Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3588
http://www.nettavisen.no/nyheter/article2812646.ece

Noen som vet hva gruppa heter? Finner ingen gruppe som har over 83000 medlemmer. Bare nysgjerrig på hva som står der inne..
Heilt canooon
Gruppen kan være lukket for publikum @ bare invitasjon.
Sjekk trådene startet av meg(kun to stk) linkdn ligger der. Er på mobilen så jeg får ikke kopiert linken:-)
Trådstarter
Sitat av Stayneh Vis innlegg
Sjekk trådene startet av meg(kun to stk) linkdn ligger der. Er på mobilen så jeg får ikke kopiert linken:-)
Vis hele sitatet...
Tusen takk!
ÅÅÅÅÅÅ fyfaen. Leste litt på den gruppen. Fikk så jevlig sjokk, hva er galt med folk?

" Synd at de bommet"
"Hvorfor ble han ikke drept?"

Folka er helt ekstreme der. Skrev noen innlegg og har allerede begynte å få trussler.

Liker ikke disse ekstreme e-warriors, prøvde faktisk å diskutere. Men det funker ikke.

Noen andre som blir skremt av det som står der?
Det er nesten så jeg håper det er norske høyreekstreme som står bak attentatforsøket og at de har hentet info fra denne gruppen. Det vil nok sette fart i debatten om nettrasismen og forhåpentligvis få de 83 tusen idiotene der til å forstå hva de faktisk driver med.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Nå drar dere jo også alle inn under en kam. Jeg tviler på at alle sammen der har den samme holdningen til å drepe Mulla Krekar.

Jeg mener at han er et faremoment for Norge. Les: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=592482

Jeg ønsker at han blir sendt ut av Norge (Som er faktisk det gruppen handler om). Ikke at han skal bli drept i Norge. Om han blir drept i sitt eget land får være han sin sak.
fra gruppebeskrivelsen: "Han skal vist være Kurder og være fra IRAK"

For alle vet at Kurdere og folk fra IRAK er det skumleste som finnes på jorda. De har ikke peiling på saken bak (Nok å kjefte på Krekar for, han er langt fra mors beste barn), så de angriper hans etnisitet og nasjonalitet.

Virkelig trist at jeg ser et par venner i gruppa.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
ÅÅÅÅÅÅ fyfaen. Leste litt på den gruppen. Fikk så jevlig sjokk, hva er galt med folk?

" Synd at de bommet"
"Hvorfor ble han ikke drept?"

Folka er helt ekstreme der. Skrev noen innlegg og har allerede begynte å få trussler.

Liker ikke disse ekstreme e-warriors, prøvde faktisk å diskutere. Men det funker ikke.

Noen andre som blir skremt av det som står der?
Vis hele sitatet...
Leste noen kommentarer som jeg går utifra er dine. Dumt å se hvordan mange tildels gode og reflekterte innlegg blir avfeid med stereotypiske personangrep som dette:

"du er ett tydelig bevis *** at det florerer av søppel her".

Jeg finner det også påfallende at folk kan forsvare drap på Krekar, når de selv utelukkende er i mot ham av troen på at vedkommende har eller kan begå mord selv. At medlemmene er så gjennomgående inkonsekvente taler heller ikke i deres favør. Et av de mer aktive medlemmene på siden har for eksempel følgende tekst på profilen sin:

"Jews, muslims and niggers should have been killed long time ago. Why does it take so fucking long time for people to understand that?"

