Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 701
Hei,

Finnes det noen måte å gjøre en harddisk som er formatert i Windows Computer Management til unformatted?
Takk på forhånd.
Om du brukte quick format er det sjanse for å få noe tilbake, men om du kjørte full format er det helt umulig om du lot formateringen fullføre.
Slett logisk partisjon

1. Høyreklikk "Min Datamaskin" og velg "Behandle"

2. Gå via "Datamaskinbehandling" gjennom "Lagringsplass" og ned til "Diskbehandling"

3. Høyreklikk på forvalgt HDD og velg "Slett partisjon".


NB! Øvre del er hele disker, nedre del er partisjoner.
(Dvs. at du kan slette flere partisjoner ved å slette én disk)
dosky, når jeg gjør dette, får jeg status som "unallocated". Det er vel ikke det samme?
Sitat av Joonern Vis innlegg
Hei,

Finnes det noen måte å gjøre en harddisk som er formatert i Windows Computer Management til unformatted?
Takk på forhånd.
Vis hele sitatet...
Er det snakk om å redde ut data fra en formatert disk her?
I så tilfelle så har jeg selv benyttet meg av File Scavenger til slikt ved stort hell

http://www.quetek.com/
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av Joonern Vis innlegg
dosky, når jeg gjør dette, får jeg status som "unallocated". Det er vel ikke det samme?
Vis hele sitatet...
Lag en partisjon av den plassen, da burde den få status unformatted.
Om jeg lager en partisjon, får jeg status "healthy". Det er ikke det jeg trenger... Hmm, noen som har peiling?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Joonern Vis innlegg
Om jeg lager en partisjon, får jeg status "healthy". Det er ikke det jeg trenger... Hmm, noen som har peiling?
Vis hele sitatet...
Du vil gjenopprette data fra en partisjon du har formatert ved en feil gjetter eg? Prøv t.d. GetDataBack.
Nei, det er nok ikke det som er målet mitt. Målet mitt er simpelthen å gjøre en disk som er formatert og klar til bruk om til unformatted.
Sitat av Joonern Vis innlegg
Nei, det er nok ikke det som er målet mitt. Målet mitt er simpelthen å gjøre en disk som er formatert og klar til bruk om til unformatted.
Vis hele sitatet...
laste ned PQmagic versjon 8 . der kan du slette den og lage skulte partisjoner, du kan og gjøre det samme som i den som dosky ,

du må bare første slette partisjon, så lage en NY pertisjon uten og formatere. når du går på disken så vil den spøre "vil du formtere" hvis det er den du vil ha opp