Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 6415
Jeg har røyket hasj i godt over et år nå og er ganske fornøyd med livet på jorda.
Den andre gangen jeg røyket var det knall svartis (gull stemplet). cirka en halv time
etter at jeg hadde røyket det skulle jeg gå opp på kjøkkenet og lage meg brødskiv.
Plutselig fikk jeg en veldig ubehagelig følelse i kroppen. Jeg fortsatte med å lage med
brødskiva og gikk ned. Men da jeg kom inn på rommet til min kompis banket hjertet mitt plutselig i hundre og jeg ble veldig svimmel. Plutselig datt jeg sammen og datt rett oppå flere poser med tomflasker. LOL. Jeg besvimte med andre ord. Var super skakk etter det og var litt forvirret over hva som egentlig skjedde med kroppen min.

Noen som har opplevd noe lignende?
nichotinsjokk? Kjenner flere som har spydd og følt kvalme osv av nichotinsjokket som kommer når de røyker flaskebong med tobakk (uten at di er røykere selv) Vet ikke om det er tilfelle her though
Ainna's Avatar
Trådstarter
6 0
cryo:
hadde røyka sigg en god stund da. så nikotin kan ikke være det.
ah, okei, kom bare med forslag ;p
Den kan vel bare rett og slett være at kroppen fikk kjenne litt for mye av et litt uvant stoff.
ja.. nikotin senker jo pulsen. Men kan jo være at du hadde lavt blodsukker da? Siden du skulle ha mat mener jeg ?
Ainna's Avatar
Trådstarter
6 0
Ja det er fullt mulig. Hadde døgna før jeg røyka og da
case closed tror jeg
Dette har skjedd med meg også. Ikke så veldig uvanlig faktisk. Jeg hadde ikke døgna, og var i god form. Husker jeg fant ut av årsaken ved å lese rundt for ei stund sida, men jeg har glømt det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dere er klar over at THC øker blodtrykket? og at dette kan være forklaringen, ofte i kombinasjon med litt jernmangel.
Har opplevd det du sier selv:
Jeg røkte noe pot en kveld, bare pot, ikke noe nikotin inn i bildet.. da jeg var hjemme, og satt forran pc'n så følte jeg meg svimmel.
Plutselig svartna det for meg, jeg kjente såvidt et slag mot hodet, da jeg våkna lå jeg på gulvet og hadde slått hodet mot skrivebordet.. jeg lo inni meg selv av situasjonen.. reiste meg for å drikke noe vann, igjen ute på gangen besvimte jeg..
Kom meg inn til vaskerommet ved siden av (turte ikke å risikere å tryne ned trappa),
og faen tror dere ikke jeg besvimte en gang der inne også..
Jeg fikk litt noia, satte meg i mediterings stilling, pustet rooolig, og telte til 10.. reiste meg sakte og drakk noe vann.. etter det gikk det bra.
Hadde noe lignende her om dagen med noe super pot...pulsen ble drithøy og jeg ble svimmel som fy og det holdte på å svartne for meg...skumle greier, å jah jeg røyker vanlig cig og godis til vanlig;P
Ainna's Avatar
Trådstarter
6 0
Jeg har faktisk jernmangel da. Tar sånn kosttilskudd tabletter. Det forklarer vel saken. hehe
Har en kamerat som vet to annledninger har fått totalblackout og gått inn en tilstand som nesten virket som epilepsiannfall av å røyke bong (det var en 50cm lang glasspipe...).
Det var ikke mulig å få kontakt med han, pupillene reagerte ikke på lys og han satt bare og rista, gikk over i løpet av 5 min.
Han forklarte bare at han fikk økt puls. også ble alt svart, han hørt ingenting og det kjentes som om hele kroppen ble stukket av nåler.

-papa
skjedde med en kompis av meg og, var fordi han ikke hadde spist
hvorfor ikke bare legge fra seg bønna ? er ikke bra for deg gutt:P
hehe hvis folk får så noia av og røyke bønner så anbefaler jeg at derre slutter for derres egent beste
http://www.freakforum.nu/forum/showp...3&postcount=40 <- Hatt en lignenes opplevelse jeg også..
kjenner ei som fikk megablackouts hele tida av alkohol da, men det er nå så
asså, kan være at du hadde sittet lenge og så reiste du deg litt fort når du skulle lage mat, så randt blodet plutselig ned fra hjernen og tok surstoffet med seg, det pleier å ha ubehagelige bivirkninger som f.eks å besvime
Jeg har også fått sånne anfall at jeg har besvimt, når jeg røyka rev. Men dette skjedde liksom når jeg var nykter når jeg ikke hadde gjort det på en stund. Første gangen skjedde når jeg var akkurat ferdig på do å tisse og med det neste så hadde jeg bare falt sammen på dogulvet.

