Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2489
Jeg var å kjøpte meg en ny pinnepenn igår av typen Scandisk cruzer blade 16gb, trengte bare en helt enkel og grei type. Skulle bruke den til overføring av filmer og slikt.
Har en ps3 jeg tenkte jeg kunne ha noen filmer på og bytte ut inni mellom når jeg har sett de, men problemet mitt nå er at filmene vil ikkje inn på usben.
Noen filmer går inn, mens andre vil ikkje, da kommer det opp at filen er for stor for målfilsystemet. Noen som vet hva dette kan være? Er det noe maks grense på hvor stor en enkelt fil kan være?
Og jeg vet at det er plass, prøvde å bare ligg inn en på 6gb og da var den usben tom, så det skal jo være plass til den.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
formater Minnepennen til NTFS eller EXfat... så er problemet løst Fat32 støtter ikke filer høyere enn 4GB

Exfat er anbefalt forresten
Sist endret av Dr. fungitumb; 26. mai 2011 kl. 11:44.
Alexulv's Avatar
Trådstarter
Okei, men det spiller ingen rolle for ps3-systemet uansett hvilket format jeg formaterer i ? exfat? hva er det? jeg får bare opp alternativene ntfs og fat32
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/ExFAT

Bare bruk NTFS da.. konsollen burde støtte dette
I følge denne guiden støtter visstnok PS3 kun fat32, ihvertfall når det gjelder eksterne disker, om det er noe annet ved usb pinner veit jeg ikke.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nei PS3 støtter ikke Exfat, nei PS3 støtter ikke NTFS.

PS3 støtter FAT32.

Skal du spille av større filer får du streame de over nettverk til PS3 med f.eks PS3 Media Server eller Tversity.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Serr?? Vet ikke om sexboxen støtter NTFS men vet den støtter EXfat.. Det kan jo ha en sammenheng med at Microsoft utviklet det
Alexulv's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nei PS3 støtter ikke Exfat, nei PS3 støtter ikke NTFS.

PS3 støtter FAT32.

Skal du spille av større filer får du streame de over nettverk til PS3 med f.eks PS3 Media Server eller Tversity.
Vis hele sitatet...
Må jeg laste ned PS3 Media Server program for at dette skal virke då eller?
(ja vet jeg, jeg er helt grønn på dette her)

Prøvde meg på det PS3 media server, og det fungerte jo helt supert.... Så egentlig hadde jeg ikke trengt denne usb pennen. men alltid greit å ha, så nå har jeg endelig en :P