Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1270 515333
Christian.!.!, do your homework.
skikkelig guffent første gangen jeg så den filmen så boom så jeg den ekle figuren(mest likely en homeless dude) men ekkelt vare uansett

en spøkels vare sikkert ikke men. . .
Fin tråd Slikt er maks spennende Hvis flere har andre ting å dele så fyr i vei
HAr så sinnsykt lyst til å dra til dikemark

Sitat av MizzVolvo
da var alle bildene inne... fra B-bygg te E-bygg te F-bygget.. :P er det noen som er intresserte i å se så er det bare te å gå inn på hjemme siden min : www.MizzVolvoPeve.piczo.com å så inn på turer å så inn å tur til gamle lier mental sykehus... :P

den er good... :P
Vis hele sitatet...
Er bildene fra dikemark??

Sitat av iTroll
Nå har jeg bare skummlest litt på denne tråden, så vet kansje ikke alt som er sagt her. Men TV3s realityserie Prinsessen og Professoren ble i Jannuar/Februar 2006 spilt inn på Dikemark (på det sykehuset). Jeg som deltaker på showet merket ingenting funky og "spooky" med stedet egentlig, bygningene rundt var bare gamle og forfallne, men den bygningen vi holdt til i var hvertfall god nok stand til å bo i, og hvis noen på på programmet så så dere at det var ikke så rent stygt inne i den ene bygningen heller, men det har nok neo med at de gjorde litt oppussing o.l i forkant av innspilling.
Vis hele sitatet...
Kødder du... da har de jævla produsentene rydda å kasta mye.. faen kan ikke folk bare la alle mentalsykehus stå som de er.... la folk besøke de å føle den frykten som henger igjen i bygget....

Sitat av marihuana
Var på lier for 1 måneds tid siden ca. jæævlig noia sted, anbefales for folk som digger slikt, les litt om historien til stedet først.
Vis hele sitatet...
Hvor finner jeg historien?
Ingen har sett spøkelser der(unntatt sikkert en del av de sykeste mentalpasientene mens sykehusene enda var i drift, hehe..), ingen har fotografert noen eller filma noen, ingen tegn tyder på at spøkelser er eller har vært ved Lier el Dikemark.. Så hvorfor er denne tråden her?

(Og forresten: Spøkelser fins ingen andre steder heller, spøkelser er eventyr.)
Jeg bor i Hønefoss.. Det er rett ved Lier. Har tenkt meg en tur dit engang, men må bli litt eldre først tror jeg. xD
Dikemark : bildene på siden min er kun fra lier.. menne om du går på siden min på venner så er det en link til "gamle lier mental sykehus" og der er det historie fra lier.. og noe fra dikemark.. oxo noen bilder fra dikemark , selv om de fleste er fra lier.. :P om du ikke har leste " 23 salen " av ingvar ambjørnsen (som skriver om lier fra tiden han jobbet der selv) ambefaler jeg og lese den.! :P
Etter alt det fæle som har skjedd på det stedet vedder jeg på at det spøker der. De hadde masse forsøk på mennesker .. Hjerneborring, isbading, elektrosjokk, de tokk ut deler fra kroppen osv.. De trodde det skulle få dem til å bli bedre.
litt off topic men...
sitat fra piczo siden til mizzvolvo www.MizzVolvoPeve.piczo.com
"så tokk vii av han alle klærne å vi skule dah til å runke han, men så begynne tan å PISSE..!"
WTF, sjuk piczo side du har ass....
Sist endret av yeah75; 24. november 2007 kl. 22:14.
Sitat av yeah75
litt off topic men...
sitat fra piczo siden til mizzvolvo www.MizzVolvoPeve.piczo.com
"så tokk vii av han alle klærne å vi skule dah til å runke han, men så begynne tan å PISSE..!"
WTF, sjuk piczo side du har ass....
Vis hele sitatet...
Hvor står det?
Sitat av Fefas
Hvor står det?
Vis hele sitatet...
http://pic2.piczo.com/MizzVolvoPeVe/?g=21473760 (må scrolle litt ned..)