Gang nr 2 var mens jeg venta på bussen.. Plutselig begynte det bare å prikke i hele kroppen.. sånne frysninger liksom.. og plutselig bare sjangla jeg rundt der.. bare sank sammen mot bakken..de må ha begynt å lure de andre som sto der.. Og når jeg satt meg på bussen var dritvarm og svett.. og det var 10minus ute!
Veit du hva? Skal banne på at det ikke hadde noe med hasjen og gjøre.. Du var sikkert dehydrert.. Har gølva selv et par ganger på grunn av det.. Spis og drikk så skjer ikke det igjen
har røyka en lang periode, og nå har jeg egentlig slutta, pga pissings n stuff,
men i de 3 siste ukene (slutta for 4 uker siden) så har jeg ofte fått "tunnel syn" og følt kribling i kroppen, den følelsen man får rett før man svimer av, alt bare svartner og jeg mister helt kontakt med omverden i 10-20 sek. hakke svimt av enda, men dette kjer minimum engang om dagen og kan faktisk skje optil 4-5 ganger, er jævlig irriterende, jeg spiser nokk, sover nokk, hakke putta i meg noe annent rart siden sommern... noen som vet om dette kan ha noe med overdrevent bruk av hasj/weed? røyka nesten hverdag i 9-10mnd?
THC gjør at blodet blir tykkere, og derfor banker hjerte fortere. Hvis du i tillegg var balle og reiste deg fort opp var det sikkert derfor du svima av!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av wallando
THC gjør at blodet blir tykkere, og derfor banker hjerte fortere. Hvis du i tillegg var balle og reiste deg fort opp var det sikkert derfor du svima av!
Vis hele sitatet...
At det var? Blodet tykkere? Jeg vet cannabis lett øker hjerterytmen noe, men har aldri hørt noe om _tykkere_ blod...?
Sitat av Slave
Ja det er fullt mulig. Hadde døgna før jeg røyka og da
Vis hele sitatet...
Akkurat samme skjedde med meg! hadde døgna, så utover dagen var vi hos ei veninne og røyka en joint, da vi nærmet oss slutten av den og vennina mi prata til meg, ble alt bare borte for meg og falt på skråkant ned i bakken.. Husker bare at jeg våkna i gangen hennes og hørte stemmen hennes, mens alt var svart. så kom synet litt mer tilbake igjen men skjønte fortsatt ikke hvorfor jeg våkna i gangen hennes.. rart det der
Jeg har hatt endel problemer med strekt lys dagene etter jeg har røykt.. Hvis jeg har vært i et rom som er ganske mørkt, og går inn i et rom som er lyst, svimler jeg litt i noen sekunder.
Mahognygolfer
koop's Avatar
90 0
Ok, du hadde døgna, altså var kroppen relativt sliten.
Du hadde sikkert ikke drukket nok, og heller ikke spist(ettrersom du skulle mekke brød).
Du nevnte jernmangel og, alle disse tingene kan gjøre at man besvimer når man reiser seg litt for fort, jeg har gjort det flere ganger ettersom jeg har dritlavt blodtrykk og nesten alltid jernmangel.
At du blandet inn rusmidler i regnestykket og, gjør ikke ting noe bedre. At du besvimte er egentlig en sunn reaksjon, kroppen din klarte ikke å holde seg oppegående, og skrudde av.

Neste gang, drikk mer, spis mer, hvil mer, før du røyker.
Sitat av Tias
At det var? Blodet tykkere? Jeg vet cannabis lett øker hjerterytmen noe, men har aldri hørt noe om _tykkere_ blod...?
Vis hele sitatet...
OT: Ja det er faktisk sant at blodet blir tykkere av hasj.
Hvite blodlegemer blir om til eggehvite og da blir blodet littegrann tykkere, det er det som gjør utslag i øynene og fordi det da sprenger de tynneste blodårene, det er og grunnen til at
folk som røyker mye ikke blir røde i øynene lenger fordi de utvider de minste blodårene.
Nå skal det sies at blodet blir marginalt tykkere da, så jeg tviler på det har noe særlig annen effekt..

