Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 5156
Var i studio med bandet mitt i helgen.
Første gangen for alle, utenom meg, men jeg har aldri leid studiotid og bare spillt, har alltid hengt der, og dilla og produsert og stressa.
Interessert i å høre hva folk syns.

Selv er vi rimelig fornøyd, egentlig. Noen av oss har spillt sammen i omtrent ett år, men denne besetningen har vi ikke hatt i mer enn et par måneder.

Sangene mista litt av "nerva", som de ofte gjør når uerfarne band aldri har vært i studio før, men det blir nok bedre med tiden. Ingen sanger som liker å bli tatt opp. De vil flyte fritt i atmosfæren

Anywho...her er låtene:

The List - Paper & Wine (2004).n5k - Meget "nedpå" og rolig sang. Egentlig ikke representativ i forhold til hva vi ellers spiller.
The List - Mark Blue (2004).n5k - Litt mer rocka, men kanskje ikke like rocka som resten av repetoaret (skrives det sånn? )

For folk som ikke liker rock og lignende (altså: technoheads, trance-geeks osv.): Drit i å kommentér...ikke no poeng hvis du i utgangspunktet ikke er "into" denne typen musikk
Sist endret av n5k; 23. mai 2004 kl. 16:09.
Jeg syntes begge låt sikkelig proffe og fine ut jeg. Det er tross alt to like Du må nok ordne litt på linken.

Er det du som er vokalisten? Uansett, digg sang. Litt morro at du la den som releas i warez forumet og ikke i showroomet. Var det det bevisst?

edit: nå er det fiksa. Var det jeg som surra?
Ahh! Smooth....
Likte den første der
Har ikke hørt på den andre ennå, men gleder meg. Syns det hørtes ganske proft ut jeg.
Lykke til videre!
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
WTF?
Er det den samme begge to?
Da er det noe fuck på gang. Får sjekke det ut i morgen.

Nei, jeg spiller trommer og perkusjon.

Hmm...skulle kanskje lagt det i showroom, ja. Noen kru's som gidder flytte?
De to linkene var jo ikke like da... Det var to vidt forskjellige sanger.
Den andre var også bra
Skal innrømme at det hørtes digg ut. Var sove musikk som jeg liker og kalle det. Rolig konfortabel rock som en hører på om kvelden når en slapper av. *tumbs up*!

Håper vi får høre mer fra denne kanten for å si det sånn
lykke til videre

tetra
Opprinnelig postet av ninja5000

Hmm...skulle kanskje lagt det i showroom, ja. Noen kru's som gidder flytte?
Vis hele sitatet...
Thy will be done
beklager. Det var jeg som rota. Syntes hvertfall begge sangen var fete. Den rolige gir meg nesten litt sånn "ligge på svaberget å soltørke etter et bad" feeling.
Likte mark blue jeg.. På Paper & whine synes jeg kanskje vokalen blir litt overdøvd av gitaren.

Får vi høre mer eller :P ?
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Har bare disse to for øyeblikket. Vi la en tredje til side, fikk det ikke helt til å stemme. Ble noe rart med den når den havna på "bånd"...

Takker for hyggelige tilbakemeldinger.
Driver å upper til urørt nå. Kult om folk gidder stemme oss opp der [/spam]
Oi.
Dette var jo megabra.
Personlig likte jeg Paper & Wine best, men jeg tror dere skulle fått opp volumet på vokalen.

Med mindre dere får platekontrakt, legg ut alt det andre dere spiller inn også - dette går inn i samlinga.
For folk som ikke liker rock og lignende (altså: technoheads, trance-geeks osv.): Drit i å kommentér...ikke no poeng hvis du i utgangspunktet ikke er "into" denne typen musikk
Vis hele sitatet...
Tror jeg er en Trance-geek Men legger du musikk smaken til side var det faktisk veldig bra sanger. Likte Paper and Whine best men Mark blue var også bra. Lykke til videre med musikken....
Fine greier mann! likte begge sangene godt jeg.
Sitter å hører nå Paper and Wine var utrolig fin hvertfall. Likte vokalen godt han har en spesiell fin stemme som kan lett kjennes igjen. Jeg har tro på dere! Dette er min type musikk, kjempe digg å høre på ass. Fortsett å legg ut her da
det var jo konge kul musikk det. Enig me tetra det var sånn avslappnings musikk
Kan ikke si at jeg ikke likte det nei... Spiller dere noe live snart? Kunne vært interesant å høre, for som du sier i første post, alt mister litt av nerven når det kommer på plate. Lykke til med bandet. Dere burde nå langt...