er du offeret eller? haha
Sitat av yeah75
litt off topic men...
sitat fra piczo siden til mizzvolvo www.MizzVolvoPeve.piczo.com
"så tokk vii av han alle klærne å vi skule dah til å runke han, men så begynne tan å PISSE..!"
WTF, sjuk piczo side du har ass....
Vis hele sitatet...
Hver sin lyst
haha... det var meg å venninna mi for mange år siden.. haha.. og ho var litt forelska i han da vettø.. og fulle , små og dumme som vi var fant vi ut at ingen sowner på våre fester.! :P hehe ikke meg det gikk utover.! :P
Sitat av MizzVolvo
haha... det var meg å venninna mi for mange år siden.. haha.. og ho var litt forelska i han da vettø.. og fulle , små og dumme som vi var fant vi ut at ingen sowner på våre fester.! :P hehe ikke meg det gikk utover.! :P
Vis hele sitatet...
OT:

Faen.. Fikk frysninger på ryggen av piczo siden din...
Trenger ikke gå til lier/dikemark for å få et kick av skrekk, gå heller på mizzvolvo's piczo side!
rektiig... menne hvorfor er siden min blitt en "debatt" på ett sted som abselutt ikke har noe med saken og gjøre.. :S
Kan vel ha noe med at det ikke er vanlig å skrive sånt på sin hjemmeside, kanskje ikke bare skrive, men å i det heletatt gjøre det.
Sist endret av Sambadelight; 27. november 2007 kl. 09:28.
har nå sett mange flere hjemme siden som er mye være en min.. og det er no jeg ler av og vennina mi ler av og offere ler av.. små og fulle , herregud , ikke var så dønnseriøse da.. ville jo ALDRI gjort det i nåtid.. :S *tenke* over 3 år siden faktis.. og åssen ville værden vært om alle skule vært like.? :P menne dette er forstatt ikke prinsippe i debaten her.. :S
Sitat av MizzVolvo
har nå sett mange flere hjemme siden som er mye være en min.. og det er no jeg ler av og vennina mi ler av og offere ler av.. små og fulle , herregud , ikke var så dønnseriøse da.. ville jo ALDRI gjort det i nåtid.. :S *tenke* over 3 år siden faktis.. og åssen ville værden vært om alle skule vært like.? :P menne dette er forstatt ikke prinsippe i debaten her.. :S
Vis hele sitatet...
Gjorde om det du sa så kanskje du blir tatt seriøst og fler ville heller diskutert Lier/dikemark:

Sitat av MizzVolvo
Har nå sett mange flere hjemmesider som er mye verre en min, og det er noe jeg, vennina og offere ler av. Små og fulle, herregud, ikke vær så dønnseriøse da, ville jo ALDRI gjort det i nåtid. *tenke* Over 3 år siden faktisk, og hvordan ville verden vært om alle skulle vært like? Men dette er forstatt ikke prinsippet i debatten her.
Vis hele sitatet...
Over til det jeg ville si, vi har her i lillehammer et slitt hus som heter Bellevue som tydeligvis har vært hotell for SS-naziduds og gestapo. Det jeg lurer på da er noen som vet hvor jeg kan få tak i noe informasjon om denne bygningen, har googlet men finner ikke noe som helst.
Sjekk nuav.net , der kan du kanskje få litt info.
Ellers mizz hva om noen gutter skulle ha fingra ei full jente?
Hadde det fått samme akksept? eller er det kun den veien det blir voldtekt??

Back to tåpic.... noen som har vore innom Psykehuset i det site?
Når skal dem rive bygga?
(hørte noen rykter om at det skulle rives) (løse rykter)
Må bare si at Gamle lier var noe av det kjedligste jeg har vært borti ever!

har nå vært innom alle 4 byggene!
A bygget var mer eller mindre det kjedligste
Bygg F var jo fortsatt varmt inni, lysene og vannet var funksjonelt!... Men inngang var umulig så det gikktil med avbiter og brekjern!

Innvendig var det tydligvis brukt til lagring da de 2øvre etasjene er så godt som falle ferdige!

