Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 6069
Vil bare starte med å si att dette ikke er en direkte rusmiddel rapport, men heller virkningen av ett legemiddel jeg har vært litt nysgjerrig på den siste perioden, og derfor testet det ut. Vil også si att jeg har brukt det i ettertid på en vanlig 100mg dose, som jeg føler er bedre enn høyere doseringer da den ikke føles stimulerende på en stimulerende måte, men gjør deg klar og opplagt istedet.

Etter att vi hadde fått tak på stoffet startet vi med 1 x 100mg, virkningen var treg, trur det tok rundt en og en halv time før vi merket att noe var annerledes, det startet med att jeg følte meg kald, plutselig blir jeg varm og jeg ble svett i hendene. Jeg kjenner en slags stimulerende følelse, som om jeg har litt for mye energi eller som om jeg hadde drukket ett par kopper kaffe for mye, en litt edgy følelse men ikke direkte ubehagelig. Merket att kjeven min føles stram, og jeg titter over på kameraten min å ser att han hakker litt tenner, noe jeg er kjent med fra en periode jeg brukte effexor mot en depresjon (utterly shit).

Siden ikke så mye spesielt skjedde av en 100mg bortsett fra litt velbehag og stimuli, bestemte vi oss for å droppe 1 x 100mg til. Nå merket jeg en ganske forsterket anti-deppresiv effekt, problemer virker langt vekke eller ikke eksisterende, det kribbler litt i beinene som jeg setter pris på, og det er perioder hvor jeg plutselig føler jeg er nyktern, tenker normalt, men så plutselig soner ut igjen og tankene ikke strømmer så mye lenger. Dette går over til en ganske konstant følelse hvor hodet føles litt tomt på en rar måte mens magen er fylt med sommerfugler, solen titter inn samtidig som peaken nermer seg, noe som forsterker hverandre og humøret. Jeg merker att jeg svetter ganske mye mer også. Kameraten titter over å sier att dette ikke er så dumt, noe det heller ikke var.

Vi bestemmer oss kort tid etterpå å droppe 1 x 100mg til, nå totalt 300mg. Det forsterket igjen de tidligere følelsene, føler meg ikke så værst.
Hadde ikke hatt noen problemer å jobbe på dette pågrunn av den stimulerende effekten, og selv om det hadde vært en hard oppgave føles det som den ville vært lettere og mindre stressende. Tiden går, og effekten sitter. Den sitter faktisk fra klokken 18:00 til jeg går å legger meg 01:30. Den eneste forskjellen var att den stimulerende følelsen dalte ned til en sløv følelse etter 4 -5 timer, og jeg hadde problemer med å holde meg våken så bestemte meg for å ta kvelden. Søvn var veldig forstyrret, jeg sto opp sikkert 3 - 4 ganger iløpet av natten hvor jeg så på klokken på mobilen, men alle gangene tok det meg 3 sekunder å sone ut igjen når jeg fant ut hva klokken var.

Dagen etterpå følte jeg en betydelig afterglow, lik den jeg har fått etter å ha brukt temgesic (Buprenorphin). Jeg er ikke ruset på noen måter, men problemer virker ennå som de ligger langt vekke, kjennes som søvn var betydelig bra og humøret og magefølelsen er som når du møter solen tittende inn vinduet om morgen, man vet att det blir en bra dag liksom.


Overall ett legemiddel som absolutt har potensiale til å hjelpe på smerter og humør. Men vil ikke si att dette er noe man kan ruse seg noe særlig på.
Effektene er ikke så kraftig, man kan enkelt jobbe å fungere normalt på dette. Men kan absolutt være hyggelig å ha noen liggende i skuffen for de kjipe dagene.
Har veldig gode erfaringer med å kombinere dette med cannabis
Skyggen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Atilla-Apati Vis innlegg
Har veldig gode erfaringer med å kombinere dette med cannabis
Vis hele sitatet...
Hvordan vil du si virkningen varier fra å ikke røyke på det? Virker det synergisk med cannabis og forsterker hverandre? Har ikke tatt med noe annet enn ett par øl, og følte ikke for å drikke noe mer ettersom jeg ble temmelig tweaky i kroppen av den kombinasjonen. Men alkohol å piller er som regel en dårlig kombo.
Sist endret av Skyggen; 8. juni 2009 kl. 10:40.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Jeg gikk på tramadol etter mc-krasj. Det var slik;

Ketorax 1-2 dager etter
Ketorax (Tabelett) 2-4 dagen
5-6 (og en måned hjemme) Tramadol 100mg

Det må være et av det dårligste smertestillende jeg har vært borti, det smaker jævligt, du føler deg jævlig og det hjelper ikke en dritt.

Paracet og Ibux derimot = Olalala.
Skyggen's Avatar
Trådstarter
Sitat av bavarai Vis innlegg
Jeg gikk på tramadol etter mc-krasj. Det var slik;

Ketorax 1-2 dager etter
Ketorax (Tabelett) 2-4 dagen
5-6 (og en måned hjemme) Tramadol 100mg

Det må være et av det dårligste smertestillende jeg har vært borti, det smaker jævligt, du føler deg jævlig og det hjelper ikke en dritt.

