Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2190
Hei

Jeg har akuratt fått meg et longboard. Klarer fint å stå og bremse i litt rolige bakker.
Men her jeg bor er det et par skikkelig bratte bakker i starten. Senere blir mer rolige og digge bakker.

Hvordan kjører man ned bratte bakken?
1. jeg kan ikke slide, 180, eller noe enda. da må man vel uansett ha utstyr som hjelm, hansker osv. og jeg er ikke helt der enda.
2. jeg kan stå og bremse med en fot hele veien. med det er virker litt ukontrollert.
3. jeg kan sitte på brettet. Det som fungerer best til nå. men det ser litt dumt ut. (?)

Har dere noen tips? har også lært at truckerne må strammes hardt!
3. jeg kan sitte på brettet. Det som fungerer best til nå. men det ser litt dumt ut. (?)
Vis hele sitatet...
Hva så?
Så lenge du har det gøy så gjør vel ikke dette noe?

De andre punktene kan jeg dessverre ikke uttale meg om.
fattyacid
Trådstarter
ja. men tenker at jeg burde lære meg og stå selv bratte bakker etterhvert. Men takk for svar.
Blir sitting i dag
Juster truckerne så de er stramme eller myke, det er alt etter smak og behag, prøv deg fra for å finne ut.

2. ja det virker ukontrollert i starten men jo mer du øver jo mer kontroll får du.
3. Det ser ganske dumt ut, og hvis du har harde hjul og en litt humpete bakke føles det ut som du må drite hele nedoverbakken.

1. Sliding er ikke så lurt i nedoverbakke har jeg hørt, spesielt om den er veldig bratt. Havner du 90 grader slår du deg ganske hardt hvis det går fort.
På dette forumet kan du kanskje finne noen tips.
http://cpanel15.proisp.no/~asfalytw/index.php
Hvis truckene er løse vil brettet automatisk i stor fart begynne å vingle. Selv kjører jeg med nokså løse trucker, men det pga at det ikke er så mange bratte bakker i nærheten
øv på små bakker, gå over til større bakker (kompis som står mye)
pass på å ikke kjør RETT bak en bil, en kompis gjorde det, og det smalt da bilen stoppa!
du må øve med å bremse med en fot, så får du bedre kontroll, men pass på så du ikke flyr bakover (kompis som gjorde det også).
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Gale kompiser du har
Men serr, bruk hjelm uansett, har redda livet mitt flere ganger.
Sitat av bj4rn3 Vis innlegg
Men serr, bruk hjelm uansett, har redda livet mitt flere ganger.
Vis hele sitatet...
og håndleddbeskytter, ENDA en kompis brak håndledde sitt.
ps, skoene blir fort slitt i sålen når du skater, en av kobpisene mine fikk sår under beina sine når skoa røk i en bakke...
Sist endret av Gt&Hoo; 19. august 2010 kl. 20:19.
Var da voldsomt ww2! Sett metallplater under skoa, så det er utrygt og tøft samtidig ;D Neida... Bruk hjelm som sagt og annet utstyr. Kjør også brattere bakker etter hva du føler deg bekvemt med. Skata selv en gang, bremsinga mi besto av å hoppe av brettet i den farta jeg hadde...
De mest hardcore folka fester en bit fra et gammelt motorsykkel-dekk i hansken og bremser med det !
Sitat av kitarspelern Vis innlegg
Var da voldsomt ww2! Sett metallplater under skoa, så det er utrygt og tøft samtidig ;D Neida... Bruk hjelm som sagt og annet utstyr. Kjør også brattere bakker etter hva du føler deg bekvemt med. Skata selv en gang, bremsinga mi besto av å hoppe av brettet i den farta jeg hadde...
Vis hele sitatet...
anbefaler å ikke hoppe av i for stor fart. En kompis gjorde det og fikk noen jævla sår i tryne. Men er det liten fart går det jo
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Sitat av www2 Vis innlegg
anbefaler å ikke hoppe av i for stor fart. En kompis gjorde det og fikk noen jævla sår i tryne. Men er det liten fart går det jo
Vis hele sitatet...

Snakker du om kompisene dine fortsatt fordi det begynner å bli latterlig? Eller har du bare sjukt mange skate kompiser?
fattyacid
Trådstarter
Takk for svar. Begynner og få det til litt bedre. Men blir nok sitting på det bratteste enda.

Sliding ser utrolig kult ut, men vanskelig. Det virker som det trengs endel utstyr til slikt, så får ta det sånn det kommer.

Jeg fant en helt sinnssyk video her : http://vimeo.com/1654340
skjønner ikke at det går ann..
Sitat av LesPaul Vis innlegg
Snakker du om kompisene dine fortsatt fordi det begynner å bli latterlig? Eller har du bare sjukt mange skate kompiser?
Vis hele sitatet...
egen erfaring (triksebrett) og en del kompisser som skater longboard
Sitat av birrho Vis innlegg
Hei

Jeg har akuratt fått meg et longboard. Klarer fint å stå og bremse i litt rolige bakker.
Men her jeg bor er det et par skikkelig bratte bakker i starten. Senere blir mer rolige og digge bakker.

Hvordan kjører man ned bratte bakken?
1. jeg kan ikke slide, 180, eller noe enda. da må man vel uansett ha utstyr som hjelm, hansker osv. og jeg er ikke helt der enda.
2. jeg kan stå og bremse med en fot hele veien. med det er virker litt ukontrollert.
3. jeg kan sitte på brettet. Det som fungerer best til nå. men det ser litt dumt ut. (?)

Har dere noen tips? har også lært at truckerne må strammes hardt!
Vis hele sitatet...
1. Å kunne slide er ett must om du skal kjøre downhill, kjøp noen arbeids hansker på fks clas olson ta en ikea plast brød fjøl skjær til å lim/borre lås til hanskene, funker fett. Mange how to på youtube.

2. Prøv å legg mest mulig tyngde på nosen :-) blir jo seff mer kontrolert når du har fått øvd litt.

Kan også carve deg ned bakker, sving fram og tilbake, går ikke fult så fort da
Sitat av Atec Vis innlegg
De mest hardcore folka fester en bit fra et gammelt motorsykkel-dekk i hansken og bremser med det !
Vis hele sitatet...

De mest hardcore folka bremser med handa uten hanske