Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 4605
Kjenner en som har en laptop med "idiotforsikring". Han planlegger å ødelegge den slik at den blir dyrere å reparere enn at han får en ny. Dette er hos Thorn og 3års nedbetalingsperioden er snart over. Laptopen var ganske dyr ny, og ødelegges den nå vil han få en ny med samme verdi som innkjøpsprisen av den gamle. Dette er jo gunstig.

Noen tips på hvordan den bør ødelegges uten mistanke?
Kortslutning?
Ned trappa?
Hvilken laptop er det? vel , du kan jo sette mye strøm på plasser som ikke skal ha strøm da, eller du kan være uheldig å søle vann på den. Nå vet jeg ikke stort om hva den forsikringen gjelder, eller hva slags type det er, men det skal ikke være så veldig vanskelig å være "uheldig" med den. ned trappa vil den vel få mange smådunker, ikke sikkert at dette skader så altfor mye, en hvis den f.eks falt fra verandaen og ned på en stein/ hard overflate, vil det nok sette sine spor Kjøre over den med bil eller noe sånt hadde også vært fett.

Ikke glem, vi vil ha film/bilder!
To viktige ting:

- Ødelegg den nok til at du garantert får ny.
- Ødelegg slik at du er 100% sikker på at forsikringen gjelder angående den skaden.

Bra dumt å sitte med ødelagt laptop og skjegget i postkassen
Bare søl en kopp kaffe over den, værre er det ikke.
Sitat av cokeloop
Ikke glem, vi vil ha film/bilder!
Vis hele sitatet...
Ja, det er sikkert kjempelurt.
mongeland: for OSS, ikke for dem
Ikke snylt på forsikringen, det fører bare til at forsikringene blir dyrere og dyrere...
Men jeg ville kanskje prøvd å fått fuktighet inn i laptopen på en eller annen måte, så sier du at du satt på lan i en fuktig kjeller, og dagen etter funka ikke laptopen lengre. Jeg klarte å søle vann over laptopen min, det gjorde at den kortslutta, men jeg fikk laptopens verdi - egenandel tilbake fra forsikringen. Jeg sa at det var fuktighet i rommet som gjorde at den kortslutta.
erix: Dekker ikkje forsikringa di at du søler vann på laptopen din? Trur det var det eg ville skrive iallefall
Jeg ville eksperimentert med kortslutninger osv...
Jeg ødela en videoteip jeg hadde leid en gang. Så jeg kasta den i asfalten og sa at jeg nesten hadde blitt overkjørt av en rånebil i et fotgjengerfelt, og derfor måtte slippe alt jeg hadde i hendene. Så kast den i asfalten, eventuelt kjør over den.
Da min kortsluttet ble bare hovedkortet og minnet ødelagt. I de tider kom nye deler til det på 4-5000, vet ikke hva det koster nå men.

Denethor: Jeg vet ikke om forsikringen ville dekket for meg, om jeg sa det men jeg måtte være sikker så jeg ga dem en god unskylding.
(Det som egentlig skjedde var at jeg sølte bawls over laptopen under et dataparty, men det får vel være det samme)
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
For å rette opp dette, det er IKKE sikkert han får den summen han tror han skal få. En jeg kjenner hadde trygghetsforsikring hos Elkjøp på en laptop til 15k, når den gikk til helvette pga kortslutning, så fikk han tilbake 8k, for det var pcens anslåtte verdi i dag. Forsikringene sier at du får reparert produktet eller får ett nytt produkt TILSVARENDE det du har ødelagt.

Bare for å legge til: jeg synes kameraten din er en idiot som snylter på forsikringer på den måten, det fører til at dere som forbrukere må betale mer og mer for forsikringene.
-totto
Erix: Og butikken klarte ikke å lukte den grusome lukte av bawls og kjenne at tastene var urikkelige av sukker?
Sitat av cokeloop
mongeland: for OSS, ikke for dem
Vis hele sitatet...
Og da er VI til god hjelp for dem, er vi ikke?
Sitat av mongeland
Og da er VI til god hjelp for dem, er vi ikke?
Vis hele sitatet...
De vet vel ikke av oss? skader ikke med et lite bilde av en mosa bærbar
apefaen: butikken bare ga en rapport på skaden, tilstanden osv.
de sa ingen ting om bawlsen
bare kjør over den med en bil.. men gjør det mens lokket er oppe.. altså \__ <- slik


(ph34r my ascii-skillZ)
alizm0's Avatar
Trådstarter
Ja problemet er å ødelegge den nok til at det ikke er mulighet å reparere. Vet ikke helt hva som skal til angående kortslutninger som fucker helt opp. Blir vel til et overkjør

Btw vet at det er kjipt å suge på forsikringsselskap, men er litt for stor fristelse.
Øks!

Om det er en ekte 'idiotforsikring', dekker den jo alt. Så da kan du legge den i stekeovnen, dynke den i bensin og tenne på, slippe den ned fra et høyt hus, bruke den som dart-/luftgevær-/pistol-/<sett inn våpen>-blink... Mulighetene er uendelige.
går det ann å få vanndamp inn på enellerannen måte kanskje?
Artig tråd....

