Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  185 10796
Sitat av tafsern Vis innlegg
Det er tydeligvis en ekstrem enveislogikk hos muslimer. Dere kan si, gjøre og mene hva dere vil...men alt som skal til for å knekke dere er TEGNING. Vi lever i 2010, time to keep ut with the rest.
Vis hele sitatet...
Mann, vi er ikke en stor organisert gruppe som sitter og deler tips og råd om hvordan vi skal gjøre livet vanskelig for nordmenn!

Knekke oss? Du har jo ikke knekt meg, og jeg er muslim.

Alt i alt handler dette om en fredelig demonstrasjon fra den private taxinæringen og ikke mer enn det.
Sitat av Skeid Vis innlegg
Var det sitatet fra meg?
Vis hele sitatet...
Tydeligvis ikke, jeg regnet bare med at ingen andre enn forfatteren ville forsvart slikt tull. Innlegget står, men du kan overse delene om roing.
"Altså, de sier vi krenker de når vi trykker karikaturen av Muhammed, men krenker ikke de oss når de demonstrerer med å trakke på flagget vårt og gå med banner der det står "fuck Norge"
Var dette meg? Mener jeg.

Sitat av ivioynar Vis innlegg
Tydeligvis ikke, jeg regnet bare med at ingen andre enn forfatteren ville forsvart slikt tull. Innlegget står, men du kan overse delene om roing.
Vis hele sitatet...
Godt, alle kan gjøre feil, og det skal jeg ikke si noe på. Men helst ikke avfei alt som jeg sier som tull og ro ro til fiskesjær. Dette er ikke noe argument.
Og når skrev jeg at jeg forsvarte akkurat det?
Sist endret av Skeid; 8. februar 2010 kl. 23:29.
Sitat av cazber Vis innlegg
Jeg nevner ting som muslimer har gjort i forbindelse med muhammed tegningene. Svindle på skatten var kansje ikke pga dette, men det er en del av det som gjør at jeg har mistet all respekt for muslimer.

Når det gjelder Allah, så må man jo se det tragikomiske i at han trenger taxisjåfører i Oslo til å gjøre jobben sin.

Jeg har forresten ingen annen gud enn meg selv, så det var ikke noen forsøk på å omvende noen, men kansje tenke over hvor usannsynlig liten makt disse gudene faktisk har.
Vis hele sitatet...
Ja du nevner ting som muslimer har gjort i forbindelse til de tegningene i andre land. Det har ikke noe med Norge å gjøre. Vi snakker om demonstrasjonen i Oslo idag.n
Å dra opp skattesvindel i taxinæringen som du gjordet skjønner jeg ikke helt hvordan er i kontekst om hva vi snakket om.

Du mistet respekten for ALLE muslimer fordi noen taxi sjåfører svindlet på skatten? sigh..... Er du klar over hva du sier?


Den taxi demonstrasjonen er ikke et bevis for at gud eksisterer men det er en demonstrasjon fordi de føler at dagbladet krenket dems verdier og tro. Og, det er lovlig å demonstrere så de valgte å gjøre det.
Jeg mener det er feil av de å protestere i arbeidstiden ettersom det går utover andre økonomisk, både deres selskap og andre bedrifter / privatpersoner.

Mener også at det var rett av Dagbladet å trykke bildet, det som gjelder nå er at nordmenn ikke legger seg flat for presset fra de norske muslimene, men derimot viser at ytrigsfriheten står sterkere.
Hele greia er latterlig, rett og slett
Sitat av x3m187 Vis innlegg
uhhh, HVA SNAKKER DU OM? Så muslimer i Norge må ta ansvar for at noen muslimer i Asia brente Norske flagg og ambassader? Og hva har svindle på skatte med å gjøre i denne konflikten?

Har du faktisk tenkt over det du har skrevet.
I militæret så har vi et uttrykk: TTT= Tenk,Trykk,Tal
For deg blir deg: Tenk,Tast,Tal

Og hvordan i balle kom du fram til
"Trodde Allah hadde mer makt enn å tillate publisering av en tegning i Dagbladet. Klarer ikke guden din dette en gang, så er det på tide å bytte ham ut."