Eneste å klage på er 12 mb på en sang på 5 min. Ikke noe poeng med 320 kbps .
Ellers meget bra !! Er stolt over å ha så mange bra band i Stavanger med omegn (gnom, getaway people, the list osv. Mange bra).
Wow.. Dette her var sinnsykt bra.

Keep up the good work!
Seriøst chill sang... Digg, vi hørte på den mens vi grilla i stad, det var smud

Keep it up, og fortsett å rel'e musikken!
SD
Har sitte og hørt på sangene nå. De er veldig bra. Sangen Paper and wine får meg skikkelig til å slappe av. Digg altså. Keep on the good work
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Laurentius
Spiller dere noe live snart? Kunne vært interesant å høre...
Vis hele sitatet...
Jobber med saken. Mulig vi prøver å få noe på Tribute og Checkpoint. Bookingansvarlig for "Sandnesfesten" var interessert i å booke oss inn, men vi føler oss ikke helt 100% for det ennå...

Opprinnelig postet av Laurentius
Eneste å klage på er 12 mb på en sang på 5 min. Ikke noe poeng med 320 kbps .
Vis hele sitatet...
Hehe...jeg rippa i best mulig kvalitet for å la sangene komme til sin rett Har ikke masteret det enda, så jeg tenkte jeg måtte gjøre alt jeg kunne for å heve kvaliteten

Ellers
Takker for alle tilbakemeldinger...er jo bare positivt jo!
Har registrert oss på Urørt nå (http://www11.nrk.no/upunkt/urort/fra...d&band_id=4354) så hvis folk er sugne på å stemme litt på oss, og kanskje slenge en überhyggelig hilsen i gjesteboken, så hadde det vært fint.

(PS. Låtene er ikke oppe hos Urørt ennå. De er lastet opp, men må bli godkjent først.)
bandindex.no, registerer dere der Ikke så verst dette, men hørte jo bare en gang, tror jeg må sove litt nå..
Jeg har nå hørt sangene deres om og om igjen, jeg bli ikke lei digger musikken. Keep up the good work!
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Hehe.
Overveldende kritikk må jeg si.
All hail to you fuckers!
Jeg skal takke dere alle fra scenen når vi kommer oss til Roskilde
Dette var meget bra. Her er det bare til å stå på videre, så går det nok deres vei

Lykke til!
Dette var virkelig kvalitetsmusikk!
Liker litt sondre lerke, men dette er bedre!
Ønsker dere lykke til videre, spiller selv trommer forresten
deilig basstromme
Synes begge to var ganske bra!
Not Penny's boat
argh's Avatar
Digg musikk, likte begge sangene ganske godt. Var liksom ikke altfor rocka, alt var chill.

Keep it up.
hm,likte veldig godt den første.. begge er ganske bra for første gang i studio
gl vidre!
Jeg ble imponert...

La spesielt merke at trommene ikke gjode så mye av seg. Det var fint å høre at gitaren spilte knirkefritt.

Melankolsk..
Flott! Smooth og deilig, kan neeeesten bli en smule kjedelig men veldig flott.

Edit: Hva er det jeg sier, sangene var j00 konge!
Sist endret av Bobben; 19. juni 2004 kl. 11:36.
N5k, meget bra! Vokalen hørtes Thomas Dybdal aktig ut! Platekontraktet er snart i boks Keep it up!
Herlig. Lyden var knall, merker at dere ikke har gått i den fella med overproduserte låter. Fine partier og overganger. Mark Blue fallt best i smak hos meg.

Sånn av egen interesse, har du lyst til å fortelle mer om selve studioet, og hva dere spillte inn med? Analogt/digitalt, forskjellig software, pris og tid osv?
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Tar det kjappt:

- Mac G4 med Logic Pro 6.
- 24/24 MOTU (Mark of the Unicorn) lydkort.
- 32 kanalers Mackie mix.
- Yamaha NS10 M og Genelec 1030AM høyttalere.
- Røde Classic II rørmic til vokal og akk. gitar.
- Lexicon og DBX klanger.
- Litt diverse.

- Squire Stratocaster og Laney amp (Tube Fusion tror jeg)
- Epiphone Les Paul Standard og Fender DeVille 410
- Epiphone Wildcat og Gibson GA-15RV og hjemmelaget kabinett med to stk. Celestion Vintage 12"
- Morgan W-900SA, Steinar Albrigtsen signatur, akk. gitar

- Yamaha TRB5-II bass direkte i mix

- Slagverket mekka vi sammen av et gammelt Premier, noe Tama, og en gammel Rogers gulvtam. Cymbalene gravde vi fram fra kriker og kroker. Paiste hihat og crash, Sabian ride.