Men ikke bruk vann, hvis du bare lar den stå lenge nok etter å ha sølt rent vann.. Vil den mest sannsynliog fungere igjen etterpå. Men hvis du bruker noe med et klissete middel f.eks sukker i brus. Vil det sette seg igjen på delene og kortslutte...


Eller så kunne jo overklokking vært gøy. Se den brenne opp, hihi
Hah. Dette var noe av det tåpeligste jeg har hørt på lenge. Sansynligvis mister han PCen i halvannet år mens de "vurderer de tekniske aspektene ved saken" og reparerer maskinen så godt det går. Er kammeraten din heldig får han enten den samme maskinen tilbake, fikset men i litt dårligere stand enn før, eller en ny maskin som tilsvarer dagens verdi av den gamle (altså mye mindre enn hva han betalte). Er han derimot uheldig får han ingenting siden dette tydeligvis var et dårlig forsøk på å svindle butikken.

Si til kammeraten din at han må kjenne godt etter nå. Spør om han kjenner en litt sann "rar og usikker magefølelse". Forklar ham så at denne følelsen er den lille og nesten ubevisste men sannferdige anelsen han har om at han holder på å drite på draget.
Når jeg var uheldig og sølte en drink utover ibooken min, så kom det på cirka 5000 i reperasjon. Da hadde ejg en egenandel på 1500kr og resten fikk jeg. Samme hva jeg gjorde om jeg reparerte eller kjøpte ny. Jeg sølte cirka ett halvt glass, rett oppi tastaturet. SÅ om du skal gjøre det, pass på å gjør det skikkelig!
Prøv å kok den
Vannskade er det beste. Enkelt å greit.
alizm0's Avatar
Trådstarter
Sitat av Psy_Illusion
Hah. Dette var noe av det tåpeligste jeg har hørt på lenge. Sansynligvis mister han PCen i halvannet år mens de "vurderer de tekniske aspektene ved saken" og reparerer maskinen så godt det går. Er kammeraten din heldig får han enten den samme maskinen tilbake, fikset men i litt dårligere stand enn før, eller en ny maskin som tilsvarer dagens verdi av den gamle (altså mye mindre enn hva han betalte). Er han derimot uheldig får han ingenting siden dette tydeligvis var et dårlig forsøk på å svindle butikken.

Si til kammeraten din at han må kjenne godt etter nå. Spør om han kjenner en litt sann "rar og usikker magefølelse". Forklar ham så at denne følelsen er den lille og nesten ubevisste men sannferdige anelsen han har om at han holder på å drite på draget.
Vis hele sitatet...
Hadde 3 års idiotforsikring på mobil kjøpt på Elkjøp engang. La den i et glass med cola og lot den godgjøre seg. Da jeg leverte den inn sa jeg at jeg hadde sølt cola på den. De klarte ikke reparere, og jeg fikk en ny telefon til prisen jeg kjøpte gamletelefonen for. Altså meget lukrativt iogmed at dette kostet meg bare 400 kr(forsikringsprisen).

Saken var hvordan ødelegge en laptop mest "sannsynlig". Vet dette går...
Sitat av alizm0
Saken var hvordan ødelegge en laptop mest "sannsynlig". Vet dette går...
Vis hele sitatet...
Fall skader og vann (brus) skader må da være det mest sansynlige....du kaster den i bakken (ett par ganger) så sier du at du mistet den i bakken når du satt på bussen eller noe lignende..Eller du sølte en 1.5 liter over den..
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Ta den helt ut og kapp saken i to med mottorsag
Neida..
Men for å være litt seriøs: Noe så lett som et glass cola er alt man trenger.
Fritèr den med 220 volt og skyld på lynnedslag?
Legg den et par sekunder i microen
Du kan si at du sto ved en trappe nedgang og hadde pc'n i pc vesken din... du røsker med deg vesken uten og vite at vesken er litt åpen, lapptoppen flyg ned trappa og ender i tusen biter...

Når du kommer inn i butikken med en laptop som er bokstavlig talt i tusen biter tviler jeg de kommer til og gjøre noe med den...

men og snylte på forsikringen... vell, jeg er ikke den store fan av det...
Gjør som Zero foreslo, grill den enten med 230v eller klipp en nettverkskabel i to, og bruk den til å mate nettverkskortet med nokk spenning til det ryker grå og fin røyk fra maskina. Da ryker garantert nettverksmodulen, og mest sansynlig også base unit'en (hovedkortet). Ny baseunit koster som regel fra 6000,- og oppover, pluss at noen må gjøre jobben, så da vanker det nok ny pc ganske fort.
Sitat av Zero
Fritèr den med 220 volt og skyld på lynnedslag?
Vis hele sitatet...
Smart. For 3-4 år siden mistet vi en datamaskin under torden-vær mens vi var på ferie. Og vi fikk nesten dobbelt så mye penger som maskinen var verdt utbetalt. Men var vel 5-6 månder uten maskin.
Dersom det er samme type forsikring som man får på mobiltelefoner så er det nok at ødeleggelsen er realistisk. En kompis mista sin i en snefreser, mobil telefon vel og merke, og det eneste de krevde var delene som var igjen. Og vips karen fikk en ny.