Gjordet du nettopp en gudsammenligning? (Min gud er bedre enn deg)
Vis hele sitatet...
Du spør hva skatte svindel med dette å gjøre? da spør jeg deg hva i helsikken har de teite utrykkene fra militæret som ingen forstår her å gjøre`?

Din post var like idiotisk

Sitat av hayer Vis innlegg
Jeg mener det er feil av de å protestere i arbeidstiden ettersom det går utover andre økonomisk, både deres selskap og andre bedrifter / privatpersoner.

Mener også at det var rett av Dagbladet å trykke bildet, det som gjelder nå er at nordmenn ikke legger seg flat for presset fra de norske muslimene, men derimot viser at ytrigsfriheten står sterkere.
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig med, man skal ikke legge seg flat og bare godtta alt, herregud det er en tegning, selv om det skal etterligne allah så er det jo ingen som vet hvordan han ser ut så de har jo ingen ting å klage etter
Virker ganske sykt at de skal demonstrere for en liten tegning, ikke bare streiking, det er jo flagbrenning og alt det andre. Viser jo at det er noe som ikke stemmer i hodet på dem, vil si muslimer er ganske hjernevasket.(forsåvidt andre religiøse, det forekommer jo og i kristendommen og, er ikke rasist)

Men det er jo fint da at de får bruke sin ytringsfrihet, får samlet alle på en plass lettere å treffe.
Sitat av cazber Vis innlegg
Så du mener at vi faktisk skal ta hensyn til en gruppe mennesker som ikke klarer å se på en tegning uten å bli såret, forbannet, brenne flagg, brenne ambasader, streike og svindle på skatten ?

P.s. Trodde Allah hadde mer makt enn å tillate publisering av en tegning i Dagbladet. Klarer ikke guden din dette en gang, så er det på tide å bytte ham ut.
Vis hele sitatet...
Ja fyyyy skam meg, som ønsker å ta hensyn til andre mennesker?
Og hvor har du det fra at jeg har noen gud?
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Nå eksisterer det ikke noe forbud mot avbildning av Jesus i verken i noen religiøse tekster eller i tradisjon, så det kan vel ikke riktig sammenlignes? Et flagg er bare en tøyfille, et foster er bare en klump celler og kjærlighet er bare biokjemi - selv om man personlig har en reduksjonistisk tilnærming til problemer har jo folk andre synspunkter og abstraksjoner. Innlegget ditt er ikke spesielt verdifullt, originalt eller i det hele tatt en korrekt kritikk. Hva er det egentlig du vil?
Vis hele sitatet...
blasfemi (av gr.), gudsbespottelse. — blasfemisk, gudsbespottende

Noe jeg ser som gjelder alle religioner. Forskjellen er at muslimer reagerer på en helt annen måte når det kommer til gudsbespottelse enn vi kristne gjør.

Et eksempel. Tegnes det er bilde av Jesus som har samleie med en sau, skaper det nok reaksjoner, men jeg tviler på at de kristne vil demonstrere, brenne flagg and so on. Det handler om hvordan man reagerer på noe så "uskyldig" som en karikaturtegning tegnet av en journalist (?).
methewall: han sa vel det mere for å provosere vil jeg tro.

Og det å si at andres innlegg er "idiotisk" er bare ren idioti i seg selv, jeg er mye mer interessert i å lese saklige argumenter for hvorfor de er idiotiske.

Jeg mener vi skal ta hensyn til muslimene, men at hvem som helst skal få lov til å tegne og utrykke seg om hva de vil så lenge de ikke gjør det for personlig.

Å si at noens argumenter og synspunkt ikke "teller" pga de er idiotiske viser bare at man ikke kan komme med noe selv, å da kan man vel egentlig bare holde kjeft?