De 2 øvre byggene som jeg tror var G og H eller hva betegnelsene var for var jo langt mer "spooky" i utseendet men fint lite intr. å finne enn hengende maling og nedtagga vegger etter drittunger..!

Noen som kan fortelle meg om DIKEMARK fortsatt er mulig å finne? eller er dette revet ned.. Får så mange blanda svar på dette!...

Sitat av MizzVolvo
har nå sett mange flere hjemme siden som er mye være en min.. og det er no jeg ler av og vennina mi ler av og offere ler av.. små og fulle , herregud , ikke var så dønnseriøse da.. ville jo ALDRI gjort det i nåtid.. :S *tenke* over 3 år siden faktis.. og åssen ville værden vært om alle skule vært like.? :P menne dette er forstatt ikke prinsippe i debaten her.. :S
Vis hele sitatet...

Akkurat det EMO grejene dere driver med burde vært mere RETARDO greje!
Sia er ikkeno annerledes enn hvilken som helst 14tiss side for folk med dårlig selvtillit og rage mot samfunnet

Men jeg har for alldel sett værreogså
menne.... Inne på bygg F fant vi en del dagbøker ogting å tang tilhørende en frøken Frida h.

der var det mye FUCKED up å lese tror dere stiller i samma klasse hahaha
De to øverste bygga er b og e..! Dinkemark er helt mulig og finne.. Og ja jeg er vel fjortis da.. som du velger og kalde det.. menne emo vet jeg ikke hvor du har fått fra.. emo er det siste je er i alle fall.. :S menne samma kan det vere.. og jepps.. masse brever og pappierer i f bygget.. fant en bok fra virksomheten på lier fra 1982 og "oppskriften" på elektrosjok o.l. Og jeg skjønte ikke hvorfor du skule bruke kubein og avbiter for og komme inn i f bygge.. vi "laga" en åpning in til kjelleren og den er lett og finne om du leiter godt.. :P
http://www.allgronn.org/landsbyen-dikemark.html
Vi burde virkelig ta intiativ og leie oss en leilighet i "landsbyen Dikemark"!
Mohaha ^^
Sitat av MizzVolvo
De to øverste bygga er b og e..! Dinkemark er helt mulig og finne.. Og ja jeg er vel fjortis da.. som du velger og kalde det.. menne emo vet jeg ikke hvor du har fått fra.. emo er det siste je er i alle fall.. :S menne samma kan det vere.. og jepps.. masse brever og pappierer i f bygget.. fant en bok fra virksomheten på lier fra 1982 og "oppskriften" på elektrosjok o.l. Og jeg skjønte ikke hvorfor du skule bruke kubein og avbiter for og komme inn i f bygge.. vi "laga" en åpning in til kjelleren og den er lett og finne om du leiter godt.. :P
Vis hele sitatet...
Sikker på at dere var i F bygget?.. såfall ikkeno lenger enn opp til kjelleren.
Vi fant INGEN åpninger som gikk videre opp. og måtte dermed bryte oss gjennom en dør.
F bygget var fortsatt varmt, både lys og vann fantes det der

etasjene var fylt opp med en del møbler
Ja jeg er sikker på det.. og jo vi var i hele bygge.! jeg har tilogmed bilder av det.! Vi laga vår egen ingang i ett vindu ned til kjelleren og etter det fant vi en trapp som ledet oss oppover i bygge.. var fra kjeller til loft , fra side til side i alle rom i b , e og f bygget.. Vann fantes der oxo ja.. i første etasje (som det oxo er i e bygget) er det rommene brukt til lagringsplass for noe lopemarked lignene.. men i 3 etasje finner du brev , post o.l. fra pasiente/ansatte.. + at medisinerings skapet med det lille gift skapet inni er 2 eller 3 etasje.. :P så jo jeg har vært der.. :P
Dikemark Sykehus ligger i Asker. Men det er flere år siden det ble lagt ned, hvorfor vil dere dit?
Sitat av Drøggs
Dikemark Sykehus ligger i Asker. Men det er flere år siden det ble lagt ned, hvorfor vil dere dit?
Vis hele sitatet...
Tror de fleste har fått med seg hvor Dikemark ligger nå
Men var det ikke en som sa rett oppå sida her at han/hun ikke fant dikemark?
Sitat av Scr0tum
Over til det jeg ville si, vi har her i lillehammer et slitt hus som heter Bellevue som tydeligvis har vært hotell for SS-naziduds og gestapo. Det jeg lurer på da er noen som vet hvor jeg kan få tak i noe informasjon om denne bygningen, har googlet men finner ikke noe som helst.
Vis hele sitatet...

