Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1461
Har tenkt til å kjøpe meg iPod, men er litt usikker på hvilken?

Nano eller Classic?
Og hvilken generasjon?

På forhånd takk!
Når du først skal kjøpe deg iPod ville jeg gått for iTouch.
Penere, enklere, og finere og se på..
Den nye nanoen er ihvertfall knallbra i forhold til prisen syns jeg.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Ipod Nano er definitivt best. Den er liten og du kan få opptil 16GB lagringsplass, det er mer enn nok til den hverdagslige musikksamlinga og de podcastene du følger med på. En annen praktisk ting den har fått er radio, som er et stort savn på min versjon. Handler du i butikken eller hos Apple vil bare den nyeste generasjonen være tilgjengelig.
men med en ipod touch kan du få 64 gb, du kan se film i passe størrelse(perfekt på biltur/flytur). Du kan "berøre" skjermen, du kan gå på nett, sjekke facebook. og mye mer, DET ER KULT!
My henge meg på de andre iTouch folka.. Den er digg å bruke, du har tilgang til mye.. også er det MSN, facebook, skype.. You name it..
På Nano er det også et liiiite kamera, men jeg er skeptisk til bildekvaliteten på det da, men som sagt, du kan få opp til 64GB lagring på iTouch, du kan se filmer etc.

Apple iPod Classic 160GB koster 2.090kr på Apple.no.
Jeg hadde personlig gått for den, siden jeg har ingen behov for iPod Touch, dyr lagringsplass for å være ærlig.
kamra på nanoen suger, får å være mild, det er ikke kamera, men et videokamra. Grei kvlitet men ikke til bilder for det gå ikke ann
iPod Touch ville jeg valgt. Mest på grunn av at der kan man få apps, slik som Skype og Spotify. Veldig nyttig og kjekt.
Har hatt Ipod Classic en god stund (havnet nettopp i vaskemaskinene da) og den største fordelen med den var at man kunne laste inn musikk via Winamp. Dette kan man ikke gjøre med Ipod Touch, pga. samme software som iphone.
Så hvis du foretrekker Winamp er dette en sikker vinner.
Men jeg fikk aldri bruk for de 80GBytene som var på den, så jeg ender nok opp med en Nano når jeg skal kjøpe ny (også Winamp vennlig)
Takker for alle svar
Får se hva jeg kommer fram til
itouch. Enkelt valg. samme pris, omtrent. om du velger en 8GB. 1500,- ca