Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1720
For 3-4 uker siden så røyka jeg noen syke greier,fikk totalt noia!de hadde putta ca 1 gramm med pot oppi den jointen å j fikk i meg 5 trekk..
men det som er saken er at i ettertid har j fått flere "flashback" å har ikke helt kommet til meg selv,føles ut som om j konstant ja ikke er helt stede,begynner å få litt små angst nå altsa
hva i alle dager kan dette være,å hva skal j gjøre for å komme til normalen igjen?
Jeg er aldri "helt til stede", det er bare sånn man blir... Neida, jeg bare flipper.. Men har noen av de andre som røyka fått de samme problemene? Hvis ikke, kan det vel hende at du innbiller deg litt saker og ting. Hvis du ble skikkelig superstein for første gang så gjorde det kanskje bare så stort inntrykk at det ikke er så rart at du lett tenker på det ennå.? "Pensla" pleier hasj ikke å være, det er visst mest en myte som regel om pensla hasj.. Yo.
For det første er det umulig for oss å vite hva det kan ha vært, mest sannsynlig er det ikke pensla. Om det var 'syke greier' og du røyka så mye som du sa er det stor sannsynlighet for at skallen din ikke har tålt det. For å komme tilbake til normalen gjelder det bare å ta seg sammen og slutte å ruse seg til det har gått over.


edit: Leser at du har hatt ganske ille ettereffekter på speed før, i denne tråden. Ser ut til at du er godt disponert for problemer eller bruker hensynsløst mye, så ta det rolig...
Sist endret av Nichotin; 29. desember 2007 kl. 19:07.
er ikke det man kaller en badtrip da?men veit ikke hvorfor du får flashback?
En badtrip er jo når rusen rett og slett er noe drit, altså du får noia under rusen o.l.
Hummelbabe sliter med det her i etter tid, så har ikke noe med selve tripen å gjøre.
Men det som skjer med deg har jeg aldri vært borti, hummelbabe, så det kan jeg ikke gi noe svar på.. Godt mulig det er som Nichotin sier, høres jo mest riktig ut.
Det der med penslet cannabis er stort sett myter, de penslede varene er veldig mye mer dyre, om de er penslet slik at de kan ha noen effekt, så de er mest forbehold dealere som trenger noe personlig stæsj.

Men ja, "flashbacks" slik du bsekriver dem er ikke helt uvanlig. Var en periode med mye cannabis røyking og lite søvn der jeg stadig og støtt så "eksploderende røykskyer" overalt, inne i gymsalen, i klasserommet, i gata, overalt. De forsvant igjen, og det tror jeg disse "falle ut av seg selv" tilstandene dine vil også, men det er nok kroppen og hodet ditt som sier litt ifra om at dette likkte den ikke helt.. Så ta det rolig og unngå noe som helst til du føler deg normal igjen.

Den angsten kan du bare legge bort, det går over, men om du derimot går og innbiller deg at det er noe skrekkelig galt med deg, da tar det som regel lengre tid. Man bli nesten litt placebo skada etterhvert, så tenk posetivt, og ta det helt med ro. Det går over.
Det er som Nichotin sier hummelbabe, dette er det ikke mange her på nff som kan gi deg noen fasit på. Har du sjekka denne eminente tråden her av xtapol? Bare for å komme med et forslag ingen andre har gitt deg ennå
får vel ikke HPPD av pot da :P
Sitat av flipsyde
får vel ikke HPPD av pot da :P
Vis hele sitatet...
Har truffet noen som har virket konstant steine, men det burde kanskje være SPPD eller noe sånt=P
flipsyde:
Det kan jo være en medvirkende årsak hvis du leser tråden Nichotin legger ved i hans besvarelse til hummelbabe da. Ikke godt å vite om hummelbabe har hatt andre lignende effekter på kanskje syre eller no som vi ikke har fått opplyst - uansett er det store muligheter for at pot med sine hallusinogene effekter har fått frem noe ved hans tidligere erfaringer med rusmidler som kan ha forårsaket "flashback" da :P

Skulle det være det som er årsaken anbefaler jeg et legebesøk, enn å vente at angsten går bort. Kan hende du får tatt tak i det såpass at det ikke utvikler seg.
Sist endret av paranoy; 30. desember 2007 kl. 18:08.
Nei. Du kan ikke få den beryktede evighetstrippen eller HPPD som det kalles av Cannabis.
Vedvarende persepsjonsforstyrrelser etter bruk av hallusinogener
(Hallucinogen persisting perception disorder: HPPD)

Kom som diagnose i DSM-I II-R i 1986. Revidert i DSM-IV i 1994.
Gjenopplevelse av persepsjonsforstyrrelser som pasienten har opplevd under bruk av hallusinogener i en situasjon hvor han eller hun ikke er påvirket av hallusinogener eksempler på slike persepsjonsforstyrrelser er. Må føre til svekkelse i psykososial fungeringsevne. Må ikke skyldes annen fysisk eller psykisk sykdom :
Geometriske hallusinasjoner.
Opplevelse av bevegelse i det perifere synsfeltet.
Farveflash.
Økt farveintensitet.
Småbilledersnutter av objekter som beveger seg.
Etterbilder som henger igjen.
Haloer rundt ulike objekter.
Macropsia.
Micropsia.
Vis hele sitatet...
Sitat fra s. 25 i denne lenken www.schizofrenidagene.no/dok/illusinogener.ppt
Les også s. 39 i den samme lenka

Konklusjon.

Hallusinogener kan utløse intoksikasjonsdelirum som kan være vanskelig å behandle.
Vedvarende persepsjonsforstyrrelser etter bruk av illusinogener er vanskelig å behandle.
Enkelte illusinogener kan muligens utvikles til å bli som psykofarmaka ved enkelte psykiatriske sykdommer.
Vis hele sitatet...
Sitat hentet fra siste side i schizofrenidagene.no om illusinogener, ikke side 39

UTDYPING AV MITT FORRIGE INNLEGG

Jeg påstod ikke at cannabis aleine kunne ha forårsaket HPPD. Jeg sa bare at den kunne ha utløst intoksikasjonsdelirium som det så pent er beskrevet i side 39 på den lenka. Jeg kan for lite om dette til å kunne bastant komme med noen konklusjoner, men jeg er ganske sikker på at cannabis kan være en medvirkende årsak til hummelbabes problematikk etter å ha lest tråden Nichotin henviste til i sitt innlegg her. Om det er HPPD får nå hummelbabe avgjøre - ikke jeg. Men en god start er det jo å enten oppsøke lege eller finne ut av diverse symptomer som kan treffe hans problematikk, vi får et spørsmål om pensling og der er vel de fleste enige om at det mest sannsynlig er utter BS.
Sist endret av paranoy; 30. desember 2007 kl. 18:50.
Leste en gang en triprapport på erowid om hasj som var pensla med PCP, men tviler sterkt på at noe sånt kunne skjedd i Norge eller noe særlig ellers heller.