Kan legge til selv(uten at noen trenger dra det inn i diskusjonen) at jeg er "delevis" kristen, men flirer like godt hver gang jeg ser et bilde av Gud, Jesus, eller hva som helst annet som jeg syntes er humoristisk uten at jeg springer ut i gatene og nekter å jobbe.
Dette er en av de feigeste og minst gjennomtenkte demonstrasjonene jeg noen gang har sett. Hvorfor skal muslimene ha rett til å demonstrere mot en avis, i arbeidstiden? Drosjeeierene har blitt tildelt løyvene for å gjøre en jobb, og jeg mener at de absolutt ikke bør få kunne ta seg slike rettigheter når det dreier seg om en "relgiøs" demonstrasjon, som går utover alle andre enn de det faktisk demonstreres mot.

Hvis muslimene hadde "tegnet ett stygt bilde av Jesus", skulle vi da tatt ut trygdeetaten på Grønland i Oslo i streik, slik at de muslimene som går på trygd ikke fikk trygdepengene sine? Så kunne en trygdeansatt gått ut på nyhetene å sagt; "Jeg blir så glad av å se på den køen. Se så avhengi de muslimene er av oss!" - Nemlig.

Forkastelig demonstrasjon, frata de løyvene om de fortsetter!
Sist endret av Jectson; 9. februar 2010 kl. 01:02. Grunn: err
Sitat av Jectson Vis innlegg
Dette er en av de feigeste og minst gjennomtenkte demonstrasjonene jeg noen gang har sett. Hvorfor skal muslimene ha rett til å demonstrere mot en avis, i arbeidstiden? Drosjeeierene har blitt tildelt løyvene for å gjøre en jobb, og jeg mener at de absolutt ikke bør få kunne ta seg slike rettigheter når det dreier seg om en "relgiøs" demonstrasjon, som går utover alle andre enn de det faktisk demonstreres mot.

Hvis muslimene hadde "tegnet ett stygt bilde av Jesus", skulle vi da tatt ut trygdeetaten på Grønland i Oslo i streik, slik at muslimene ikke fikk trygdepengene sine? Så kunne en trygdeansatt gått ut på nyhetene å sagt; "Jeg blir så glad av å se på den køen. Se så avhengi de muslimene er av oss!" - Nemlig.

Forkastelig demonstrasjon, frata de løyvene om de fortsetter!
Vis hele sitatet...
Enig der, men å si "slik at muslimene ikke fikk trygdepengene sine" var vel litt på spissen? Er vel ikke alle der som går på trygd, eller har jeg gått glipp av en stor fet statestikk?
Det var da veldig så dere hang dere opp i at dette skjedde i arbeidstiden. Det er jo litt av det som er poenget med en streik, nemlig å stoppe arbeidet. Forøvrig er mange drosjesjåfører også drosjeeiere, som altså betyr at det er selvstendige arbeidstakere. De er ikke formelt ansatt av et drosjefirma, noe som gjør at de ikke kan få sparken.

For det andre er det fortsatt lov å ytre en politisk mening i Norge, og det gjelder både Dagbladet og sjåfører. De høyrevridde frp-fundamentalistene i denne tråden som mener det motsatte har åpenbart ikke skjønt hva et fungerende demokrati er.

Jeg støtter både medias rett til å trykke hva de vil, og motstanderenes rett til å demonstrere mot.

En tredje ting: hvorfor er det slik at så lenge religionen til en kriminell er islam, så er det en muslim som har gjort noe, mens hvis en religionen til en annen gjerningsmann er kristendom, så er det bare en tilfeldig fyr fra Hønefoss?
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
Virker ganske sykt at de skal demonstrere for en liten tegning, ikke bare streiking, det er jo flagbrenning og alt det andre. Viser jo at det er noe som ikke stemmer i hodet på dem, vil si muslimer er ganske hjernevasket.(forsåvidt andre religiøse, det forekommer jo og i kristendommen og, er ikke rasist)

Men det er jo fint da at de får bruke sin ytringsfrihet, får samlet alle på en plass lettere å treffe.
Vis hele sitatet...
Det finnes helt sikker ting du ikke ønsker at skal stå på trykk i dagbladet, bilder fra en fest der du står å spyr eller noe annet, bruk fantasien, det er faktisk ingen trussel for ytringsfriheten og la være å trykke karikaturene. Det er bare snakk om å ta hensyn til andres følelser, noe som ser ut til å være vanskelig for deg å forestille seg.
Drosjeeiere som er tildelt løyve, plikter personen til å drive persontransport, samt sørge for at publikum, kunder og brukere får et godt transporttilbud, med tilfredsstillende kvalitet og god service.

