Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 10111
Noen som har prøvd det? funker det like bra som de patronene som en får kjøpt på jernia osv? kan egentlig bare ta en tur på jernia og kjøpe men d er mye enklere vist jeg bare kan kjøpe en boks pisket krem hver gang jeg vil ha d litt gøy :P
noen som har prøvd å fylle en ballong med gass fra pisket krem og puste d inn?
ja, d er noen poster om det, men det står ikke mye om akkurat det her.
takk så mye d er mulig du reddet livet mitt der o_O
Ja, skal du bruke lystgass lønner det seg å investere i en kremdispenser og ordentlige lystgasspatroner. Disse får du for øvrig mye billigere på nettet enn på Jernia, selv etter toll. Jeg har kjøpt fra Best Whip før og er strålende fornøyd med kvaliteten, servicen og prisen.
ok.. tror egentlig jeg kjøper på jernia elns.. er litt kjipt vist fattern åpner pakkken og kommer og spør meg hva i helvete jeg skal med lystgass :P

men vist jeg bare kjøper patroner og så fyller jeg d i ballonger eller noe, hvordan går jeg frem? vist jeg trekker en ballong over toppen og stikker hull med en syl så sprenger jeg vel hele dritten? ballongen asså :P er jeg nødt til å kjøpe sånn dispenser?
Sitat av etse
Vis hele sitatet...
Det jeg skrev i den linken det var referert til bygger på en missforståelse fra min side, da jeg blandet substantivene kremtopp og formfett. Ved å innhalerer kremtoppdrivgass får man liten eller ingen rus, og det er dermed fullstendig unødvendig. Jeg ser heller ikke bort fra at det kan være direkte helseskadelig. Drivgassen(e?) i formfett er for øvrig livsfarlig.

Definitivt bedre å satse på patroner.
Sist endret av vitenskapelig; 27. januar 2007 kl. 13:33.
Drivgassen i "kremtopp" èr lystgass, men i for små mengder til å ruse seg på.
Gassen i formfett går an å ruse seg på, men er ikke til å anbefale om ting som f.eks. hjerneskade og død høres kjipt ut
Men isåfall går det an å kjøpe store mengder kremtopp. Poenget er at drivgassen i kremtopp kanskje ikke er ren N2O, da folk ikke har rapportert effekt.
Sitat av snusmisbruker
ok.. tror egentlig jeg kjøper på jernia elns.. er litt kjipt vist fattern åpner pakkken og kommer og spør meg hva i helvete jeg skal med lystgass :P

men vist jeg bare kjøper patroner og så fyller jeg d i ballonger eller noe, hvordan går jeg frem? vist jeg trekker en ballong over toppen og stikker hull med en syl så sprenger jeg vel hele dritten? ballongen asså :P er jeg nødt til å kjøpe sånn dispenser?
Vis hele sitatet...
går fint visst du tar noe dobbeltsidig teip på punktet du skal stikke og stikk igjennom med nål uten at den sprekker..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Stikk på Aga Gass og kjøp ei 20kg-flaske med lystgass. Da har du gass for resten av levetida di!
Kreves sertifikat, aldersgrense eller lignende? Kan man bare gå å kjøpe slikt uten spørsmål på Aga gass?
hvis du teiper over der du skal stikke hull vill ikke ballongen sprenge.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hvorfor tar dere ikke bare ballongen av tuten på patronen?
Er det noe god rus av dette, noen som anbefaller å prøve?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av vitenskapelig
Kreves sertifikat, aldersgrense eller lignende? Kan man bare gå å kjøpe slikt uten spørsmål på Aga gass?
Vis hele sitatet...
Dei gangane eg har kjøpt gass på aga har det ikkje vore nokon spørsmål. Det er ingen sentralgitte aldersgrenser på gasskjøp, og du treng ikkje ha nokon sertifiseringer for å få kjøpe slike gasser. Koster dog et par tusenlapper i året for flaske.
Eh. Det der har jeg vanskelig for å tro, uten at jeg kan motbevise det. Har du kjøpt LYSTGASS (N2O) på AGA uten spørsmål, eller andre gasser? Jeg vet at helium f.eks. er helt uregulert, mens det vel er allment kjent at kun tannleger får kjøpt ren lystgass. Man kan selvsagt kjøpe så mye man vil fra f.eks. NOS, men da med en kjip svovelgass som lukter høgg og gjør deg sjuk.
De "proffe" kremdispenserne har lystgass ampuller, og det funker som faen! 10sec med hysterisk latteranfall! burde vel helt sikkert ikke bruke det for mye, men artig å prøve!

