Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1016
Jeg og non venner planlegger en roadtrip rundt i norge i sommer og vi trenger litt musikk som understreker at det faktisk er en roadtrip vi er på.

Er det noen her som har noen gode forslag?

ps: Alt av dance/trance/listepop etc vil bli avslått høflig men bestem
Brenn med deg masse stemmnings fyllt god gammel rock
Syntes jeg er digg og setter stemmningen hele veien

Eks: Steppenwolf - Born to be wild

ellers Creedence etc er stemning
Jeg elsker å høre på King Midas når jeg kjører bil. Nydelig melodiøs rock fra Oslo. Særlig albumet "The Jaguars" er verdt en gjennomlytting!
Du har Highway to hell med AC/DC, som tidligere nevnt Born to be wild med Steppenwolf og Highway star med Deep Purple. De beste Roadtrip-sangene jeg vet om hvertfall.
Red hot chilli peppers får jeg litt road trip følelse av Deriblant road trippin.
Vet ikke hvorfor, men det som alltid fenger meg når jeg kjører bil er Jimmy Eat World, litt alternativ rock, eller gammeldags emo-rock =) Les om dem her
Trådstarter
32 6
Ting som creedence, ac/dc og steppenwolf er selvsagte.
Men vi er jo ikke hyperaktive hele turen. Trenger noe som er roadtrip som går ann å bare cruise til.
Et eksempel er jo The Passenger av Iggy
Bill Lovelady - one more reggae for the road

Elsker rett og slett den låta når eg og "gjengen" suser på landevegen om sumaren
bob marley.
masse chill musikk
Trådstarter
32 6
Marley går ann, men ingen i "crewet" er spesielt reaggefrelst.
Går mer i gammal heavy og classic rock i grunn
Sjekk ut Kings of Leon.

Cruisemusikk til tusen.

edit: Taper jean girl - http://youtube.com/watch?v=w38hpcABQWE
Sist endret av Ocularis; 9. juni 2008 kl. 13:10.
Trådstarter
32 6
Følte ikke så mye road trip av Kings of Leon. Pluss at vokal ikke var så veldig overbevisende
I det du kommer ut på motorveien og nærmer deg 120, sett på noe av Metallica.
On the road again med Willie Nelson er jo også klassiker:P Motörhead har også en viss roadtrip følelse over seg. Diverse Lynyrd Skynyrd, Steve Ray Vaughan, spesielt Texas Flood og Pride and Joy, endel av CC Cowboys, DumDum Boys, spesielt Metallic hvit, mye av Gasolin, Cream - Crossroads og Black Sabbath - Paranoid.
Hadde stor suksess med The Travelling Wildburys på en roadtrip i Irland!