Vedkommende må være svært glad i selvmotsigelser da han poster opp til flere slike innlegg:

"Hvorfor snakker vi bare om mullah krekar å ikke alle andre taliban terrorister som går fritt i norge? Dette er folk som har X antall menneskeliv på hendene sine."
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
Nå drar dere jo også alle inn under en kam. Jeg tviler på at alle sammen der har den samme holdningen til å drepe Mulla Krekar.
Vis hele sitatet...
Alle som velger å assosieres med denne typen grupper er ikke noe annet enn idioter.
En del av medlemmene er også hardbarka rasister, men det understreker jo bare mitt poeng om at vanlige folk holder seg unna en slik elektronisk lynsje mobb.
mulla har ikke noe her han skulle gjort, det er ikke rart at det proviserer folk når han absolutt må bli. Det var på høy tid at det skjedde noe, ikke at jeg hadde noe ønske om det men faen hva regner han med.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
mulla har ikke noe her han skulle gjort, det er ikke rart at det proviserer folk når han absolutt må bli. Det var på høy tid at det skjedde noe, ikke at jeg hadde noe ønske om det men faen hva regner han med.
Vis hele sitatet...
Vel, nå har det seg sånn at vi ikke kan overkjøre menneskerettighetene som det skulle passe oss, og samtidig kreve å få de håndhevet når det gjelder våre egne borgere i utlandet slik som i Kongosaken.
Sitat av Provo Vis innlegg
Vel, nå har det seg sånn at vi ikke kan overkjøre menneskerettighetene som det skulle passe oss, og samtidig kreve å få de håndhevet når det gjelder våre egne borgere i utlandet slik som i Kongosaken.
Vis hele sitatet...
Sant det, men fortsatt litt irriterende at han kan bo her. Er han ikke egentlig
utvist herfra? Kona og barna hans har fått statsborgerskap, men han har vel ikke? Tror også han står oppført på FN's terrorliste?
Sitat av Mith Vis innlegg
Alle som velger å assosieres med denne typen grupper er ikke noe annet enn idioter.
En del av medlemmene er også hardbarka rasister, men det understreker jo bare mitt poeng om at vanlige folk holder seg unna en slik elektronisk lynsje mobb.
Vis hele sitatet...
Sitat av Mith Vis innlegg
Ja, han er utvist og han vil bli sendt tilbake til Irak så fort følgende er gjort:
Vis hele sitatet...
Ja, tenk å assosiere seg med noe som allerede er ihverksatt, og følger loven. Makan!

Klikket meg inn på gruppa, bare for å se hva det handlet om. Kom opp noen av vennene mine fra facebook (selvfølgelig..)
Men jeg vil ikke påstå at de er idioter på grunn at de har blitt medlem av en gruppe på facebook. Ingen av dem er rasister.

Enten tar du facebook grupper for seriøst, eller mange av de som joiner tar det ikke seriøst nok...som man ser på det.
Sist endret av Volch0k; 26. januar 2010 kl. 11:13.
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Sant det, men fortsatt litt irriterende at han kan bo her. Er han ikke egentlig
utvist herfra? Kona og barna hans har fått statsborgerskap, men han har vel ikke? Tror også han står oppført på FN's terrorliste?
Vis hele sitatet...
Ja, han er utvist og han vil bli sendt tilbake til Irak så fort følgende er gjort:
A: Norske myndigheter må få ett løfte fra myndighetene i Irak om at han ikke risikerer dødsstraff.
B: Myndighetene i Irak må også bevise, i andre lignende saker, at de ikke bryter løftene sine.

Dette tar tid og inntil vi har sett beviser på at Irak ikke praktiserer dødsstraff så bryter vi menneskerettighetene ved å sende han til Irak.
Hittil så har ikke engang Irak lovet noe som helst, langt mindre vist at de holder det de lover.
Sist endret av Mith; 26. januar 2010 kl. 11:11.
Også han som ble skutt... nevøen hans eller hvem det var. Synn det altså, ikke det men... Altså noen skyter på huset ditt, flere kuler går gjennom ruta og han presterer å gå bort til vinduet å kikke ut?
Sist endret av Totskalle; 26. januar 2010 kl. 11:12.
Her er et eksempel på Norske menneskerettigheter. Ikke så mye og skryte av.
Sitat av lygra Vis innlegg
Her er et eksempel på Norske menneskerettigheter. Ikke så mye og skryte av.
Vis hele sitatet...
Det jeg syntes er tragisk er at mens de blir kastet ut så får Mulla Krekar bli.