Politikerene er i sin fulle rett dersom de tar fra disse personene løyvene dems.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/sd/...html?id=444316
Sitat av methewall Vis innlegg
Det finnes helt sikker ting du ikke ønsker at skal stå på trykk i dagbladet, bilder fra en fest der du står å spyr eller noe annet, bruk fantasien, det er faktisk ingen trussel for ytringsfriheten og la være å trykke karikaturene. Det er bare snakk om å ta hensyn til andres følelser, noe som ser ut til å være vanskelig for deg å forestille seg.
Vis hele sitatet...
Da drar du dette mer ned på et personlig stadie noe jeg mener blir feil.
Sitat av hayer Vis innlegg
Da drar du dette mer ned på et personlig stadie noe jeg mener blir feil.
Vis hele sitatet...
Så du mener at religion ikke er en personlig sak?
Sitat av methewall Vis innlegg
Så du mener at religion ikke er en personlig sak?
Vis hele sitatet...
Utringsfriheten betyr at man kan skrive kritikk mot reiligion, politikk o.s.v. uten å bli rettslig forfulgt. Denne innebærer IKKE at du kan si hvor stor "ola normann" er. For krenkelse av direkte personer er IKKE en del av ytringsfriheten.

Jeg mener at denne karikaturen er ment som en kritikk mot en reiligion, og ikke et enkelt individ. Derfor er den helt fint og lovlig, og beskyttet av ytringsfriheten - noe jeg synes er greit. Men jeg synes og at det er helt greit at de protesterer og sir ifra hva de mener om saken på en såpass fredelig måte som de gjør.
Sitat av etse Vis innlegg
Utringsfriheten betyr at man kan skrive kritikk mot reiligion, politikk o.s.v. uten å bli rettslig forfulgt. Denne innebærer IKKE at du kan si hvor stor "ola normann" er. For krenkelse av direkte personer er IKKE en del av ytringsfriheten.

Jeg mener at denne karikaturen er ment som en kritikk mot en reiligion, og ikke et enkelt individ. Derfor er den helt fint og lovlig, og beskyttet av ytringsfriheten - noe jeg synes er greit. Men jeg synes og at det er helt greit at de protesterer og sir ifra hva de mener om saken på en såpass fredelig måte som de gjør.
Vis hele sitatet...
Ja, og da kan media i framtiden velge og la være å trykke bildene, av hensyn til de som finner tegningene støtende. De kan også i fremtidden velge å trykke bildene, vel vitende om at mange blir støtt.
Sitat av etse Vis innlegg
Utringsfriheten betyr at man kan skrive kritikk mot reiligion, politikk o.s.v. uten å bli rettslig forfulgt. Denne innebærer IKKE at du kan si hvor stor "ola normann" er. For krenkelse av direkte personer er IKKE en del av ytringsfriheten.

Jeg mener at denne karikaturen er ment som en kritikk mot en reiligion, og ikke et enkelt individ. Derfor er den helt fint og lovlig, og beskyttet av ytringsfriheten - noe jeg synes er greit. Men jeg synes og at det er helt greit at de protesterer og sir ifra hva de mener om saken på en såpass fredelig måte som de gjør.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er retten til å trykke tegningene beskyttet av ytringsfriheten, jeg tipper så og si ingen her i tråden er uenige i det. MEN, vi TRENGER ikke trykke dem bare fordi vi KAN. Hvorfor skal vi på død og liv provosere? Det er det som er sakens kjerne - vi kan gjøre det men hvorfor skal vi gjøre det? Jeg ser ikke hva positivt som kommer ut av det. "Haha, der viste vi de æregjerrige muslimene! Vi DRITER i om dere liker det eller ikke, vi har rett til å publisere karrikaturtegninger av profeten deres, og da gjør vi det. Bare så dere vet det! Hah! ".

