Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2147
Hei, har et problem ang. tilkobling til nettverk på PCen min. Internett fungerer på alle andre enheter som er koblet til (sitter på en ProBook 4320s nå) Ipad, laptop, android mobil og iPhone.

Har prøvd instrukser på HP sine sider ang. feilsøking, men har prøvd resart av router, resette ipConfig, Reinstalert nettverkskort, og diverse annet.

Prøvde i et siste forsøk å gjenopprette datamaskinen til et tidliger tidspunkt (27.12.14), men problemet består selv om det oppstod natt til i dag.

Google chrome gir feilmelding "Kan ikke koble til mellomtjeneren"
Feilskøking og Internett Explorer gir: " Proxy serveren svarer ikke"

Skype logger på og fungerer, det samme gjør Spotify. Steam og nettlesere fungerer ikke.

Nettverkskort
Broadcom BCM943228HM4L 802.11a/b/g/n 2x2 Wi-Fi-kort
Intel(R) 82579V Gigabit Network Connection

Har forøvrig lest den andre tråden med noenlunde samme problemstilling, men svar ble ikke funnet.

Håper jeg fikk med alt nå.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://windows.microsoft.com/en-us/w...erver-settings

Du har antakeleg kjæledyr på pcen som har satt ein proxy for å sniffe trafikken din. Bruk oppskrifta i lenken for å sjekke kva som er sett som proxy og post det her. Ikkje bry deg om at det står internet explorer - chrome og ie bruker samme proxyinnstillinger.
Sist endret av vidarlo; 3. januar 2015 kl. 18:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bruker du en Proxy?
Ante ugler i mosen, men deaktiverte "Hola" addonen i chrome med en gang jeg fikk problemet. Kjørte Malwarebytes scan senest i går.

@Slashdot
HTTP: 127.0.0.1 Port: 52761
Sikker: -||-
FTP: Blank
Socks: Blank

Ikke huket av på "Bruk samme proxy-server for alle protokoller

Unntak: <-loopback>
Sist endret av Lonelycrab; 3. januar 2015 kl. 18:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Lonelycrab Vis innlegg
Ante ugler i mosen, men deaktiverte "Hola" addonen i chrome med en gang jeg fikk problemet. Kjørte Malwarebytes scan senest i går.

@Slashdot
HTTP: 127.0.0.1 Port: 52761
Sikker: -||-
FTP: Blank
Socks: Blank

Ikke huket av på "Bruk samme proxy-server for alle protokoller

Unntak: <-loopback>
Vis hele sitatet...
Slett innholdet i alle felta, og kjør malwarescan.
Ad aware / windows scan fant ingenting og problemet består.

Bruker windows 8.1 pro hvis det er av hjelp.
Sist endret av Lonelycrab; 3. januar 2015 kl. 20:06.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Lonelycrab Vis innlegg
Ad aware / windows scan fant ingenting og problemet består.
Vis hele sitatet...
Har du fjerna innhaldet i felta, og satt opp til å ikkje bruke proxy?
Får skylapper på auga når man følger instrukser.
har fått både Chrome og IE til å fungere igjen nå.

Takker for hjelpen, moe mer som burde gjøres?
Sist endret av Lonelycrab; 3. januar 2015 kl. 20:12.
Sound the alarms, man battle stations!

Problemet du står med nå er at du sannsynligvis har en kompromittert maskin som du overhodet ikke kan stole på. Det har blitt gjort endringer på systemet ditt under din brukers rettigheter, og muligens med enda høyere eleverte rettigheter basert på hvilke patcher som har blitt installert på maskinen.

Du kan derfor overhodet ikke stole på de programmene som du kjører fra maskinen, igjennom det installerte operativsystemet. Du har også stilt maskinen tilbake til 27.12.2014, uten at problemet forsvant. Dette kan enten bety at maskinen har vært infisert tilbake før den aktuelle datoen, eller at restore også har blitt infisert. Du kan ha vært overvåket over relativt lang tid.

Det jeg ville gjort er å satt opp en ny gateway på nettet du selv har, og satt dette som default gateway samtidig som det blir foretatt en tcpdump på ny gateway med snaplen tilsvarende MTU (1500 bytes) og regelmessig inspirert pakkene med f.eks wireshark. Dette for å bekrefte eller avkrefte mistenkelig trafikk fra maskinen. Videre ville jeg gjort en fullstendig reinstallasjon av maskinen, og byttet passord (fra en annen maskin) på samtlige eksterne tjenester jeg bruker. Freak.no inkludert.
Sist endret av m0b; 3. januar 2015 kl. 20:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tilbakestilling endrer ikke på filer? Så antar at det er noe nylig. Malwarebytes driver å "trigger" på denne her konstant. Tenker det står "internet enhancer".
Her
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://forums.malwarebytes.org/inde...ons-for-wajam/

Je, du har antakeleg funne dævelskapen.

https://forums.malwarebytes.org/inde...ons-for-wajam/

Je, du har antakeleg funne dævelskapen.
Sist endret av vidarlo; 3. januar 2015 kl. 20:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fikk flashbacks til McAfee her... Men fikk fjernet møkket.(satser vi på)

Takker for hjelpen og @|d13m0b du fikk meg hyped til kamp det skal sies, skjønt jeg er glad over å ha sluppet totalrenovering av systemet.