Sjekk forsikringens teksten ordentlig før dere går til ødeleggelse. Mange forsikringer har den lille skriften som forteller hva som ikke dekkes. Vanlig "idiot" forsikring gjelder ulykker i hjemmet også, så det er jo lett å skylde på "lille mann i husstanden" Lett å få det til å se ut som om han har lekt med den i vasken eller.no.
Nå vet jeg ikke om hvordan det funker med forsikring på laptoper, men jeg jobber på et service-verksted som har partnere som HP/Compaq, Fujitsu/Siemens, Packard Bell etc. Og her har vi for det meste garantisaker, men også et par forsikringssaker. Med garantisakene i hvertfall, uansett hvor ødelagte de er (hadde en laptop inne som ble påkjørt av en bil), så berger vi det vi kan og bestiller deler, selv om det er billigere å bare kjøpe en ny laptop.

men glhf til kompisen din.
vis du bare kortslutter pcen ved å søle vann e.l. på den så risikerer du at dem bare bytter innmaten på den og sender den tilbake. Prøv å få selve rammen å bli ødelagt, for da vil dem nok bytte ut hele pcen.
Det holder å søle brus. Men ta nok... Hell på her og der, så den ikke er mulig å fikse
inngår tyveriforsikring i denne "idiotforsikringen" ?
I så tilfelle er det vel ikke verre enn at trådstarter får en gammel laptop, og kameraten får ny?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har det blitt noen ny laptop på deg eller?
test om den tåler å bli mistet ned trappen i en blokk eller noe =)
FEIL.

Nå kjenner jeg IKKE til Thorn's Forsikringer.
Men idiotforsikring dekkes ___IKKE___ av tilfeller der kunden VET / BURDE ÅPENLYST ha visst at produktet vil ta skade/ødelegges.

Crazytomato: ditt forslag utgår.
Finnes jo nesten uendelig med unskyldninger. Du kan kaste den fra 2. etasje, og si at du mistet den. Eller at en liten fetter av deg kastet den ut (om den dekker slikt)?
Eller kjøre over den. Da kan du f.eks si at du glemte den på taket mens du fiklet med noe, at den sklei av og at de bak deg kjørte over den.
Eller du kan denge den i bakken og si at at du falt ned trappen med den.
Forstår den.

Men om de ser det er sølt dritt på laptopen, at den er påtent, gørr, blitt brukt som basketball..
altså alt "obvious"- da vil du ikke få dekket et øre.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Crazytomato
Øks!

Om det er en ekte 'idiotforsikring', dekker den jo alt. Så da kan du legge den i stekeovnen, dynke den i bensin og tenne på, slippe den ned fra et høyt hus, bruke den som dart-/luftgevær-/pistol-/<sett inn våpen>-blink... Mulighetene er uendelige.
Vis hele sitatet...

Men da er vel ikke akkurat forsikringa billig heller da.. Skal du ha en sånn forsikring må du regne med å betale like mye i forsikring som dataen koster nesten.
Har planer om å gjøre det samme. Har idiotforsikring fra Siba.Skal laste over alle filer på en ekstern hardisk og søle litt cola over den. Cola er seigt og funker bra.


Noen som har noen erfaring med Siba sin forsikring egentlig?
Du kan gi den til meg, så kan du si at den er stjålet.
Ikke noe er vel verre enn et glass cola?

skulle ta knekken på det meste det går strøm gjennom
Sist endret av Tronski; 22. august 2007 kl. 23:09.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Kaffe og Cola. En slager. Jeg ler meg skakk om kompissen ikke sitter med pc om et halvt år.
Gjør som alle her sier, bruk cola eller et annet seigt,flytende og klissete strømledende materiell. Det fins uendelig unnskyldninger. F.eks, du hadde en 1,5 liter colaflaske stående på hyllen uten kork. Du var på kjøkkenet, katten på rommet. Katten raste ned flasken over pc-en mens skjermen var åpen. Voilà...
Da jeg kjøpte min pc med 3årsforsikring sa selgeren til meg på denne måten.." Jah og denne forsikringen er meget god å eie. La oss si.. ..hrrmf.. host host.. la oss si at du søler cola på den etter 2,5år... Da dekker forsikringen det, og du får ny tilsvarende pc."
Selv syntes jeg forsikringssvindel er teit, men dugjør hva du vil...
Samboeren til bror min fikk en liste over "Hvordan få en ny bærbar", nårr hun kjøpte sin. Jeg kan huske at det var nevt noe med å søle kaffe med "uhell" ville føre til ny bærbar.