Noen som ser likehetstegn til begynnelsen av filmen Step-Brothers her? Ti-åring-tendenser.. >.< Voks opp, folkens! Gjør mot andre som du vil at de skal gjøre mot deg. Den gylne regelen, eller hva? Legg fra dere ti-årings mentaliteten så kanskje dere innser at det faktisk er mest å hente på å være greie med hverandre. Det tjener begge parter. Vi krenker det helligste de har med vilje, ønsker vi at de skal være jævlige mot oss? Jeg tviler på det, men jammen inviterer vi til det.
Sist endret av emphi; 9. februar 2010 kl. 01:52.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
En tredje ting: hvorfor er det slik at så lenge religionen til en kriminell er islam, så er det en muslim som har gjort noe, mens hvis en religionen til en annen gjerningsmann er kristendom, så er det bare en tilfeldig fyr fra Hønefoss?
Vis hele sitatet...
Jeg lo, samtidig som det irriterer meg at det du skriver er sant.

Du burde se Real bad arabs, eller hva den nå heter. Der tar de opp akkurat slike ting.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Nå har muslimer holdt på å gaule over disse helsikes karikaturene i snart 4 år!
Er det ikke nok nå?
Vis hele sitatet...
Nå har dagbladet drevet å trykket disse karikaturene i en like lang periode, vel viten om at det støter en hel del mennesker i Norge. Er det ikke nok nå?

Sitat av tafsern Vis innlegg
Det er en barnslig måte å bedrive demonstrasjon på, og fører iallefall ikke fokuset på de riktige tingene.
Vis hele sitatet...
Like forbanna barnslig som å trykke disse tegningene gang på gang. Greit at en god del her inne ikke kan se hvordan man kan bli provosert av det, men nå har deg seg slik at det finnes folk som faktsik blir provosert av det og da kan man vel ta dette til etterretning og vise RESPEKT.

Dette handler ikke lenger om ytringsfrihet, men å bevisst provosere bare fordi man kan med loven på sin side. Skal vi kunne leve sammen må man respektere hverandres kultur, men det virker som den gjennomsnittlige nordmann ikke har begrep om hva kultur er, eller hvor dypt det kan såre hvis man fornærmer noens kultur. Og argumentet: "Vi bor i Norge" blir for dumt. Vi bor på Tellus.

Bare fordi man vanligvis streiker for mer penger, betyr ikke det at man ikke kan streike for andre ting også. De har min fulle støtte.

Jeg er forresten etnisk-norsk og tilhører ingen annen religion enn den jeg har skapt selv. Bare hvis noen skulle lure.
Sist endret av sOHaM; 9. februar 2010 kl. 05:01.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det var da veldig så dere hang dere opp i at dette skjedde i arbeidstiden. Det er jo litt av det som er poenget med en streik, nemlig å stoppe arbeidet. Forøvrig er mange drosjesjåfører også drosjeeiere, som altså betyr at det er selvstendige arbeidstakere. De er ikke formelt ansatt av et drosjefirma, noe som gjør at de ikke kan få sparken.

For det andre er det fortsatt lov å ytre en politisk mening i Norge, og det gjelder både Dagbladet og sjåfører. De høyrevridde frp-fundamentalistene i denne tråden som mener det motsatte har åpenbart ikke skjønt hva et fungerende demokrati er.

Jeg støtter både medias rett til å trykke hva de vil, og motstanderenes rett til å demonstrere mot.

En tredje ting: hvorfor er det slik at så lenge religionen til en kriminell er islam, så er det en muslim som har gjort noe, mens hvis en religionen til en annen gjerningsmann er kristendom, så er det bare en tilfeldig fyr fra Hønefoss?
Vis hele sitatet...
Grunnen til dette er kanskje fordi i media så er det altid muslim etter muslim etter muslim og allah allah og boming av fly og tog osv osv, det er nok masse kristne som finner på mye men sånn media avbilder ting så er det muslimer så gjør alt og da er det de det går utover, sånn er det bare.

