Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 696
Idag oppdaget jeg noe som satt en liten bekymring i meg, og slo laptopen rett av. Når jeg har hatt den påslått i noen minutter, så kommer et svart merke til syne nederst i høyre hjørne. Det svarte området ser ut som svimerke på selve skjermen, men forsvinner når vi har den av noen timer, men kommer raskt tilbake.

Det området blir glovarm både frampå og bakpå skjermen, imens resten av skjermen er vanlig temperatur. Ikke si skjermen holder på å bli gåen? Den bytter også jævlig med mørk / lys....

Burde jeg sende den inn til service? De hadde jo nettopp byttet skjerm pga døde piksler...(fikk den tilbake i slutten av januar.) Eller er det noe Elkjøp kan fikse på dagen?



Prøvde nå igjen nå nettopp, og skjermen bare slukker seg automatisk etter en stund, og nekter å gå på igjen... Bare såvidt synlig bilde.
Sitat av Ranna
Prøvde nå igjen nå nettopp, og skjermen bare slukker seg automatisk etter en stund, og nekter å gå på igjen... Bare såvidt synlig bilde.
Vis hele sitatet...
Det svarer vel på en del av spørsmålet ditt, da må du ta den på service
Da blir det nok service. Du maa passe paa saa lenge du har garantien i orden, det er alltid viktig

Edit: Faen torsken:P
Ranna's Avatar
Trådstarter
Men jeg fikk jo ny skjerm i slutten av januar! Har de gitt meg en brukt skjerm da?
Ting kan gaa til helvette fort eller de holder lenge, kan alltid vere uheldig.

Det med brukt skjerm kan jeg nok ikke svare deg paa, men naar du fikk den igjen saa hadde du nok lagt merke til om du hadde faatt en brukt skjerm.
Sitat av Ranna
Men jeg fikk jo ny skjerm i slutten av januar! Har de gitt meg en brukt skjerm da?
Vis hele sitatet...
Det er jo fullstendig umulig for os og svare på, kanskje den var dårlig fra dag en, kanskje du fikk en brukt eller kanskje du har hatt den i badekaret!
Men siden den ble skiftet så nylig så har du iallefall en sterk sak

Edit: faen SinHazzard:P
Ranna's Avatar
Trådstarter
Det var bare selve LCD greiene som var byttet ut pga en eller to døde piksler som de sa.. Jaja Får gå innom med den imorgen.

Forresten, er det lurt av meg å prøve å sikkerhetskopiere alt?
Det er alltid lurt før reperasjoner.
Hvis skjermen er ødelagt? Sjansen for å miste data pga ødelagt skjerm er mikroskopisk :P
Sitat av Ranna
Det var bare selve LCD greiene som var byttet ut pga en eller to døde piksler som de sa.. Jaja Får gå innom med den imorgen.

Forresten, er det lurt av meg å prøve å sikkerhetskopiere alt?
Vis hele sitatet...
Det er alltid lurt og sikkerhetskopiere for du sender inn ting, vet aldri hva de kan finne paa.

Edit: Naa gir jeg opp, er jo sist nesten hele tiden:P Og btw se paa tidromet for startet post og anntall svar, bra jobbet freaks
Sist endret av SinHazzard; 23. mars 2007 kl. 20:51.
Sitat av Ranna
Forresten, er det lurt av meg å prøve å sikkerhetskopiere alt?
Vis hele sitatet...

vet ikke.. du kan jo sikkerrhetskopiere for sikkerhets skyld.. tror ikke noe kommer til å skje.. skal jo bare bytte skjerm.. men hvis tiung forsvinner kan du jo lage et helvette for dem.. er det minste du kan gjøre når skjermen ryker etter 2 mndr... trenger ikke si du har sikkerhetskopiert
Sist endret av tha man; 23. mars 2007 kl. 20:52.
Bare send dem skjermen din - du trenger ikke å levere inn hele PCen. Imellomtiden kan du jo bruke en annen skjerm. Er jo drønnvis nerder der ute som gir bort CRT-skjerm

edit:
Beklager - så ikke at det var snakk om laptop.
Sist endret av marsboer; 23. mars 2007 kl. 21:08.
Det er en laptop vi snakker om marsboer
Sitat av typical
Det er en laptop vi snakker om marsboer
Vis hele sitatet...
Jepp det er det.

Saa ikke finn paa ogsaa begunn pg skru av skjermen selv om det gaar. Da kan du bare vinke farvell til garantien din mens den flyr opp til himmelen
Ranna's Avatar
Trådstarter
Vel, får heldigvis sikkerhetskopiert filene mine ved hjelp av en ekstern skjerm koblet til laptoppen (og nå når skjermen på laptoppen ikke brukes, er den kald som faen )

Men forrige gang mistet jeg alt.. det kjipeste var at jeg mistet mine private bilder også :/
Kan du ikke gj;re noe med det.. forlange erstatning eller noe s[nnt.. finnes det regler for slikt?