Bellevue er som du sikkert vet et nedbrent hotell. Før det ble hotell var det tuberkolosesenter der, og det er vel bl.a. derfor folk mener at det spøker der. Har selv vært innom flere ganger, både natt og dag. Det er skummelt, helt klart, så det er ikke rart at det kommer ut rykter om Bellevue, når det er fjortisser som er der. Fant forresten en sånn piczo-side til en homo-goth-dude som bor i lillehammer. Han hadde vært inne der, og skrevet masse sært og sykt. Kan se om jeg finner det.

Stemmer forresten også at det var nazifolk der under krigstida.

Uhm, husker ikke alt om det nå i farta, men.. Hyl hvis du ønsker å få vite mer


Eller, jo. Eiern av hotellet er en gal danske som har sine særeste ideer. men det er en annen sak. Du kan jo f.eks. ringe til han, tror tlf-nr står utenfor fremdeles.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av MoleInOne
Bellevue er som du sikkert vet et nedbrent hotell. Før det ble hotell var det tuberkolosesenter der, og det er vel bl.a. derfor folk mener at det spøker der. Har selv vært innom flere ganger, både natt og dag. Det er skummelt, helt klart, så det er ikke rart at det kommer ut rykter om Bellevue, når det er fjortisser som er der. Fant forresten en sånn piczo-side til en homo-goth-dude som bor i lillehammer. Han hadde vært inne der, og skrevet masse sært og sykt. Kan se om jeg finner det.

Stemmer forresten også at det var nazifolk der under krigstida.

Uhm, husker ikke alt om det nå i farta, men.. Hyl hvis du ønsker å få vite mer


Eller, jo. Eiern av hotellet er en gal danske som har sine særeste ideer. men det er en annen sak. Du kan jo f.eks. ringe til han, tror tlf-nr står utenfor fremdeles.
Vis hele sitatet...

Var på dette Hotellet før det ble låst.
Var der i Juli i år men noen andre UE individer.
Ikke så mye å se gitt, fikk bare sett kjelleren.
Ser ut som det driver å blir pusset opp etter hva jeg kan forstå.
Bellevue er nå solgt og skal enten rives eller pusses opp.
Bellevue er ikke noe spess.. ikke lurt å gå inn der heller. Det har brent og tåler relativt lite og taket er bare sikra med noen planker for at det ikke skal falle sammen, men mange som har vært inni der. Kjenner en som bor rett ovenfor. Han homo-goth-duden tror jeg heter Kai Arne eller no sånt Til de som ikke vet det brant bellevue for 7 år siden elns og skal mest sansynelig rives, det er mange som sier det spøker der men jeg TVILER på at det finnes noe sånt :P
Sitat av AudunlS
Bellevue er ikke noe spess.. ikke lurt å gå inn der heller. Det har brent og tåler relativt lite og taket er bare sikra med noen planker for at det ikke skal falle sammen, men mange som har vært inni der. Kjenner en som bor rett ovenfor. Han homo-goth-duden tror jeg heter Kai Arne eller no sånt Til de som ikke vet det brant bellevue for 7 år siden elns og skal mest sansynelig rives, det er mange som sier det spøker der men jeg TVILER på at det finnes noe sånt :P
Vis hele sitatet...
Men du vet vel ikke om noen flere slike forlate steder på Feil Sia Ta Mjøsa?
Kanskje er det noen slik gamle bunkere eller liggnende i nærheten av Jørstadmoen!
Virker som at mange av dere blåser opp dette til at det bli dumt rett og slett. Ånder i vinduer. De vinduene er sikkert ikke vaska siden 19 pil og bue, så det kan jo være lort? Eller?
Tåka er litt funky, ja det må jeg innrømme. Men mye her som bare er.. BULLSHIT.
Ved badedammen (500m sør for Håkons Hall) ligger den en gamel tysk bunker de brukte som hovedkvarter under krigen. Det var ca. 25 000 nazister i Lillehammer under krigen som brukte den bunkeren. Tror bunkeren fortsatt er i bruk av HV eller forsvaret..

