikke alle 3 hjulene like lang avstand fra bøylen?
http://www.pmi.no/pmi/images/1866.jpg

er det en slik er det lett å se da
---
viss hjulene sitter vannrett på hengelåsen så tror jeg han menr den lengst unna "åpningen"
http://www.home.no/nassie/henge.jpg
Sist endret av nas; 4. september 2005 kl. 15:35.
Ahhh. Jeg så for meg en slik som ser ca. ut som en vanlig nøkkellås.
uff.. vanrette låser.. Legg press på låsen og ta den som sitter hardest fast. Så når den glir på plass, da den som sitter hardet fast da, så den siste.
funker det å "åpne" en slik hengelås da ?

http://putfile.com/pic.php?pic=9/24913221766.jpg&s=x7
Sist endret av gillebo; 7. september 2005 kl. 20:27. Grunn: url feil : s
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva faen er det?
En sånn "safe" lignendes ting ser det ut som
▼ ... over en måned senere ... ▼
på skolen vår har vi en en mengdde elevskap. Og der har mange kodelåser.

På de aller fleste av de funker "Dra hardt, og snurr på hjulet til du finner tallet der hjulet oppfører seg annerledes"
Sitat av mads-b
Lett å knekke slike. Har gjort det selv mange ganger.
1. "Dra" i hengelåsbøylen for å sette systemet under press.
2. Begynn å vri på hjulet lengst unna bøylen. Den vil si forsiktig "klikk" og sitte ganske godt fast i den posisjonen.
3. Begynn på neste hjul og jobb deg innover.

Kjenner du ikke at låsen klikker etter å ha vridd det første hjulet helt rundt, drar du ikke hardt nok. Det kan være tungt, avhengig av kvaliteten på låsen. Abus lager bra låser. Hvis du har "klikket alle på plass og låsen ikke går opp, drar du for hardt. Å åpne låser er en kunst. Øv mye.
Vis hele sitatet...
ja noen av de abusene er harde å få opp på den måten.,
Men har noen sett de hengelåsene med bokstaver isteden for tall, vannrett. noen som vet åssen man får opp de, de virker harde å få opp.
En kodelås jeg hadde var sort, retangulær og kodehjulene var montert på en kortsiden(noe ala denne). Den var iallefall bare å trykke hjulet litt opp og se inn under fra undersiden på skrå. Bruk gjerne en lommelykt. Da var det bare å se en duppeditt som skilte seg ut fra resten av hjulet og snu hjulet 180 grader. Repeter for alle hjulene. Ingen makt nødvendig.
Sist endret av TipeX; 28. oktober 2005 kl. 22:23.
▼ ... over en måned senere ... ▼
PS! Ang. hva denne posten egentlig handlet om; "å knekke koden på en ABUS kodelås". Det finnes ingen snarveier på ABUS sine kodelåser, å "trekke hardt" for å kjenne kneppet osv. er bortkastet da ABUS har laget hakk i forskjellige dybder på de ulike hjula, slikt fungerer bare på de billigste no-name låsene. Men å gå gjennom kodene funker fint da.
jeg tok to abus låser her om dagen, men jeg vet ikke hvordan den var kvalitetsmessig. den lignet denne: http://www.abus.de/images/prod/hangschloesser/155.jpg , men hadde bare tre hjel. Trikset som funket var å trekke litt i den og kjenne hvilken av hjulene som var tregere å vri enn de to andre (som var mye lettere å vri på), og deretter vri på dette. og for hver gang du vrir på det kjenne på de to andre om et av de var blitt tregere. Hvis et hadde blitt tregere hadde du rett tall på det først, så var det bare å gjenta dette til den var åpen. så vidt jeg husker så "låste" hjulene seg i rekkefølgen ovenfra og ned
Funker bra med en boltesaks også, uansett hvor hjulene sitter, eller hvor mange hjul det er!
Sitat av gillebo
funker det å "åpne" en slik hengelås da ?

http://putfile.com/pic.php?pic=9/24913221766.jpg&s=x7
Vis hele sitatet...
Sitat av adrian nor
Hva faen er det?
Vis hele sitatet...
tror det er en slik "safe-kinda-lookalike-lås" han mener... med ett stort dreiehjul! Ikke det at jeg vet hvordan man knekker det, men jeg skjønte hva han mente!
Sist endret av el_bamso; 21. desember 2005 kl. 09:44. Grunn: skrivefeil, rett og slett!
el_bamso, gillebo og dere andre:

Her har dere løsningen på hvordan den "hackes":
http://www.geocities.com/masterunlocked/

Master sine dial-locks eldre enn 02-modell kan også taes med shims (lages enkelt av diskett, ølboks el.), søk på "how to make padlock shims" på google og dere finner løsninger..

Hvor i IT-utdanningen lærte dere å ikke bruke google??

/øystein
Hehe... kunne de "vanlige" kodelåsene fra før av... Videoen over forklarer jo ganske enkelt hvordan man tar padlockene. Da kan jeg to

Ganske nyttig forum når jeg tenker meg om
Sitat av LasseTheDude
Hei.

På skolen så har vi fått en drøss med hengelåser, som vi bruker på 2 skap. Både verktøy og bokskap. Hadde vært utrolig gøy å imponert noen kamerater ved å eventuellt knekke opp kodene på disse. Hehe.
Vis hele sitatet...
Imponere kamerater du lissom. Tjuvradd
FHM hadde en artikkel om hvordan det funket. Skal se om jeg finner ut hvilket nr det var.
Testet på låsen på kofferten min. Utrolig enkelt

Jeg husker vi hadde noen nøkkellåser på skolen. Disse var det bare å gi et fint kakk i siden med en hammer så åpna de seg :P
Hvordan gjør man dette på koffertlåser? Dette er jo ikke hengelåser, men "klaffer" man hekter på.
For hvem har ikke glemt koden på kofferten sin på ferie?
Sist endret av LaStrada; 3. januar 2006 kl. 03:26.
Sitat av LaStrada
Hvordan gjør man dette på koffertlåser? Dette er jo ikke hengelåser, men "klaffer" man hekter på.
For hvem har ikke glemt koden på kofferten sin på ferie?
Vis hele sitatet...
På noen kofferter er det et lite hull mellom hvert tall, hvis du får stukket noe ned i det lille hullet med noe som er tynt men tåler litt og legger press på det. Da kjenner du et hakk på det riktige tallet
Okey, skal prøve den metoden neste gang jeg står der med skjegget i kofferten
Shims er meget nyttige. Kan også kjøpe dem på lockpickshop.com om jeg ikke husker helt feil.
De "vanlige"?

Nå for tiden er også "de vanlige" med sikkerhetsprofil hvilket gjør de ganske så vanskelige ift. kodeknekking (på gamlemåten). Med måleblad og akupunkturnål kommer man likevel langt da.