Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1257
hvordan man dyrker den?.grader den trives i?er det blomstring på den som 12\12?
http://www.coffinails.com/growing.html

tror den kan blomstre hele året om den står inne.
Sikkert et dumt spm.... men man vet aldri med den norske stat.... er det lov å dyrke selv? tobakk altså...
Ja, det er lovlig, men bare til eget bruk, om jeg ikke husker feil.
latterlig om det er lov å dyrke til eget forbruk,
da alkohol ikke er lov å produsere selv til eget forbruk (eller tar jeg feil?)

- T
latterlig at det er forbud mot aa lage noe selv spor du meg
Sitat av _tommen_ Vis innlegg
latterlig om det er lov å dyrke til eget forbruk,
da alkohol ikke er lov å produsere selv til eget forbruk (eller tar jeg feil?)

- T
Vis hele sitatet...
Du kan sette vin og brygge øl selv, bare ikke brenne sprit. Men synes uansett ikke det er sammenlignbart med å dyrke tobakk, er jo snakk om to helt forskjellige rusmidler med totalt forskjellige virkninger.
Bondetobakk (N. Rustica) kan dyrkes ute om sommeren, eller i potte inne. Frø fåes kjøpt f. eks. hos impecta.se
og planten er lovlig å dyrke.
I de gode gamle dagene (da jentene var søte og snøen falt om vinteren), satt parkvesenet i Kristiansand ut tobaksplanter i midtrabatten like før tunellen som ligger ved samsen i retning Stavanger.

En gang spadde jeg opp en plante og tok den med meg hjem. Jeg satt den ut i hagen og lot den vokse videre der. Vannet den av og til, men mitt inntrykk er at det er en plante som ikke trenger så alt for mye omsorg. Til slutt endte jeg opp med en plante på rundt 70-80 cm. Jeg tørket alle bladene og var sikker på at jeg hadde tobak for en god stund fremover, og det hadde jeg jo forsåvidt. Problemet var bare at det ikke var mulig å tilfredstille røyksuget ved å røyke planten. Det sier vel ganske mye om hvor mye faenskap tobaksprodusentene putter i røyken, men jaja.

Lykke til med prosjektet i alle fall...
jeg har ringt til 1881 osv tillog med Tideman A/S og ja det er lov har dyrket hjemme i ca 1år nå
ikke den beste men Billig!

tokk meg ca 2 forsøk for og få god smak (ganske fornøyd)
Du har ringt til opplysningen for å finne ut om det er lov å dyrke tobakk?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du har ringt til opplysningen for å finne ut om det er lov å dyrke tobakk?
Vis hele sitatet...
De opplyser jo:P Correct me if i am wrong:P
Right you are =)
Har bare vært under inntrykk av at de primært driver med nummeropplysning, bransjeopplysninger osv.
Men jeg antar at de som tar telefonen hos opplysningen antageligvis er like godt egnet til å søke gjennom urtelisten som en hvilken som helst annen person..
De har jo markedsført seg som mer generell opplysningstjeneste i det siste. Man
kan ringe dem for alt fra vaffeloppskrifter til manual for dekkskifte på varevogn

Imidlertid litt pussig å ringe en såpass dyr tjeneste for noe man kunne funnet ut av
hjemme på gutterommet, helt gratis