1.sett i en ampull
2.putt tuten i kjeften
3.trykk på knappen samtidig som du puster inn


noen kompiser av meg bøffa en hel tank med lystgass! de putta så mye i seg at de gikk i bakken etterhvert, så vær litt forsiktig!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Jepp, eg kan ikkje sjå nokon grunn til at du ikkje skulle få rein lystgass. Det er ikkje regulert på nokon måte. Eg har ved fleire høve henta gass på Tess (som vel er aga-forhandler) uten spørsmål. Greit nok, kjem det en fnisande fjortenåring inn, så seier dei kanskje nei... Men i utgangspunktet så er det ingen restriksjoner. Så kan ikkje tenke meg lystgass skiller seg vesentleg fra andre gasser i så måte.
Jo, fordi det kan brukes som rusmiddel. Lystgass er stort sett regulert i hele verden, og med vår restriktive narkotikapolitikk har jeg vanskelig for å tro at Norge skal være mer liberalt. Jeg spør igjen: Har du kjøpt LYSTGASS eller bare andre gasser? Jeg vet at de aller fleste gasser er uregulerte, men det har alltid vært en vedtatt sannhet i min omgangskrets at n20 er regulert. Det hadde dog vært en stor glede å bli motbevist i denne saken.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg har ikkje funno noko som peiker på at lystgass er regulert enda, verken hos aga eller i lovverket. Eg ringte aga for å spørre i gårkveld, og da fik eg beskjed om at sålenge eg betalte så leverte dei...
Sitat av vidarlo
Eg har ikkje funno noko som peiker på at lystgass er regulert enda, verken hos aga eller i lovverket. Eg ringte aga for å spørre i gårkveld, og da fik eg beskjed om at sålenge eg betalte så leverte dei...
Vis hele sitatet...

Wow, kult. Dette må prøves.
Sitat av mxyzptlk
Wow, kult. Dette må prøves.
Vis hele sitatet...
Fikk du kjøpt gass av aga mxyzptlk?
afaik så selger ikke aga slik lystgass som tannleger bruker, men lyst gass som er ment for biler. den er blandet med svovel å det vil man ikke få i seg
Dette kan nok stemme. Har ikke ringt AGA men lysgass ER regulert i omtrent hele den vestlige verden, så jeg er fremdeles veldig skeptisk til om AGA leverer medical-grade lystgass til hvem som helst.

Bil-lystgass er nok mer trolig da, men jeg trodde ikke AGA drev med slikt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Syns det høres veldig merkelig ut hvis AGA leverer skitten N2O. Hvis noen faktisk er interessert i å kjøpe dette, og hører med de - post svaret her!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tias
Syns det høres veldig merkelig ut hvis AGA leverer skitten N2O. Hvis noen faktisk er interessert i å kjøpe dette, og hører med de - post svaret her!
Vis hele sitatet...
Skitten som i at gassen kan inneholde et par prosent av andre gasser, t.d NO, NO2 og slikt. Gjerne vanndamp også. Men ikkje skitten som i at det er ukjente ting i den o.l.
Vel, vil man egentlig ha hydrogenperoksid og slike ting i lystgassen sin? Jeg hadde aldri kjøpt en svær tank med gass med tanke på inhalering hvis det ikke var garantert medical-grade gass.
Bruker norske tannleger i det hele tatt lystgass? Aldri sett det selv, men vet jo at de bruker det i USA.
Ja, noen bruker det. Fikk det selv ved Byporten Tannlegesenter tidligere i høst da jeg skulle fikse tenna mine etter et liv med tannlegeskrekk. Det fungerte fint. Koster 1500,- ekstra pr. gang. Du får selvsagt bedøvelse i tillegg.