Paracet og Ibux derimot = Olalala.
Vis hele sitatet...
Tramadol er effektivt smertestillende for mange, synd det ikke fungerte for deg. Det er ett langt sterkere stoff en paracet og ibux og ligger i gruppen for opioider. Noe som egentlig ikke kan sammenlignes med en paracet. hence grunnen til att det er ett reseptbelagt legemiddel.

Merkelig du sku merke noe av en paracet istedet.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Har vel noe med at det ligger i samme kategori som Morfin og jeg har ingen annen effekt en kvalme på morfin.
Hvis det var tramadolkapsler du spiste, inneholder det paracetamol i tillegg til tramadol. De virker synergistisk på hverandre, noe a la ibux og paracet.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Var kapsler ja. 2 kaplser 3 ganger om dagen.
Godt skrevet rapport! Har fått disse av legen selv men merket ikke noe spesielt fra dem, så endte med at dem ble delt ut til folk rundt meg
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Til dere som vil teste ut Tramadol og ikke passer på mengden dere hiver innpå, så vær klar over at for høye doser kar føre til kramper og da er det rett på overvåkning...

Har selv opplevd det engang for et par år siden og det var IKKE å anbefale!
Og mens jeg er inne på det - Pinex Forte som mange liker å "estrahere?": man skal ikke ensidig fokusere på at å fjerne paracetamolen skal gjøre det mindre farlig å øke dosene betraktelig. Visst er paracetamol virkelig skadelig is store mengder, men kodeinet kan føre til pustestopp ved for høye doser. Å da snakker vi ikke om "åh, jeg er så fjern at jeg må "huske på" å trekke pusten". Dette styres ikke "mentalt" men er fysiologisk og ikke noe du kan "god-tenke" deg ut av, eller ta forholdsregler som, som sagt å "passe på" å puste.

Sorry om dette var veldig dårlig formulert. Er ikke utdannet innenfor feltet, men har lest en god del om det - pluss min egen erfaring om overinntak.
Sitat av paranoy Vis innlegg
Hvis det var tramadolkapsler du spiste, inneholder det paracetamol i tillegg til tramadol. De virker synergistisk på hverandre, noe a la ibux og paracet.
Vis hele sitatet...
Verken Tramadol- eller Nobligankapsler(som begge inneholder tramadol) inneholder paracetamol.

Edit: mener: inneholder ikke paracetamol.

edit nr: herregud, jeg skrev verken foran. Glem edit nr1.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg tok tramadol en gang for ikke så veldig lenge siden, men jeg heiv i meg 500mg (5x100mg) på en gang. Var riktignok 2 gangen jeg tok det, så var nogenlunde klar over effekten. Greia var at jeg var ganske depressiv og hadde hatt en forferdelig dårlig dag, krangla med alle jeg snakka med omtrent, og orket bare ikke tenke mer på det den kvelden. Klokken var ca 20.30 da jeg droppa dem og effekten kom ca klokka 21.00. Det hele begynte med at jeg følte meg nummen i beina, hodet mitt føltes lettere og det kjentes ut som om problemene mine ble rodd lenger og lenger bak i hodet mitt frem til de ikke betød noe som helst mer. Etter hvert ble jeg meget tørr i munnen, men klarte ikke drikke fordi det kjentes ubehagelig, riktignok ikke fysisk, men psykisk. Jeg kunne ikke føle beina mine, og ble egentlig bare sittende å stirre rundt meg uten å skjønne noe, ingen tanker, ingen følelser, ingenting. Etter å ha gjort dette i en times tid, slik at klokka ble rundt 22.00, fikk jeg tilbake litt av følelsene i beina og bestemte meg for å legge meg med dataen i senga. Jeg snakket med venner og merket jeg svarte og skrev på msn uten å tenke over det, jeg tror underbevisstheten min ikke ville jeg skulle virke annerledes ovenfor vennene mine.

Jeg fikk dårligere dybdesyn, hørte snakking som mumling men ble mer og mer var på om noen skulle komme utover natta. Jeg var også fortsatt nogenlunde følelsesløs og bekymringsfri da jeg la meg rundt klokken 02.00, som det ble sagt av Skyggen gikk det litt utover søvnen, og jeg våknet en god del ganger utover natta og følte meg tørst. Gikk forøvrig greit å drikke da. Følte også som sagt en betydelig afterglow, som jeg alltid gjør på piller.
Fikk utskrevet tramadol når jeg lå på sykehuset i sverige (i sverige heter det riktig nok tiparol) men har ikke brukt noen av pillene på grunn av at wikipedia skriver om en del sketchy bivirkninger... men etter å ha lest alt det dere andre har skrevet må jeg si at det frister litt :P