T: Syns forresten det er rart at folk som det skjer noe med absolutt alltid må skylde på hasjen hvis de er steine i det det skjer, kommer selvfølgelig ann på hva som skjer da men.
Folk besvimer jo/begynner å blø neseblod/begynner så spy etc. hele tiden jo! Og er dem fjerne så får nesten hasjen alltid skylden, selv om det kan være 1000 andre grunner!
Sier ikke at det aldri er det, men jeg sier hvertfall ikke at det alltid er det!
Husker dere forresten den avisen som skrev for noen år siden at 6 (eller var det 7?) personer hadde dødd av hasj det året?
Begrunnelsen var at det var da 6 personer dem hadde funnet døde uten at det var noen åpenbar årsak, men siden de hadde thc i kroppen så måtte det da være derfor(!)
Det illustrerer godt det jeg mener.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ah, okey, det visste jeg ikke. Takk for info Juno
Utvider ikke THC blodårene også, eller tar jeg helt feil? Har alltid gått rundt og trodd dette var grunnen til at hjerterytmen øker etter en joint.

Juno: Da vet jeg det og. Lærer stadig noe nytt her på forumet.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sinister: Jo, mener det. Har i grunn alltid ment det var grunnen til at folk fikk røde øyne og...
Kom til å tenke på noe. Om blodet(de hvite blodlegemene) blir tykkere p.g.a. THC, vil vel dette resultere i at blodårene utvider seg. Case closed(I think)
Blodårene utvider seg, noe som fører til økt puls og økt blodomløp, samt red-eye. Dette gjør da som sagt at blodtrykket synker, men det gjelder bare når man står oppreist. Når man sitter blir blodtrykket høyere (ikke spør meg hvordan), noe som kan føre til head rush når man reiser seg. Kan tenke meg at det kombinert med lave blodverdier og lavt blodsukker kan bli en artig opplevelse.

Kilde
en kamerat av meg besvimte pga dehydrering en gang når han hadde røyka.
"Han forklarte bare at han fikk økt puls. også ble alt svart, han hørt ingenting og det kjentes som om hele kroppen ble stukket av nåler." (QUOTE)

Jeg har selv opplevd lignende ett par ganger av noe pot, og det har vært en helvetes opplevelse, føltes som om døden var nær... antakeligvis pga. jeg hadde trukket for mye av bong..men man vet aldri hundre prosent, det er aldri noen garanti for hvordan kroppen vil reagere neste gang.
▼ ... noen uker senere ... ▼
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kom over enda en kilde som presiserer det man kom fram til:
Changes in blood pressure also occur which depend upon posture: blood pressure is increased while the person is sitting, and decreases while standing. A sudden change from a recumbent posture may produce postural hypotension and fainting, an effect which may explain the feeling of "light-headedness" and faintness that is often the earliest indication of intoxication in naive users (Maykut, 1984).
Vis hele sitatet...
http://www.health.gov.au/internet/wc...annab2-ch5.htm

Veldig informativ tekst btw..
Sist endret av Dodecha; 18. april 2006 kl. 16:23. Grunn: feil paste :P
▼ ... over et år senere ... ▼
Det er ikke så rart hvis du har døgna, røyka OG har jernmangel

Presterte selv å gå i bakken mens jeg og typen min hadde oss i dusjen;P den er kjip...
Da hadde jeg tatt pepper og døgna til dagen etter,
også fyra jeg skikkelig på før jeg gikk i dusjen.
Varme, nytelse og et blodtrykk som var helt på trynet, og ikke hadde jeg planer om å sette meg ned heller, omstendighetene tatt i betraktning...det gikk som det måtte det;P
Hadde visstnok sluttet å puste en stund og lå med vidåpne øyne...hehe.
Og typisk nok var jeg naken...;P
Så nok ganske sykt ut

Neste gang tar jeg legenes råd og legger meg med beina høyt! HÆHÆ! XD

Slenger med en link også jeg
http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321309