Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 788
Skal ha en ny TV. Det er mye forskjellig ute på markedet, jeg lurer på hvilken tv som er best til 12k. Det SKAL være en 37", Full HD, PC-kabel-input så du kan se dvd fra pcer, og internettilgang så man kan se netttv. Tv-en skal også helst være svart, men det er vel de fleste nå til dags likevel Noen som har noen gode forslg så setter jeg stor pris på det
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
gå for sony
Her er en fin artikkel som tar for seg flere tver i den priskategorien.

http://www.nettavisen.no/it/article1733526.ece
Sist endret av steili; 4. juni 2008 kl. 19:00.
thh
Trådstarter
takker steinarlima, fin artikkel. Kom gjerne med flere forslag folkens
Siden du ikke sier noe om hvilken type skjerm du vil ha kan jeg jo komme med et lite råd ang. det.

Du må velge om du skal ha plasma eller LCD. Dette er et relativt viktig valg, og kommer an på hvordan du skal bruke den: Dersom du skal bruke TVen til spill eller bilde som har potensielle statiske momenter er det lurt å velge LCD da elementer i spill som kart, action bars og lignende brenner seg rimelig kjapt fast i skjermen. (dette kan reverseres ved å slå av skjermen og å la den stå av noen timer.) Plasma gir klarest bilde og fargegjengivelse, men i lyssterke omgivelser er det vanskelig å se bildet enn på en LCD-skjerm da plasma ikke er en definert lyskilde i seg selv.

Altså: film og mørkt/vanlig rom: plasma.
Spill og lyse omgivelser: LCD.

Det ser mest ut som om du bør velge plasma, men jeg skal se om jeg ikke finner et par jeg kan anbefale:

Samsung 37" LCD

Hmm.. etter en lang letetur på nettet etter 37-tommers plasmaskjerm til ca 12000 fant jeg ingen ting. De koster rett og slett ikke så mye lenger. Gå ned i pris eller opp i storleik?
thh
Trådstarter
TV-en kommer til å stå et sted med lyse omgivelser, så hadde egentlig tenkt LCD. Det blir ikke MYE film på den, men noe selvfølgelig, noe spill også. Takker for gode råd dymamite

edit: Tven MÅ ikek koste 12k, men fra 10-12 er bra
Sist endret av thh; 4. juni 2008 kl. 19:49.
Jeg har sagt det i flere andre tråder, but still.
Jeg skjønner meg ikke på folk som kjøper seg en dyr TV, men som ikke kjøper av Lefdal.
Hos Lefdal har du idiot-forsikring. I kontrakten står det at uansett hva som skjer med TV'en, så skal du få en ny hvis den ikke fungerer. Det betyr at når du har kjøpt deg en TV til 12k og har hatt den i nesten 2 år, så kan du dra til Lefdal med TV'en, knuse skjermen med en slegge, og be om en ny. Du får da en ny TV som koster 12k den dagen, noe som betyr at den er vesentlig bedre enn den gamle.
Sitat av Prophet.
Jeg har sagt det i flere andre tråder, but still.
Jeg skjønner meg ikke på folk som kjøper seg en dyr TV, men som ikke kjøper av Lefdal.
Hos Lefdal har du idiot-forsikring. I kontrakten står det at uansett hva som skjer med TV'en, så skal du få en ny hvis den ikke fungerer. Det betyr at når du har kjøpt deg en TV til 12k og har hatt den i nesten 2 år, så kan du dra til Lefdal med TV'en, knuse skjermen med en slegge, og be om en ny. Du får da en ny TV som koster 12k den dagen, noe som betyr at den er vesentlig bedre enn den gamle.
Vis hele sitatet...
Du gjør nok ikke det nei.
Sitat av Prophet.
Jeg har sagt det i flere andre tråder, but still.
Jeg skjønner meg ikke på folk som kjøper seg en dyr TV, men som ikke kjøper av Lefdal.
Hos Lefdal har du idiot-forsikring. I kontrakten står det at uansett hva som skjer med TV'en, så skal du få en ny hvis den ikke fungerer. Det betyr at når du har kjøpt deg en TV til 12k og har hatt den i nesten 2 år, så kan du dra til Lefdal med TV'en, knuse skjermen med en slegge, og be om en ny. Du får da en ny TV som koster 12k den dagen, noe som betyr at den er vesentlig bedre enn den gamle.
Vis hele sitatet...
Det du snakker om er en forsikring som man må betale for. Den koster rundt en tusenlapp ekstra for 5 år. Det du mener man kan gjøre er selvsagt straffbart, men ja, det er vanskelig å oppdage at man er en bedrager.

Det du får tilbake dersom du ødelegger produktet er et nytt likt produkt som selvsagt har falt i pris på 2-3 år. Hvis du holder på med slik svindel ser jeg ned på deg mens jeg peker og ler.
Forsikringsselskaper er vel kjent selv til å være verdens største svindlere. Får ikke dårlig samvittighet av å svindle litt på de. Noen som har sett dokumentaren Sicko? Ya`ll know what i mean...
Sitat av Prophet.
Jeg har sagt det i flere andre tråder, but still.
Jeg skjønner meg ikke på folk som kjøper seg en dyr TV, men som ikke kjøper av Lefdal.
Hos Lefdal har du idiot-forsikring. I kontrakten står det at uansett hva som skjer med TV'en, så skal du få en ny hvis den ikke fungerer. Det betyr at når du har kjøpt deg en TV til 12k og har hatt den i nesten 2 år, så kan du dra til Lefdal med TV'en, knuse skjermen med en slegge, og be om en ny. Du får da en ny TV som koster 12k den dagen, noe som betyr at den er vesentlig bedre enn den gamle.
Vis hele sitatet...
På trygghetsforsikringene får du får gratis reprasjon på produktet dersom det lar seg gjøre. Hvis produktet ikke kan repareres kan du velge du et ombytte som koster har en egenandel på kr 495. Da skal du få en tilsvarende vare, dermed nøyaktig samme tven hvis den fortsatt kan skaffes/er i produksjon. Kan ikke denne skaffes får du alltiden tv med samme eller bedre spesifikasjoner.

Og magziii, kommentaren din er så tåpelig at den ikke fortjener et seriøst svar.
Sist endret av dannywpt; 5. juni 2008 kl. 22:21.