Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1208
Hei!

Bruker som sikkert mange andre også startsiden.no som startside. Men irriterer meg over at Google ikke gir like mange treff når jeg søker på startsiden.no mot når jeg bruker google.com. Hva kommer dette av? Er enkelte ting jeg ikke finner på startsiden.no sitt Google søk som gir mange treff på google.com.
Sitat av rolvs Vis innlegg
Hei!

Bruker som sikkert mange andre også startsiden.no som startside. Men irriterer meg over at Google ikke gir like mange treff når jeg søker på startsiden.no mot når jeg bruker google.com. Hva kommer dette av? Er enkelte ting jeg ikke finner på startsiden.no sitt Google søk som gir mange treff på google.com.
Vis hele sitatet...
Er det ikke mye enklere å ha en nettleser der du kan "google" dirkete i urlfeltet?
Sitat av mo3 Vis innlegg
Er det ikke mye enklere å ha en nettleser der du kan "google" dirkete i urlfeltet?
Vis hele sitatet...
Joda, har det. Men er jo mange som vil bruke startsiden.no også. Så lurer på hvorfor det er sånn.
Sitat av rolvs Vis innlegg
Joda, har det. Men er jo mange som vil bruke startsiden.no også. Så lurer på hvorfor det er sånn.
Vis hele sitatet...
Ja, men herre Gud azz. Tar jo like lang tid å skrive inn et søkeord i url-feltet, som i søkeruten til startsiden. At dette er en problemstilling kan jeg ikke begripe??
Sitat av mo3 Vis innlegg
Ja, men herre Gud azz. Tar jo like lang tid å skrive inn et søkeord i url-feltet, som i søkeruten til startsiden. At dette er en problemstilling kan jeg ikke begripe??
Vis hele sitatet...
Ja, vet at det er raskt, men lurer som sagt på hvorfor det er sånn. Det er ikke noe problem for meg. Er jo trist for dem som bruker kun startsiden.
Her må vi nesten respektere hans trengsler for å kunne bevege musepilen til søkefeltet på startsiden.no

Rolvs, om du virkelig trenger å vite dette, til ære får stakkarene på startsiden.no, send webmasteren en mail.
Sist endret av cmoen11; 1. oktober 2012 kl. 00:34.
Har ikke bare noe med at startsiden benytter norske søk (som google.no om du ikke har stilt den inn annerledes), mens når du søker på google.com bruker du det internasjonale? Ganske stor forskjell på treff da
Sitat av contempt Vis innlegg
Har ikke bare noe med at startsiden benytter norske søk (som google.no om du ikke har stilt den inn annerledes), mens når du søker på google.com bruker du det internasjonale? Ganske stor forskjell på treff da
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte den. Alt etter "hvilken" google som blir brukt er svarene helt forskjellig. Personlig har jeg en addon i firefox som redirecter alle googlesøk jeg gjør til .com utgaven slik at jeg skal slippe det tullet der.
Sluttet å bruke startsiden etter å ha blitt slettet som bruker.
Grunn.. ikke registrert med fult navn, som var bs..
Skjedde på en lørdags kveld, så regner med at moderator var i full gang med helgekosen..
Fikk undskyldning av supporten etter å ha klaget, men orket ikke bruke siden lengre.
Skjedde foresten etter at dem endret utseende, som jeg heller ikke likte..

Brukt google.com nå i over 1 år, og er veldig fornøyd.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Ja, men herre Gud azz. Tar jo like lang tid å skrive inn et søkeord i url-feltet, som i søkeruten til startsiden. At dette er en problemstilling kan jeg ikke begripe??
Vis hele sitatet...
Du makter altså ikke å forstå hvorfor en bruker lurer på hvorfor google oppfører seg annereldes når man søker fra en nettside kontra når man søker direkte i nettleseren? slutt å vær så snever og opphengt i hva som er den "enkleste" løsningen. ?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
Er det ikke mye enklere å ha en nettleser der du kan "google" dirkete i urlfeltet?
Vis hele sitatet...
Kan ikke alle nettleserer det nå tildags?
google.com/ncr for no country redirection
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Kan ikke alle nettleserer det nå tildags?
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekka kunne verken Firefox eller Internet Explorer det. Er vel ca. et år siden.