Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2364
hei,
til mitt skateboard prosjekt trenger jeg å sveise noen få ting i aluminium. jeg er litt lite keen på å kjøpe sveiseapparat for bare det. delene er såppas små at de kan sendes i posten. Jeg bor i nærheten av sandvika,bærum. jeg kan enten komme til deg for å få hjelp? eller sende de i posten, og så betaler jeg frakt begge veier
Kan noen hjelpe meg med det? hvis noen overhode er interresert til å hjelpe meg, så kan jeg ta bilder og forklare litt mer hvordan jeg vil ha det. og ja...
anyone?

Takk
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
å sveise aluminium er endel vanskeligere enn å sveise andre materialer.

anbefaler at du får noen andre til å gjøre dette om du har muligheten, med mindre du har planer om å lære deg alu-sveising først (for ja, det krever endel opplæring først)
For å få en bra alu sveis bør det sveises med mig. Mig utstyr er en del dyrere enn vanlig elektrodeaparater som folk pleier å ha i garasjen for fritidsbruk. Kjenner du ingen som går på vgs eller jobber i en bedrift med tilgang på dette utstyret? Det må være lettere å ordne det slik.
Kanskje du har en skole i nærheten som driver med sveisekurs? Sikker noen glade elever som gjør jobben for utfordringen.
Sitat av Per Gunnar Vis innlegg
For å få en bra alu sveis bør det sveises med mig. Mig utstyr er en del dyrere enn vanlig elektrodeaparater som folk pleier å ha i garasjen for fritidsbruk. Kjenner du ingen som går på vgs eller jobber i en bedrift med tilgang på dette utstyret? Det må være lettere å ordne det slik.
Vis hele sitatet...
Ehhhhm, TIG er best å sveise alu med ikke MIG.
Hei Hei
Trådstarter
vell jeg går jo på vgs. så noen kjenner jeg :P men tipper jeg ringer rud, og tippen eller ingen som kan hjelpe ?
Sitat av Xzip Vis innlegg
Ehhhhm, TIG er best å sveise alu med ikke MIG.
Vis hele sitatet...
Tja, det kommer an på hva du skal sveise, platetykkelse, størrelse osv.
Men TIG vill sansynligvis være det beste i dette tilfellet, ikke det at jeg har skjønt akkurat hva som skal sveises :P
Sitat av jarl Vis innlegg
Tja, det kommer an på hva du skal sveise, platetykkelse, størrelse osv.
Men TIG vill sansynligvis være det beste i dette tilfellet, ikke det at jeg har skjønt akkurat hva som skal sveises :P
Vis hele sitatet...
Ja, selfølgelig! Tenkte liksom på at et skateboard ikke inneholdt de største delene! Forstår heller ikke helt hvordan trådstrter har tenkt seg dette "Rullebrettet" sitt!

Til TS: Hvor lenge kan du vente? Jeg kan gjøre jobben, men ikke før en god stund pga. jeg ikke har den rette gassen for TIG sveising.
Ring Rud eller Bleiker ?
Ta deg en tur til ett av de lokale verkstedene, dem hjelper deg nesten garantert.
Hei Hei
Trådstarter
noen som vet om noen "lokae verksted" nær sandvika ?
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
noen som vet om noen "lokae verksted" nær sandvika ?
Vis hele sitatet...
Rørleggerbedrifter i bygg og anleggsbransjen sveiser sikkert dette for deg om du spør pent
Er nå bare å stikke innom nærmeste skole med TIP, så får du det gjort fort.
Kan være lurt å sjekke timeplanen på nettet, for å sjekke når de er på verkstedet.
Sitat av 0bs Vis innlegg
Ring Rud eller Bleiker ?
Vis hele sitatet...
nei, ikke ring bleiker.
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
noen som vet om noen "lokae verksted" nær sandvika ?
Vis hele sitatet...
gulesider.no
Kanskje jeg har mulighet om du kan forklare litt hva det er, med noen mål og kanskje en "simpel" tegning i feks paint