Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 911
Hei,

Saken er litt vanskelig å forklare, men jeg skal prøve å eksemplifisere den. La oss si at du tar tre bilder av deg selv, hvor du står på tre forskjellige steder i en korridor. Hvordan er det mulig å kombinere disse tre bildene slik at alle personene står i korridoren samtidig på et og samme bilde?

Takk for det som måtte være av svar.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Du legger bildene i lag over hverandre, og visker ut de delene du ikke vil ha, slik at de andre Joonerne vises.
Bare pass på at vinkelen bildet tas fra er nøyaktig det samme, på alle 3 bildene, så vil det ikke være noe problem.
Joonern's Avatar
Trådstarter
Sitat av Chikara Vis innlegg
Bare pass på at vinkelen bildet tas fra er nøyaktig det samme, på alle 3 bildene, så vil det ikke være noe problem.
Vis hele sitatet...
Det var jeg igrunn rimelig klar på fra før av, uten at jeg ikke hadde tenkt særlig på det.

Finnes det ikke en veldig god guide på hvordan man gjør det som ligger ute på nettet? Det er da allerede veldig vanlig å gjøre det?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Var det noen som ringte etter meg ?

http://eirikz.com/lab.jpg

Som nevnt, flere lag og litt visking er trikset.

http://www.tempestlords.com/test3.JPG
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det vanskeligste med det hele er lyset. Selv om du har på M-modus på kamera, med manuell WB (for det har du, ikke sant? Og Manuell fokus og greier), så kan skygger og slikt være et herk å få til.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Var det bra fest?

Dette må jeg prøve ut. Litt oppbrukt, men veldig morro! Spesielt fint på skate/snowboard/le parkour -bilder.
Søk etter "photoshop layer mask" eller noe slikt, så burde du finne en guide på 1-2-3.