Sitat av r0adkill Vis innlegg
Nå har dagbladet drevet å trykket disse karikaturene i en like lang periode, vel viten om at det støter en hel del mennesker i Norge. Er det ikke nok nå?


Like forbanna barnslig som å trykke disse tegningene gang på gang. Greit at en god del her inne ikke kan se hvordan man kan bli provosert av det, men nå har deg seg slik at det finnes folk som faktsik blir provosert av det og da kan man vel ta dette til etterretning og vise RESPEKT.

Dette handler ikke lenger om ytringsfrihet, men å bevisst provosere bare fordi man kan med loven på sin side. Skal vi kunne leve sammen må man respektere hverandres kultur, men det virker som den gjennomsnittlige nordmann ikke har begrep om hva kultur er, eller hvor dypt det kan såre hvis man fornærmer noens kultur. Og argumentet: "Vi bor i Norge" blir for dumt. Vi bor på Tellus.

Bare fordi man vanligvis streiker for mer penger, betyr ikke det at man ikke kan streike for andre ting også. De har min fulle støtte.

Jeg er forresten etnisk-norsk og tilhører ingen annen religion enn den jeg har skapt selv. Bare hvis noen skulle lure.
Vis hele sitatet...
Respektere hværeandres kultur sier du?
Da må jeg si det samme til dem, spiss svin respekter den norske kultur og den kristne levemåten, feirjulaften.

Det du sier går ikke opp i opp.
Sitat av rs-dude Vis innlegg
De har helt rett til å demonstrere på en fredelig måte, og det var selvsagt det de gjorde. Det dagbladet gjorde var ikke særlig pent, det er veldig provoserende for oss muslimer. Profeten skal ikke bli avbildet, og når det skjer så er det provoserende.
Vis hele sitatet...
Tror du ikke det er provoserende når vi nordmenn ser på TV og ser dere brenner flagget vårt der nede i den østlige verden? Å ødlegger ambasader osv, hvem tror du må betale dem? Jo, det er oss!
Sitat av r0adkill Vis innlegg
Skal vi kunne leve sammen må man respektere hverandres kultur, men det virker som den gjennomsnittlige nordmann ikke har begrep om hva kultur er, eller hvor dypt det kan såre hvis man fornærmer noens kultur. Og argumentet: "Vi bor i Norge" blir for dumt. Vi bor på Tellus.
Vis hele sitatet...
Husk at det er langt fra alle som er interessert i det å plutselig begynne å lære seg andre kulturer i landet de er født og oppvokst i!
Forresten går dette begge veier og det har jeg prøvd å poengtere tidligere i en av mine innlegg i denne tråden.
Kort sagt; tilpass deg eller forsvinn! Hadde det ikke vært så forbanna mange nye muslimer som kom hvert år kunne man nesten kalle det evolusjon.

Sitat av r0adkill Vis innlegg
Nå har dagbladet drevet å trykket disse karikaturene i en like lang periode, vel viten om at det støter en hel del mennesker i Norge. Er det ikke nok nå?
Vis hele sitatet...
Jo, jeg er lei av dette tullet etter 4 lange år med skriking, streik og drapsforsøk!
Alt bare pga. at noen avbildet en eller annen profet ved å tegne ham.

Sitat av r0adkill Vis innlegg
Bare fordi man vanligvis streiker for mer penger, betyr ikke det at man ikke kan streike for andre ting også. De har min fulle støtte.
Vis hele sitatet...
Så flott!
Jeg er blant de som mener at det er feil å streike i arbeidstiden når man har et problem som ikke angår jobben.
Dette kommer av at jeg er høyst opptatt av godene av å være fagorganisert og vet hvor viktig dette kan være.
4 år gamle tegninger er ikke godt nok grunnlag for meg.