Personlig mener jeg utviselsen av Mulla Krekar burde bli iverksatt så fort det er mulig å få til. Han støtter terrororganisasjoner muntlig og trolig også økonomisk, han har vært leder for en terrororganisasjon som har utført krigsforbrytelser og massakrer under han sin ledelse.

Innen vi kan få forsikringer på at han ikke blir drept der nede så burde han sitte i fengsel i Norge for de forbrytelsene han står bak og ønskes utlevert for.
Sitat av Ezukiel Vis innlegg
Det jeg syntes er tragisk er at mens de blir kastet ut så får Mulla Krekar bli.

Personlig mener jeg utviselsen av Mulla Krekar burde bli iverksatt så fort det er mulig å få til. Han støtter terrororganisasjoner muntlig og trolig også økonomisk, han har vært leder for en terrororganisasjon som har utført krigsforbrytelser og massakrer under han sin ledelse.

Innen vi kan få forsikringer på at han ikke blir drept der nede så burde han sitte i fengsel i Norge for de forbrytelsene han står bak og ønskes utlevert for.
Vis hele sitatet...
Veldig enig, med så klare bevis syns jeg personlig ikke at det ville vært så altfor stort brudd på menneskerettighteter å sendt han rett hjem. Så får han bare dø eller bli fengsla der nede. Så mye som han har gjort opp gjennom tida.

Sitat av Provo Vis innlegg
Vel, nå har det seg sånn at vi ikke kan overkjøre menneskerettighetene som det skulle passe oss, og samtidig kreve å få de håndhevet når det gjelder våre egne borgere i utlandet slik som i Kongosaken.
Vis hele sitatet...
Nå er ikke jeg helt stø på dette feltet men menneskerettighter er vel utrolig ulikt fra land til land?
Sitat av Mith Vis innlegg
Ja, han er utvist og han vil bli sendt tilbake til Irak så fort følgende er gjort:
A: Norske myndigheter må få ett løfte fra myndighetene i Irak om at han ikke risikerer dødsstraff.
B: Myndighetene i Irak må også bevise, i andre lignende saker, at de ikke bryter løftene sine.

Dette tar tid og inntil vi har sett beviser på at Irak ikke praktiserer dødsstraff så bryter vi menneskerettighetene ved å sende han til Irak.
Hittil så har ikke engang Irak lovet noe som helst, langt mindre vist at de holder det de lover.
Vis hele sitatet...
Det er sant det, de har ikke gitt oss noen garanti for at de ikke kommer til å dømme han til døden så fort han er over grensa
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Veldig enig, med så klare bevis syns jeg personlig ikke at det ville vært så altfor stort brudd på menneskerettighteter å sendt han rett hjem. Så får han bare dø eller bli fengsla der nede. Så mye som han har gjort opp gjennom tida.
Vis hele sitatet...
Two wrongs don't make one right.

At det skjer feil er ikkje noko som er brukbart for å rettferdiggjere fleire feil.
Sitat av Totskalle Vis innlegg

Nå er ikke jeg helt stø på dette feltet men menneskerettighter er vel utrolig ulikt fra land til land?
Vis hele sitatet...
Nei, FN si menneskerettserklæring slår fast at menneskerettane er universelle: dei gjeld for absolutt alle uten unntak.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Two wrongs don't make one right.

At det skjer feil er ikkje noko som er brukbart for å rettferdiggjere fleire feil.

- og - blir +

Nei, FN si menneskerettserklæring slår fast at menneskerettane er universelle: dei gjeld for absolutt alle uten unntak.
Vis hele sitatet...
ja vel det visste jeg ikke
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av slashdot
Nei, FN si menneskerettserklæring slår fast at menneskerettane er universelle: dei gjeld for absolutt alle uten unntak.
Vis hele sitatet...
Jo, men FN har en ganske annen oppfatning av hvilke rettigheter et menneske har enn en god del land, så i praksis vil det være stor forskjell fra ett land til et annet.
Sist endret av robhol; 26. januar 2010 kl. 11:53. Grunn: la til quote
De som har lagd denne gruppa er jo stokk dumme. De vil ha han ut av landet, men under news har dem skrevet:

"Norge blir truet med hevne aksjoner om han blir sendt ut av landet og likvidert?........Det sier sitt...."

