Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1792
har noen spørsmål ang ATV og hacking.

hvorfor gjør man det?
hva får man ut av dette?
bruker den mere strøm?
støtter den da "tilkobling" til win maskin?
hvor lang tid tar det å hack en?
ein gjer det for å kunne laste ned tillegsprogrammer som apple ikkje tilater som kan modifisere alt frå grensesnitt til ios kjeldekode. Den vil på ingen måte bruke meir strøm så lenge du ikkje modifiserer strømtilførselen gjennom til dømes overklokking.

ja du kan nokk koble den til windows maskina di med dei rette applikasjonene på pcn din og på ATV'en din.

det tar nokk ikkje meir enn 10-20 min, det avhenger litt på kva software du bruker og kva software du har på ATV'en.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
ein gjer det for å kunne laste ned tillegsprogrammer som apple ikkje tilater som kan modifisere alt frå grensesnitt til ios kjeldekode. Den vil på ingen måte bruke meir strøm så lenge du ikkje modifiserer strømtilførselen gjennom til dømes overklokking.

ja du kan nokk koble den til windows maskina di med dei rette applikasjonene på pcn din og på ATV'en din.

det tar nokk ikkje meir enn 10-20 min, det avhenger litt på kva software du bruker og kva software du har på ATV'en.
Vis hele sitatet...

hvordan tillegsprogrammer feks? hva kal jeg vente.. har win xp og ATV2
Sitat av Lincon Vis innlegg
hvordan tillegsprogrammer feks? hva kal jeg vente.. har win xp og ATV2
Vis hele sitatet...
http://www.hardware.no/artikler/vi_h...le_tv/105525/2
alt av tilleggsprogrammer! Forskjellige mediaspelarar, musikk spelarar, tema pakker, alt! det finnes ikkje grense! No veit eg ikkje nøyaktig kva som ligger i cydia appen på ATV, men har ein jailbroken iPhone 4, og det går stortsett for det same.
Sikkerhetsklarert
Jeg tør påstå at 90% av de som jailbreaker ATV gjør det for å kunne kjøre xbmc på den.
Synd ingen har klart å jailbreake ATV3 enda..

Ja, med xbmc kan du streame video fra hvilken som helst windows maskin.
nice skal hive meg over det i dag
Sist jeg sjekket var det ikke mulighet for å laste inn Cydia på Apple TV, ei heller mulighet til å kjøre normale iOs-apper. Dog kan du laste inn Firecore Atv Flash og få tilgang til plex, xmbc osv.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Beklager ekstremt sent svar, men hvis du ikke har jailbreaket ATVen din enda, så er det en norsk guide her.
Jailbreaket ATV2'en min, og det er jo ganske enkelt om du følger ovennevnte guide, men etter lang tid med ekstremt ustabil XBMC og store problemer med å få tekst på filmer så ga jeg opp, gikk tilbake til fabrikkinnstillingene og har ikke sett meg tilbake egentlig.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Ustabil XBMC wut? Min har vel vært inne i XBMC i over en måned nå null problemer. Hvilken versjon av iOS kjører du på aTVen?

Anbefaler 5.0.2 eller 4.4.4
Sist endret av Slaps; 5. august 2013 kl. 20:05.