På Jørstadmoen er jeg ikke helt sikker på om det er noe særlig, for den er fortsatt i mye bruk. Har vært inne der et par ganger (hadde faktisk lov ^^) men du blir garantert tatt hvis du prøver å komme deg inn der. Det er bevepna vakter hele døgnet!

Området er svææært og VAR et av norges hemmeligste millitæranlegg. Vet ikke hva som var så hemmelig der, men det var vel noe av vitsen også xD

BTW: Lillehammer er på den RIKTIGE siden av mjøsa!

EDIT: Fant mer info ligger under Lillehammer Hotell (SAS-hotellet)
www.norgeibilder.no 6776750 579585
http://www.wwiinorge.com/Storrusten_eng.htm Bla litt lengre ned på siden så ser du et bilde av en gammel mann som står utenfor inngangen til bunkeren! Etter det lille jeg leste, ser det ut som den ikke er i bruk lengre...

Virker som at mange av dere blåser opp dette til at det bli dumt rett og slett. Ånder i vinduer. De vinduene er sikkert ikke vaska siden 19 pil og bue, så det kan jo være lort? Eller?
Vis hele sitatet...
Vinduene er skitne, det har du rett i!
Tåka er infrarødt lys som bare kameraet fanger opp, eller rett og slett dugg på linsa!
SPØKELSER FINNES IKKE!!!
Sist endret av Blå Gummitenner; 28. desember 2007 kl. 14:05.
Sitat av AudunlS
Ved badedammen (500m sør for Håkons Hall) ligger den en gamel tysk bunker de brukte som hovedkvarter under krigen. Det var ca. 25 000 nazister i Lillehammer under krigen som brukte den bunkeren. Tror bunkeren fortsatt er i bruk av HV eller forsvaret..

På Jørstadmoen er jeg ikke helt sikker på om det er noe særlig, for den er fortsatt i mye bruk. Har vært inne der et par ganger (hadde faktisk lov ^^) men du blir garantert tatt hvis du prøver å komme deg inn der. Det er bevepna vakter hele døgnet!

Området er svææært og VAR et av norges hemmeligste millitæranlegg. Vet ikke hva som var så hemmelig der, men det var vel noe av vitsen også xD

BTW: Lillehammer er på den RIKTIGE siden av mjøsa!

EDIT: Fant mer info ligger under Lillehammer Hotell (SAS-hotellet)
www.norgeibilder.no 6776750 579585
http://www.wwiinorge.com/Storrusten_eng.htm Bla litt lengre ned på siden så ser du et bilde av en gammel mann som står utenfor inngangen til bunkeren! Etter det lille jeg leste, ser det ut som den ikke er i bruk lengre...



Vinduene er skitne, det har du rett i!
Tåka er infrarødt lys som bare kameraet fanger opp, eller rett og slett dugg på linsa!
SPØKELSER FINNES IKKE!!!
Vis hele sitatet...

Takk for svaret da får jeg se om jeg får med et par ekstra UE individer å tar en tur opp
ditt. Har ingen grunn til snike meg inn noe sted når jeg kan spasere rett inn. Ærlighet var som regel lengst. Men da blir det spennende å se om vi finner denne bunker inngangen på bildet. Har litt små uflask med slike ting siden vi har en tendens til alltid å være rett ved men likevel bruke litt tid på finne det.

