Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1700
Har Asus 7970 DirectCU II og Gta4.
Etter at jeg installerte det nye grafikkkortet kommer dette opp:

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/378921_10151152854460725_558390724_22711477_101456916_n.jpg
(sorry for crap kvalitet. Orka ikke ta eget bilde).

Har funnet mange steder hvor folk har funnet løsninger, men det er bare for de som har spillet i Steam...
Der er løsningen å legge til '-norestrictions' i Launch prop..
FInner ingen config fil i mappa til GTa :/
(Har prøvd re-install)

Edit:
Kan heller ikke sette opp noe av settingsa.
Sist endret av Claryn; 30. mai 2012 kl. 20:14.
Drivere?
titegn
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av antring Vis innlegg
Drivere?
titegn
Vis hele sitatet...
Vil vel tro jeg har det nyeste. Har ikke fått noen varsler om ny driver ..
Prøvd følgende?

Retail version instructions
Create a shortcut on your desktop to the LaunchGTAIV.exe - by default this will be in CProgram Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV
Right click the shortcut and click Properties
Make sure the Shortcut tab is selected. You should see a field called "Target", edit this to say the following, making sure the path is correct, I'm just using the default here:
Quote
"CProgram Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestrictions -nomemrestrict
That includes the quote marks and the options coming after the link to the path
Click Apply
Double click the shortcut to launch the game.
Vis hele sitatet...
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stigern Vis innlegg
Prøvd følgende?
Vis hele sitatet...
Funka ikke :/
Skulle tro det ville fungere, siden det fungerte for de som bruker Steam O:
Sitat av Claryn Vis innlegg
Vil vel tro jeg har det nyeste. Har ikke fått noen varsler om ny driver ..
Vis hele sitatet...
Sjekk manuelt for å være sikker.
Bedre å eliminere feilalternativer istedet for å tro det var i orden for så å finne ut at det var feilen.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av antring Vis innlegg
Sjekk manuelt for å være sikker.
Bedre å eliminere feilalternativer istedet for å tro det var i orden for så å finne ut at det var feilen.
Vis hele sitatet...
OKai, hvor sjekker jeg dette manuelt?
Da jeg fikk min nye PC for ett år siden (18. mars) så tok jeg en "canyourunit.com" for å sjekke hvordan PCen min var med spill... og jøsses... da hadde jeg vist ingen GPU... Så oppdaterte jeg driverene, og da fikk jeg jo fankern meg GPU... Piss meg i øyet og kall meg en krakk!
Har et problem selv. Har Nvidia GEFORCE GTX 560M som skal kjøre dette lett, men det lagger noe helt for jævlig, what to do? Angående problemet ditt, gå inn på programfilene for GTA IV og lag en .txt fil med navnet "commandline" og innhold "-norestriction", det skal løse det problemet! =)

Spiller på en Asus G74SX Gaming laptop viss det skulle være til hjelp.
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Har et problem selv. Har Nvidia GEFORCE GTX 560M som skal kjøre dette lett, men det lagger noe helt for jævlig, what to do? Angående problemet ditt, gå inn på programfilene for GTA IV og lag en .txt fil med navnet "commandline" og innhold "-norestriction", det skal løse det problemet! =)

Spiller på en Asus G74SX Gaming laptop viss det skulle være til hjelp.
Vis hele sitatet...
I hvilken mappe skal jeg lage denne fila?
Sitat av Claryn Vis innlegg
I hvilken mappe skal jeg lage denne fila?
Vis hele sitatet...
rockstar games> grand theft auto iv
Stemnmer det =) Er passe drita full nå så burde egen, så burde egentlig melde meg helt ut av interwebz. Men i programfilermappa lager du denne filen, og da funker shiten!
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Stemnmer det =) Er passe drita full nå så burde egen, så burde egentlig melde meg helt ut av interwebz. Men i programfilermappa lager du denne filen, og da funker shiten!
Vis hele sitatet...
Fett. Prøver det i morgen. Orker ikke nå.. Eve... o:
Spilte selv gta4 med 7970, lagga som faen.. men problemet var dårlig cracket versjon av spillet
Hvis du har Intel CPU, har du sjekket at GTA ikke bruker den interne GPUen i CPUen?

Det samme skjedde nemlig med en kompis av meg som skulle spille Dead Island, og det lagget som bare ****.
Så viste det seg at spillet kjørte på den interne GPUen i CPUen ;-)
Sitat av 23732 Vis innlegg
Hvis du har Intel CPU, har du sjekket at GTA ikke bruker den interne GPUen i CPUen?

Det samme skjedde nemlig med en kompis av meg som skulle spille Dead Island, og det lagget som bare ****.
Så viste det seg at spillet kjørte på den interne GPUen i CPUen ;-)
Vis hele sitatet...
Antar at kompisen din satt på laptop? På stasjonære pcer er det vel hvor du plugger inn skjermen som avgjør hva du bruker?