Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1790
Jeg har en matteprøve snart, og trenger et skriveprogram som lar meg skrive mattematiske tegn enkelt og raskt.
Skal skrive ut et A4 ark som vi har lov til å legge inn i oppgavesamlinga...
Er lei av Word og søking på google etter hvert eneste mattematiske tegn.
Opperativsystem er ingen hindring, kan boote i mac og windows...

På forhånd takk!
Har du prøvd equation editor i word, altså?

Syns det fungerer helt fint jeg..
latex...........
Sitat av raze
latex...........
Vis hele sitatet...
Blir vel litt i overkant å lære seg før en matteprøve kanskje?
Openoffice -> file -> new -> formula
TexasInstruments Interactive
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Tror jeg prøver openoffice, jeg...

Takker for hjelpen!
Du har jo Mathtype som er en matteeditor som erstatter word sin. Er heilt grei å bruke og ikke minst enkel siden du bare skal skrive ei side. Du får lastet ned prøveversjon her(fullt fungerende i 30 dager): http://www.dessci.com/en/dl/MTW6.0b.exe Crack finner du på google hvis du ikke har planer om å betale.

Ellers kan jeg støtte opp om latex, selv om dette kanskje blir litt for innviklet hvis du bare skal skrive ei side. Har du derimot planer om skrive lengre rapporter seinere i livet ditt er latex konge og det er bare til å begynne å bruke det med en gang.
Sist endret av ruuuty; 21. november 2007 kl. 20:28.
Støtter ruuuty her. Mathtype er et veldig flott verktøy for å skrive formler osv uten å bruke latex, som krever tid å sette seg inn i.
Personlig digger jeg Maple
Har også hørt mye bra om Mathlab, men har ikke prøvd det enda.

Kanskje mye å laste ned for ditt formål, men kjekt å ha til senere bruk også
Sitat av Starra
Personlig digger jeg Maple
Har også hørt mye bra om Mathlab, men har ikke prøvd det enda.

Kanskje mye å laste ned for ditt formål, men kjekt å ha til senere bruk også
Vis hele sitatet...
Maple har vel hovedvekt på å løse algebraiske uttrykk. Du får generert fine formler, men du har ikke de store mulighetene for redigering. Skal du trykke mest mulig inn på en side egner programmet seg dårlig vil jeg tru.

Matlab egner seg overhode ikke til å skrive likninger da programmet er laget for å løse nummerisk matte.

(Mulig jeg har gått glipp av noe funksjonalitet her da begge programmene er veldig store, men tviler på det).
TI interactive?
Det er det jeg bruker og kalkulatoren i det kan regne alt fra vanli addisjon til 1000grads brøker:P
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvor man kan laste ned Latex? Er jo selvmord å skrive sånnnt i google^^
Noen som vet om TI Interactive uten betaling?

Fannt ut at Word hadde jo bare noen få mattetegn...