Da får jeg lade opp maglite, kameraet, å hodelykt osv...
Det er ikke noe vits i å snike seg inn på Jørstadmoen uansett.. Ikke noe spennende der uansett!
Det skal visstnok være en åpen inngang inne i skogen. Den er ganske svær etter det jeg har hørt, og var hoovedkommunikasjonssentral for tyskerne i norge.
Du hadde også endel bonkere i stavern.. var temelig mange du hadde lov til å gå inn i , men for ei lita beite siden ble alle fylt igjen.. kan nok hende at de som er i bruk av militære enda står , men da må du være litt mere forsiktig med å gå inn.. :P væer der mange ganger selv og er egentlig litt fasinerene å gå rundt og titte.. :P
Sitat av MizzVolvo
Du hadde også endel bonkere i stavern.. var temelig mange du hadde lov til å gå inn i , men for ei lita beite siden ble alle fylt igjen.. kan nok hende at de som er i bruk av militære enda står , men da må du være litt mere forsiktig med å gå inn.. :P væer der mange ganger selv og er egentlig litt fasinerene å gå rundt og titte.. :P
Vis hele sitatet...
Hvorfor i huleste tetta de dem igjen?? Det er jo historiske bygninger! Mange bunkere er jo til og med freda, også bare tetta de dem igjen Er jo mye bedre å la de stå som de er, for de raser jo ikke i hue på folk... Bunkere er temmelig solide xD
Jeg vet.. helt på tryne... de har vært der i såå mange år , hvorfor tette de igjen akk nå?? :S men ikke så mye å få gjort med det.. skal ta meg en tur ettervært og se om de har tetta alle.. eller om de bare har tette som som kunne (om 50 år) rase e.l... :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Hehe, Ganske bra tråd dette, jeg har ganske lyst til å Lage en dokumentar om Lier/Dikemark, siden jeg er en Filmskaper med et bra videokamera (Sony HVR-V1E HDV), Viss noen fra rogaland skal der en gang i nærmeste fremtid så Send mail til og si i fra
(er ikke så aktiv på forumet:P)

Men en annenplass det er intresant å utforske er på den nedlagte Flyplassen på Lista /v Farsund på sørlandet, den har norges lengste flystripe, og flyplassen ble solgt for 4 millioner kroner.:P

Mange Hangarer og tomme terminaler + Flytårn og utforske
Sist endret av Sgt. Pepper; 18. januar 2008 kl. 14:16.
Har rett og slett ikke ork til å lese gjennom hele tråden. Men for å komme seg til Dikemark, som ligger i Asker kommune, burde jeg komme rimelig right on spot om jeg følger denne kjøreruten her , fra gulesider? Bor i Hamar, og har tenkt meg dit til helga, men finnes ikke kjent. Hvor vanskelig er det å finne igjen?
Deet er vanskelig:P. Vis ingen visste det er det funnet flere lik i vannet like ved Dikemark. Og det er ikke veldig lenge siden 2-3 år kanskje. . Utfra informasjonen etterforskerne fant var de fra et annet setd enn asker og de hadde funnet spor av dem innenfor sykehus område. Sannsyneligvis var det personer som drev nettopp med det dere driver med.
Sist endret av Nippi; 24. januar 2008 kl. 18:18.
Lier Mental ja.

Har vært der et par ganger. De gamle bygningene som bare skuer ned på en når en er der.
Jeg kom meg aldri inn. Mener det var F bygget eller noe? Helt øverst i skogen. Der var dørene umulige å komme seg igjennom.
Var riktig nokk et vindu i kjellern der som var sagd opp. Men dit turte jeg og de jeg var sammen med å gå ned i.

Sykt sted. Var litt tøff i trynet når vi dro. Når vi kom dit var det trynet litt anderledes.
Sitat av Thedeeq
Jeg er gjerne med på en liten tur ut dit i sommer.
Vis hele sitatet...
Jeg også


titegn
Bygge øverst i skogen er b.. :P f er det bygge som ligger ned ved de som er igruk.. rett ves siden av j bygge..
Sitat av MizzVolvo
Bygge øverst i skogen er b.. :P f er det bygge som ligger ned ved de som er igruk.. rett ves siden av j bygge..
Vis hele sitatet...

F -- B

Kanskje det jeg mener er F, er B for deg ? Og at det jeg tror er B, er F for deg?
? hæ ? På karte fra lier liger b helt på toppen i skogen og f ligger ved siden av j hvor det er det første bygge du kommer til nede på plassen hvor det fortsatt er i drift..