Vi hadde regnet 30 timer på tre sanger, inkl. miksing, men siden det var første gangen for de fleste av oss så dro det litt ut. Brukte ca. 30 timer på tre sanger, men miksingen kom i tillegg. Så kasta vi den ene sangen foreløpig...
Fikk bra pris...7.500,- for 30 timer. Men da kommer miksingen i tillegg.

Vi prøvde å spille mest mulig inn live, og ikke "spor-for-spor" som er vanlig (først trommer, så bass, gitarer osv, og vokal til slutt). Det gikk greit nok. Vi brukte det vi kunne, og la resten på pånytt. Vokal og tamburin og egg til slutt.
Sist endret av n5k; 23. mai 2004 kl. 21:42.
aaah, dette var dritbra!
paper and wine er helt konge. skal spilles mye i sommer!!

GL videre ninja!
gleder meg til dere har fått platekontrakt og fått plata ut i butikkene. da skal jeg handle!
Veldig bra, spesielt Mark Blue. Jeg syns det (Mark Blue) kan minne litt om Placebo til tider, og det er absolutt ikke negativt. Placebo er konge!

Er det mulig å få teksten til sangene?
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Ok, nå har jeg hørt på disse to sangene siden du la dem ut, og de blir bare bedre og bedre for hver gang

Beste jeg har hørt på lenge!

Utrolig bra, si fra når det kommer mer
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Tekstene kommer antageligvis på hjemmesiden som er på vei

SilverK: sure will
Sist endret av n5k; 23. mai 2004 kl. 21:43.
Discotroopin'
RadioSlave's Avatar
Ekstremt bra sanger!!! Lastet de ned og sendt dem videre til noen venner som syntes akkurat det samme. Mark Blue la seg vel best inn i min smak, men Paper og Whine var fin den og. Minnet meg litt om Planet Funk.

Hva er hjemmesiden forresten? Er litt kåt på å se på utvikligen deres..
fyfaen det blir bare bedre og bedre.
husk å poste når det foreligger flere låter. mååå høre mer av dere!
nk5: Hadde dere med en fyr som kunne studioet og programmene inn og ut, eller gjorde dere alt selv?
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Er en venn av meg som har studioet, så han var med.
Kunne nok gjort det selv, men ikke med samme resultat.
Er ikke tålmodig nok
Dessuten er jeg lei av å gå i studio og måtte gjøre slike ting i tillegg. Denne gangen ville jeg bare gå inn og spille, og slippe alt stresset med resten.

RadioSlave: ligger førsteutkastet (etter en time i PS og DW) her, men det er ikke noe innhold.
Forøvrig er thelist.com osv. opptatt, så vi får se hva det blir. Paperandwine.com kanskje? Hehe.

Takker igjen for all rosen. Overveldende!

Hvis noen mot formodning skulle ha lyst til å spytte i peng til å få trykket opp en singel i 200 eksemplarer eller noe, så er det bare å gi beskjed
Jeg får sweet sweet deal på covertrykk ihvertfall, så det kommer nok en singel for salg snart kanskje...
You keep up the god work ninja!
bra saker dette ja.
deilig å flytende nattmusikk
Dette var bra! Digg å lytte på i natta. Gleder meg til det kommer mer.
Lykke til videre!
▼ ... noen uker senere ... ▼
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Trond
Er det mulig å få teksten til sangene?
Vis hele sitatet...
Ligger på den ultraferske siden vår: http://www.ninja5000.com/thelist nuh... (domene kommer )

Må bare oppfordre folk enda en gang til å ta turen inn på NRK Urørt (http://www11.nrk.no/upunkt/urort/fra...d&band_id=4354) og stemme De hadde serverproblemer, så vi måtte uppe den ene sangen på nytt, og da mista vi counten på den (hadde runda hundre og noe )
[/spam]
Du har ikke gitar-akkordene/riff også? :P
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Dust.
Hvis du ikke klarer lytte deg fram til det fortjener du ikke å covre oss
kvalitet over spillinga...

meget bra...
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av ninja5000
Dust.
Hvis du ikke klarer lytte deg fram til det fortjener du ikke å covre oss
Vis hele sitatet...
YEAH, go n5k!

må bare gjenta at disse sangene var helt forjævlig bra

Når kommer det mer?

edit: det burde da gå ann å få den sida w3-valid?
Sist endret av SilverKhan; 19. juni 2004 kl. 20:11.
Du er min venn
niigu's Avatar
Utrolig bra musikk!
Akkurat i den stilen jeg liker.. Får Jeff Buckley-feelingen suser igjennom ørene mine. Deilig!

Disse sangen kommer jeg garantert til å høre på mer,
so congrats: You`ve got a new fan!

Lykke til med musikken!

niigu