Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1250
Har en bærbar pc kjøpt på lefdal og har kjøpt forsikring på den. Tenkte det var på god tid med ny pc nå, men må komme på en lur måte å ødelegge pcen. Helst på en slik måte at det ikke lønner seg å reparere den.

Noen forslag?
Har du 'Happycare' forsikring, aka "gjør hvafaendu vil, vi dekker det"?
Isåfall klatrer du bare på taket, KASTER den i bakken (asfalt), claimer at du mistet den når du gikk opp en bakke.

Ironisk at du har kalt tråden for Elkjøp/siba forsikring btw, når du har forsikring fra Lefdal.
Trådstarter
14 0
Jeg vil ha minst mulig stress. Har happy care forsikring, ja. Om jeg knekker skjermen, vil de reparere den da? Det er snakk om en pc som kostet 8-9 tusen for 2,5 år siden
Sitat av Mortenaue
Jeg vil ha minst mulig stress. Har happy care forsikring, ja. Om jeg knekker skjermen, vil de reparere den da? Det er snakk om en pc som kostet 8-9 tusen for 2,5 år siden
Vis hele sitatet...
Nei, om du knekker skjermen vil det mest sannsynlig ikke være lønnsomt å reparere.
Det er også VELDIG vanskelig å oppdage, om du bare ikke gjør som jeg nevnte først.
Skal ikke mer mye til for å ødelegge en gammel laptopskjerm.
Sist endret av Volch0k; 7. juni 2008 kl. 00:50.
Du vet at hvis du ikke blir tatt for forsikringssvindel så får du kun en pc tilsvarende den du har og ikke en pc som har samme nypris som din nåværende pc hadde da du kjøpte den?
Sitat av dannywpt
Du vet at hvis du ikke blir tatt for forsikringssvindel så får du kun en pc tilsvarende den du har og ikke en pc som har samme nypris som din nåværende pc hadde da du kjøpte den?
Vis hele sitatet...
IKKE nødvendigvis riktig. Da brodern kjøpte seg minidisc spiller, å knuste deg, fikk han ny, tilsvarende PRISEN da han kjøpte den. Hvorfor? Fordi de ikke var i produksjon lengre, å de solgte rett og slett ikke så dårligere spillere mer.

Samme skjer vel i dette tilfellet, 2.5 år gammel pc, selges 'garantert' ikke så dårlige laptoper hos Lefdal mer, ergo, han får en bedre pc MINST, om ikke til samme pris som når han kjøpte sin.

Wolfenheart: Gidd moralpreker.
Tja. I visse tilfeller kan det jo gå feil vei når det blir slik. Det er meget sannsynlig at han får den billigste pcen Lefdal selger til la oss si 4000kr. Denne gruser pcen hans som kostet 10000kr ny for 2,5 år siden på alt av spesifikasjoner, men siden det er en så enormt billig pc er produksjonskostnadene minimale. Derfor KAN man risikere å ha kjøpt en god kvalitetslaptop for 2,5 år siden og ende opp med den skranglende jalla kina-pcen med elendig kvalitet i dag. Dette selvfølgelig satt på spissen, og selvsagt kan det også være slik broren din opplevde.
Kravet er at man skal få en tilsvarende eller bedre maskin, pris er irrelevant. Maskinen han får er den fra dagens vareutvalg som har samme spesifikasjoner som din.
Sist endret av Frenor; 7. juni 2008 kl. 01:07.
Sitat av dannywpt
Tja. I visse tilfeller kan det jo gå feil vei når det blir slik. Det er meget sannsynlig at han får den billigste pcen Lefdal selger til la oss si 4000kr. Denne gruser pcen hans som kostet 10000kr ny for 2,5 år siden på alt av spesifikasjoner, men siden det er en så enormt billig pc er produksjonskostnadene minimale. Derfor KAN man risikere å ha kjøpt en god kvalitetslaptop for 2,5 år siden og ende opp med den skranglende jalla kina-pcen med elendig kvalitet i dag. Dette selvfølgelig satt på spissen, og selvsagt kan det også være slik broren din opplevde.
Vis hele sitatet...
Nei, for den har får er uansett bedre, på alle punkter.
Sist endret av Volch0k; 7. juni 2008 kl. 01:21.
Det skulle den da så absolutt gjøre...

Vil tippe sånn grovt sett at du får:

2gb minne vs 1gb minne

dualcore vs singlecore

minst dobbelt så stor harddisk

vista vs xp

kraftigere skjermkort

I mine øyne er dette grusing på spesifikasjoner og dette er svært realistiske tall.

Typisk pc fra Lefdal til 3995,- i dag.

Test som er gjort for typisk pc rundt 10000,- for under 2,5 år siden.

Og for det andre er det KUN hardwaremessig et ombytte måles. Så lenge alt av innmat er like raskt, skjermen er like stor og man ikke mister noen muligheter ETCETRA er det ikke mulig å si "nei, denne føles ikke like solid ut som den jeg hadde, derfor skal jeg ha en dyrere en".
Sist endret av dannywpt; 7. juni 2008 kl. 01:23.
Mente selvfølgelig at den for 4k gruser en til 10k for 2.5 år tilbake.

Jeg får skylde på pilsen
Hehe, det går bra.

Jeg står fortsatt også på mitt med at man kan oppleve å få et ombytte der man får en pc som hardwaremessig er bedre utstyrt, men at den kvalitetsmessig kan oppleves mye dårligere. Det er generelt fordi den man får er det billigste av det billigste når det kommer din konstruksjon (fordi alle dagens pcer knuser de som er over 2 år gamle) og at alle utgifter utenom hardwaren som sitter i den er ekstremt lave. Da pcen til 10000kr ble kjøpt for 2,5 år siden var det også slik at når man betalte et slikt beløp kunne man en mye bedre bygget pc som rett og slett er mer solid og til å stole på, akkurat som det er for pcer til 4000 vs 10000kr i dag.