Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4556
Hei, jeg holder på og lage en slags webapp til butikken jeg jobber i, der du kan scanne inn strekkoden til ett spill og så popper informasjonen om det spillet opp. Finnes det en slags strekkodedatabase som jeg kan bruke? Jeg vet de fleste butikker har dette, men vet ikke hvordan de fikk tak i det.

Jeg kan bruke cURL til og trekke informasjonen, men det tar så sykt lang tid og håper på og finne en alternativ løsning.

Noen som vet noe?
se www.pelias.no , de har utviklet ett slikt system....
Trådstarter
12 3
Det er bare til mobiltelefoner.
Du vil kunne få en del info fra leverandør.. Men det er stort sett bare en kobling mellom strekkode og enkelte produktdetaljer som navn, veil pris og slikt. Jeg antar at du er ute etter mer utfyllende informasjon, og da må du nok lage noe selv.. (Linke mot spillets hjemmeside er vel det enkleste)
Dette høres jo ut som en veldig god ide. Om dere hadde strekkode lesere i butikken så kunne du se en liten trailer av spillet og lese litt. Kanskje tilogmed lage inn en liten demo og spille der.. Veldig god ide må jeg si
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Om du først får linket strekkoden opp mot tittel, bør det være lett å hente ut videre informasjon om filmen på nettet.
Hvis du finner en løsning på å finne tittel utifra strekkode, er jeg veldig interessert i det.
http://www.ean-search.org/

Har ingen spill å teste med, men den fann ivertfall navnet på passeren min :P
kult, funket med filmen, silent scream jeg hadde liggende.
link
www.invelos.com

Genialt bra... men tror det bare er for filmer dessverre.
Er det ikke bare til a lagre alle EAN-kodene i en database som inneholder tittel på varen, beskrivelse osv.? og så henter du det ut via den inntastede strekkoden, fra et webbasert grensesnitt?
(Trenger Apache. PHP, mysql)


Bare en tanke.
fulloggal sitt forslag er fullt mulig.
Har en database med tittel, beskrivelse, trailerpath (for en trailer), ean
Så er det vel egentlig å kjøre SQL spørring med EANkode = ean i databasen.

Lager ett oversiktlig grensesnitt for weben.

Burde ikke være for vanskelig egentlig hvis du setter deg ned og først begynner.

(pst*, trenger ikke være Apache, PHP og MySQL, kan også brukes IIS (ASP) og en Access db på en Windows XP Pro PC..)