Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4599
Har noen spørsmål om det å selge wow account på en trygg måte.

Går det ann og skifte hemmelig spørsmål, hvis ikke er det vel alltid trygt for selger om kjøper skulle prøve seg på noe?

Hvis det faktisk går ann, på hvilken måte kan det gjennomføres trygt uten å møtes?

hvis du har veldig lyst til å kommentere at blizzard ikke tillater det å hva som skjer hvis det blir oppdaget: for all del, men personlig har jeg full oversikt.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Det er ikke mulig og gjøre dette helt trygt, så du må basere en del av handelen på tillit.
Så det går ann å forandre hemmelig spørsmål? det kan vel brukes til å retrieve accounten i nødtilfeller uansett hva som skjer hva?
Så lenge du er på selgersiden er det helt trygt å selge wow-accounten :P
Men, er du på kjøper siden er det en annen dans. Skal du gjøre dette, uten fare for og få stjelt fra deg chars fra orginale eier. Må du nokk kjøpe en ny wow account og char-migrate

Du kan ikke skifte secret password. Den som kan secret password, vill altid ha mulighet til å ta konto tilbake.
Hvor mye koster en WoW-account nå om dagen? Sånn som du skal selge.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av jarl Vis innlegg
Så lenge du er på selgersiden er det helt trygt å selge wow-accounten :P
Men, er du på kjøper siden er det en annen dans. Skal du gjøre dette, uten fare for og få stjelt fra deg chars fra orginale eier. Må du nokk kjøpe en ny wow account og char-migrate

Du kan ikke skifte secret password. Den som kan secret password, vill altid ha mulighet til å ta konto tilbake.
Vis hele sitatet...
Tull, du er like utsatt når du selger som når du kjøper. Den holdingen kunne fort blitt dyr.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Tull, du er like utsatt når du selger som når du kjøper. Den holdingen kunne fort blitt dyr.
Vis hele sitatet...
Han som selger har alltid en fordel!
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvor mye koster en WoW-account nå om dagen? Sånn som du skal selge.
Vis hele sitatet...
varierer etter alt selvfølgelig men i mitt tilfelle godt over 3000
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Han som selger har alltid en fordel!
Vis hele sitatet...
Selger har få fordeler, er det fredags kveld og du prøver å selge kontoen din og den da blir tatt over, så må du vente helt til mandag for å få den igjen. Det er en stund siden jeg har spilt WoW men de svarer ikke på den type mail over helgen. Da har personen som tok kontoen 2 dager på å gjøre det han skal.

Er du kjøper derimot er det ikke noe problem å få tilbake pengene via paypal. Er ikke sikker men de svarer så vidt jeg vet på mail selvom det er helg.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Selger har få fordeler, er det fredags kveld og du prøver å selge kontoen din og den da blir tatt over, så må du vente helt til mandag for å få den igjen. Det er en stund siden jeg har spilt WoW men de svarer ikke på den type mail over helgen. Da har personen som tok kontoen 2 dager på å gjøre det han skal.

Er du kjøper derimot er det ikke noe problem å få tilbake pengene via paypal. Er ikke sikker men de svarer så vidt jeg vet på mail selvom det er helg.
Vis hele sitatet...
Okey, så når dere wow folks selger brukeren så gir dere adgang først?
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Okey, så når dere wow folks selger brukeren så gir dere adgang først?
Vis hele sitatet...
Noen må jo gi info først, du kommer ingen vei med handelen vist du ikke tar noen risikoer. De fleste vil også kreve å få logge innpå før de bestemmer seg. Ikke undervurder social engineering, plutselig sitter du der uten å ha fått penger og ingen WoW konto.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Noen må jo gi info først, du kommer ingen vei med handelen vist du ikke tar noen risikoer. De fleste vil også kreve å få logge innpå før de bestemmer seg. Ikke undervurder social engineering, plutselig sitter du der uten å ha fått penger og ingen WoW konto.
Vis hele sitatet...
poenget her er jo at man kan ta tilbake accounten når som helst med det hemmelige spørsmålet

edit: hvis jeg forstod det rett

edit: det må jo være slik. jeg ble hacket 2 ganger. jeg trengte kun å plotte inn hemmelig spørsmål for å retrieve accounten begge gangene. å hvis det ikke kan bli endret har selger en klar fordel
Sist endret av jassågitt; 13. mars 2010 kl. 20:08.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av jassågitt Vis innlegg
poenget her er jo at man kan ta tilbake accounten når som helst med det hemmelige spørsmålet

edit: hvis jeg forstod det rett

edit: det må jo være slik. jeg ble hacket 2 ganger. jeg trengte kun å plotte inn hemmelig spørsmål for å retrieve accounten begge gangene. å hvis det ikke kan bli endret har selger en klar fordel
Vis hele sitatet...
Det kommer helt ann på hva han eller hun som tar over kontoen planlegger å gjøre. Uten at du vet det kunne din konto blitt brukt til å selge og svindle til seg gold vi din karakter. For å gjøre det trenger ikke personene å skifte passord, dermed er mulighetene små for at du merker noe før det er forsent.
vel isåfall får jeg jo alt tilbake så det blir en smule usaklig. poenget her at han får ikke stikket av med accounten på noen som helst måte.om han gjør monkey business i wow med accounten min, vel.. det har skjedd flere ganger før å man får absolutt alt tilbake! jeg tror jeg har fått svar på det jeg ville
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av jassågitt Vis innlegg
vel isåfall får jeg jo alt tilbake så det blir en smule usaklig. poenget her at han får ikke stikket av med accounten på noen som helst måte.om han gjør monkey business i wow med accounten min, vel.. det har skjedd flere ganger før å man får absolutt alt tilbake! jeg tror jeg har fått svar på det jeg ville
Vis hele sitatet...
Hva om han migrerer den til en annen bruker? Får skiftet e-mail og etternavn på brukern din ved å sende inn falsk informasjon som fødselattester, dokumentasjon på at "du" har skiftet etternavn eller giftet deg å fått nytt navn. Får kontoen permbannet. Tar over mailen din og utnytter det til andre ting igjen? Da angrer du plutselig på at du ikke var forsiktig når du prøvde å selge den.
Gjør det IRL, lett
Sitat av Synderen Vis innlegg
Hva om han migrerer den til en annen bruker? Får skiftet e-mail og etternavn på brukern din ved å sende inn falsk informasjon som fødselattester, dokumentasjon på at "du" har skiftet etternavn eller giftet deg å fått nytt navn. Får kontoen permbannet. Tar over mailen din og utnytter det til andre ting igjen? Da angrer du plutselig på at du ikke var forsiktig når du prøvde å selge den.
Vis hele sitatet...
Ja selvfølgelig bør man ta forhåndsregler, men med den originale CD keyen og hemmelig spørsmål kan du melde accounten din stjålet uansett med ett bilde av legitimasjon utifra det jeg fant etter litt googling. Men du har gode poeng
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av jassågitt Vis innlegg
Ja selvfølgelig bør man ta forhåndsregler, men med den originale CD keyen og hemmelig spørsmål kan du melde accounten din stjålet uansett med ett bilde av legitimasjon utifra det jeg fant etter litt googling. Men du har gode poeng
Vis hele sitatet...
Alt dette er informasjon du er nødt til å gi til han du selger til, så han vil også ha denne informasjonen. Får han skiftet etternavn har jo du heller ikke den rette dokumentasjonen på at det er du som er eieren. Blizzard vil da skjønne at kontoen har vært utsatt for et salg eller lignede og kan sperre den helt for begge.