Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 940
Hørte om noen som hadde bestilt sporer, og tilogmed growkit fra en norsk side. Det ville isåfall vært et bedre alternativ enn å bestille fra utlandet som mange gjør nå. Noen som har hørt om denne siden før?
Sist endret av snuffy; 29. januar 2010 kl. 01:44.
Siden het espdb.no, og ble lagt ned for flere år siden etter at gutta som sto bak gikk ut i media og fortalte om hva de drev med. Greia var at i henhold til EØS-avtalen, var Norge forpliktet til å godta fersk sopp som en fri handelsvare. Men siden dette var i strid med norsk lov, ble siden stengt ned og gutta ble stilt for retten. De var først innstilt på å kjempe for saken siden de i utgangspunktet hadde en god sak, men de ga opp da det ble alt for tid og ressurskrevende for dem. Synd egentlig. Jeg møtt dem flere ganger på denne tiden, og oppfordret dem alltid til å følge opp saken sin.
Sist endret av mentalmelt; 29. januar 2010 kl. 04:25.
Jeg lurer på mentalmelt, kjemper du for sånne saker? eller liksom enten i media? eller tar opp sånne greier forskjellige steder, siden du kan skrive så utrolig bra som du gjør osv.

Siden jeg tror det var du som fikk meg til å se anneledes på endel ting. Bare ved at jeg starta å lese her på forumet.
Leste et par av postene dine, tilslutt kunne jeg scrolle igjennom hele tråden helt til jeg fikk øye på avataren din forså å lese.

Jeg bare lurer : )
Trådstarter
86 0
Ok, kult å se at noen tør å prøve hvertfall. Dette var ikke helt samme greia, de selger riktig nok sporer og growkits, men fersk sopp holder de ikke på med. Desutten var det visst en e-post adresse, og den har jeg heldigvis fått tak i allerede
Sitat av snuffy Vis innlegg
Ok, kult å se at noen tør å prøve hvertfall. Dette var ikke helt samme greia, de selger riktig nok sporer og growkits, men fersk sopp holder de ikke på med. Desutten var det visst en e-post adresse, og den har jeg heldigvis fått tak i allerede
Vis hele sitatet...
er det ikke bare å plukke så du har hele året når de er å finne ute a?

hvor mange flein turer trenger du i løpet av ett år mener jeg...hvis man plukker en søpple sekk sparer vell det deg for all dyrking og shit

dritten kan vell fryses/lagres
Sist endret av Cannaman; 29. januar 2010 kl. 14:09.
Trådstarter
86 0
Det er ikke bare bare å finne nok flein til og fylle en hel søppelsekk. Ofte finner man ikke noe i det hele tatt.
Foruten det er det mange som liker å ha slike dyrkeprosjekter, det blir jo nesten som en slags hobby.
Sitat av snuffy Vis innlegg
Det er ikke bare bare å finne nok flein til og fylle en hel søppelsekk. Ofte finner man ikke noe i det hele tatt.
Foruten det er det mange som liker å ha slike dyrkeprosjekter, det blir jo nesten som en slags hobby.
Vis hele sitatet...
skjønner..

skjønner..er interressert i dyrking selv,virket bare som om dette var mye vanskeligere enn annet
Jeg synes også det er en fin hobby. Det er jo mange som kultiverer sin egen sopp, og norshroom.org er ett egent forum for norske med slike interesser. Her på forumet har vi også en egen tråd for det.
Guide: Kultivering av sopp