Sitat av r0adkill Vis innlegg
Like forbanna barnslig som å trykke disse tegningene gang på gang. Greit at en god del her inne ikke kan se hvordan man kan bli provosert av det, men nå har deg seg slik at det finnes folk som faktsik blir provosert av det og da kan man vel ta dette til etterretning og vise RESPEKT.
Vis hele sitatet...
Det blir ikke lettere for folk å forstå det når mange reagerer slik som de gjør med voldelige opptøyer og drapsforsøk.
Men vi kan vente til det har gått noen år til så kan vi se om det er noen forbedring!
Noe sier meg at vi ikke er ferdig med denne saken!
Slik jeg har oppfattet det gjør Dagbladet det mer for å vise de støtede at de bare må bli vant med det siden dette er ytringsfrihet, eller så skal jeg begynne å streike uti gatene hver gang jeg må bruke en AMD-basert server(Dårlig erfaringer tidligere).

Man kan jo ikke bare si "Hurra for ytringsfrihet, den topp være(Y)!" Så når det er noen ting som du ikke liker skal du sette deg på rompa midt i veien forran bilen når jeg kommer kjørende..

(Litt morgengretten, tror jeg trenger noe kaffe)
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av ivioynar Vis innlegg
I denne aktuelle saken, har noen gjort det du skriver eller er det bare noe du finner på?
Vis hele sitatet...
Når en norsk avis trykket karikaturen var det voldsomme demonstrasjoner i visse land der de angrep norske ambasader. Mange stod da utenfor å tråkket på et norskt flagg, deretter tente de på det.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Når en norsk avis trykket karikaturen var det voldsomme demonstrasjoner i visse land der de angrep norske ambasader. Mange stod da utenfor å tråkket på et norskt flagg, deretter tente de på det.
Vis hele sitatet...
Så da må vi absolutt uten ettertanke trekke sammenligninger mellom disse og norske muslimer som driver en fredelig protest. Alt annet ville jo vært direkte ignorant og lite gjennomtenkt!

Jeg synes det er helt greit at Dagbladet skrev denne artikkelen, og jeg synes det er helt greit at drosjesjåførene går i streik. De gjennomførte dette på en fredelig og god måte. De fikk igjennom budskapet sitt, ellers hadde ikke vi hatt så mye og snakke om.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Når en norsk avis trykket karikaturen var det voldsomme demonstrasjoner i visse land der de angrep norske ambasader. Mange stod da utenfor å tråkket på et norskt flagg, deretter tente de på det.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke hvorfor vi er så jævlig hårsåre når det kommer til flagget vårt. "Buhu, de brenner og tramper på flagget vårt!". Vi verdsetter flagget vårt høyt og vi føler stikking i hjertet og sinnet koke når noen vannærer og ødelegger flagget vårt. Likevel klarer en stor del av oss ikke å forstå hvordan muslimene reagerer på publiseringen av karrikakturtegningene som spotter og vannærerer deres helligste profet... Vi provoserer dem ved å krenke noe av det helligste de har i sin kultur, og de svarer med å krenke noe av det mest håndfaste vi nordmenn setter høyt i vår kultur.

Og ikke kom med noe bullshit ala. "men å trampe på flagget er angrep på Norge som stat" for det var faen meg karrikaturtegningene også. Akkurat som at Norge er et kristent land så er Iran, Pakistant osv muslimske land. Et angrep på en lands statsreligion er det samme som et angrep på staten. Husk også at begge "aksjoner" har vært drevet av folk, og ikke hele nasjoner.

Sitat av hayer Vis innlegg
Man kan jo ikke bare si "Hurra for ytringsfrihet, den topp være(Y)!" Så når det er noen ting som du ikke liker skal du sette deg på rompa midt i veien forran bilen når jeg kommer kjørende..
Vis hele sitatet...
Begge parter har her benyttet seg av ytringsfriheten og krenket den andre parten. Jeg går utifra at de fleste av dere som forsvarer karrikaturtegningene også mener flaggbrenning ville gått under ytringsfriheten - hvis ikke må dere gjere forklare meg hvorfor det er så forskjellig fra karrikaturtegningene.