De vil altså heller ha terroraksjoner i landet, enn en liten mann med skjegg som foreløpig ikke har gjort noe ulovlig mens han har vært her. Idioter.

Skrive skikkelig kan dem heller ikke.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av robhol Vis innlegg
Jo, men FN har en ganske annen oppfatning av hvilke rettigheter et menneske har enn en god del land, så i praksis vil det være stor forskjell fra ett land til et annet.
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt ikkje eit argument for at vi skal bryte dei.
Hans Leyla Chritiansen man må ofre for å vinne en sak.
Jeg hadde gjerne ofret mitt og 50 000 norske sitt liv vis vi hadde vunnet kampen mot islamister og islamiseringen av norge.
3 minutes ago

Harald At du vil ofre 50 000 norske liv for din sak gjør deg til en like idiotisk person som disse islamistene du snakker om, Hans.
about a minute ago ·

Hans Leyla Chritiansen han har ikke oppholdstilatelse.
about a minute ago

Hans Leyla Chritiansen Kjempe bra. Men si det samme til meg om 10-20 år når de aller største skadene har skjedd å dattra di må gå med hijab for ikke å bli mobbet ut av skolen! Eller at dattra di må tvangsgiftes bort, omskjæres osv osv.
A few seconds ago


Jeg blir helt satt ut. De er jo faen meg stokk dumme, hele gjengen.
Sist endret av etsi; 26. januar 2010 kl. 12:06.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er fortsatt ikkje eit argument for at vi skal bryte dei.
Vis hele sitatet...
Det har jeg heller ikke påstått eller engang antydet; jeg sier bare: det skjer og det er forskjell. Menneskerettighetene er ikke så universelle som man skulle ønske.
Sist endret av robhol; 26. januar 2010 kl. 12:12.
Sitat av robhol Vis innlegg
Det har jeg heller ikke påstått eller engang antydet; jeg sier bare: det skjer og det er forskjell. Menneskerettighetene er ikke så universelle som man skulle ønske.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig. Det er jo grunnen til at vi ikke kan sende Krekar til Irak. De følger ikke menneskerettighetene. Men som slashdot sier, og du er enig i, det betyr ikke at vi også kan/bør/skal bryte de. Snarere tvert i mot.
"Kan vi ikke bare eskortere han til gardemoen? Hva er problemet?"
-En eller annen ignorant fjonball ifra facebook-gruppa

Du ser jo nivået som går igjen i denne gruppen. Det er snakk om meget uopplyste mennesker... Det gjør meg litt trist så se så mange jeg kjenner i medlemlista.
Her er en artikkel om skaperen av "få Mulla Krekar ut av landet" No brain no pain
Nå har jeg diskutert i flere timer, og makan. Har fått 4 trussler på innboksen min. Alle inkluderer "svartinger som deg fortjener skudd". Er jo helt ekstremt. Men føler nesten det er min plikt å prøve å snakke noen til fornuft men er tydligvis umulig.

Hehe btw VG siterte meg:


«Nå må folk faen meg roe ned tre hakk. Er helt sykt at dere nesten blir glade for at Krekar blir utsatt for mord. Er også spennende å se hvor store folk blir i kjeften bak en PC skjerm. Nå må vi ikke glemme at det oppholdt seg både kvinner og barn i leiligheten der de skudda ble rettet.», skriver én.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=586687

Zila Michelle Tvedt: Mullah Krekar er et råttent svin!
x3m187: Du har sagt det mange ganger nå. Bra jobba, ta deg en bolle nå!
Zila Michelle Tvedt: stikk!
x3m187: høhø!