Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1100
har sett en del bilbilder nå.. fått litt insperasjon. planen er å komme seg ut å ta bilder av noen biler i helga.. men etter jeg har sett på mange bilder har jeg lagt merke til at MANGE tar bildet veldig skrått. hva er grunnen til dette? mere liv? personlig synes jeg ikke det ser så fett ut.. noen som har noen formening om dette?
jaG
Produktutvikler
Syns det er kult jeg å!

Det gir på en måte en følelse av Bevegelse og råhet! Kul kameravinkel, Kul bil
Uansett hva du gjør når du tar et bilde, har du tatt et valg. Det å ta et bilde på skrå er et valg. Det sier noe. I visse tilfeller kan det implisere at man bare har "tatt det i forbifarta", men det kan også bety at man måtte holde kameraet i denne vinkelen for å få med seg hele "scenen".

Bilder som skal se ut som om de er tatt uten at personen på fotoet ikke vet at han/hun er tatt bilde av kan ha fordel av å bli tatt på skrå.

Det er altså en effekt som kan brukes både bevisst eller ubevisst uten eller med godt resultat.
csi style , bilder fra alle mulige rare vinkler
Selv liker ikke jeg stilen som kommer nå, mange tilter de alt for mye syntes jeg. Det er vel egentlig et triks for å gjøre et "kjedelig" og vanlig utsnitt spennende og fleksibelt når det kommer til biler - og det gir også ofte en veldig stor dybde.
thh
Trådstarter
noen som har noen tips til hvordan få kule bilder av biler? vinkler instillinger osv.. skal fotografere biler for første gang på søndag. noen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_angle

Litt utbrukt teknikk etter amatørstadiet, men gjør seg en sjelden gang..
max vidvinkel og legg deg klint flatt på bakken f.eks
Eller evt. ta standard kjørebilder - det er alltid en vinner. Eksempel Kjør middels lukker (1/80-1/40?) og blender 5.6 og nedover kanskje? Trikset her er i allefall å holde samme fart som bilen, slik at bakgrunnen blir blurry - men gjør det et sted du kan trygt kjøre forbi
fordi det er trendy. enkelt og greit. hehe.