Og det er ingen som snakker om å blokkere trafikken, det bare snakk om å la en stor del av oslos taxier stå stille en liten periode. Jeg ser ikke hvordan den siste setningen din er relevant i det det hele tatt.
Sitat av Rest1Peace Vis innlegg
Respektere hværeandres kultur sier du?
Da må jeg si det samme til dem, spiss svin respekter den norske kultur og den kristne levemåten, feirjulaften.

Det du sier går ikke opp i opp.
Vis hele sitatet...
Å respektere og å adoptere enn annen kultur er to vidt forskjellige ting. Jeg feirer ikke lenger jul selv, men likevel respekterer jeg jo at andre gjør det. Man kan ikke forvente at en muslim skal gå mot sin tro å spise svin. Tar du deg forresten nær av at enkelte personer ikke spiser svin?

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Husk at det er langt fra alle som er interessert i det å plutselig begynne å lære seg andre kulturer i landet de er født og oppvokst i!
Forresten går dette begge veier og det har jeg prøvd å poengtere tidligere i en av mine innlegg i denne tråden.
Kort sagt; tilpass deg eller forsvinn! Hadde det ikke vært så forbanna mange nye muslimer som kom hvert år kunne man nesten kalle det evolusjon.
Vis hele sitatet...
Da synes jeg de personene kan mure seg selv inne i all sin ensomhet for det blir ikke bedre for dem fremover. Det internasjonale, flerkulturelle samfunnet er kommet for å bli. Alle må tilpasse seg og er det noen som har problemer med dette får man heller gå i dialog med disse og hjelpe dem på vei.

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jo, jeg er lei av dette tullet etter 4 lange år med skriking, streik og drapsforsøk!
Alt bare pga. at noen avbildet en eller annen profet ved å tegne ham.
Vis hele sitatet...
Problemet er ikke at en person avbildet en profet (han sier forresten selv at det ikke er Muhammed han har tegnet). Hadde det blitt med det tror jeg saken hadde vært over for lenge siden. Problemet er vel heller at media blåste dette opp som en kjempesak og med jevne mellomrom føler seg nødt til å dra det opp igjen.

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Så flott!
Jeg er blant de som mener at det er feil å streike i arbeidstiden når man har et problem som ikke angår jobben.
Dette kommer av at jeg er høyst opptatt av godene av å være fagorganisert og vet hvor viktig dette kan være.
4 år gamle tegninger er ikke godt nok grunnlag for meg.
Vis hele sitatet...
Man bruker de virkemidler man har.

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Det blir ikke lettere for folk å forstå det når mange reagerer slik som de gjør med voldelige opptøyer og drapsforsøk.
Men vi kan vente til det har gått noen år til så kan vi se om det er noen forbedring!
Noe sier meg at vi ikke er ferdig med denne saken!
Vis hele sitatet...
Hvem er de? Taxisjåførene? Muslimer generelt? Det er da virkelig et fåtall som har reagert med voldelige opptøyer og drapsforsøk.

Jeg tror heller ikke vi er ferdig med denne saken, men det er fordi den selger i Norge.
Sist endret av sOHaM; 9. februar 2010 kl. 09:12.
Her i Norge publiserer en avis med stadig nedadgående salgstall noen tegninger som var veldig kontroversielle for noen år tilbake, og sikkert støtende for mange fortsatt, og "alt" som skjer er at noen taxisjåfører streiker? Og folk klager? Jeg skulle likt å vite hvor mange her som faktisk blir påvirket av akkurat dette.

Ser ut som om nordmenn er for godt vant med at "alt" det fæle skjer i andre deler av verden når vi klager over at deler av transporttilbudet tar seg en pause fordi de føler seg krenket. Jøss, og jeg som skulle tro vi tilhørte de heldige når de IKKE brenner flagg eller bomber ambassader.

Jeg er ganske sikker på at taxisjåførene vet at det de gjør ikke nytter noe særlig. Bildene er allerede ute, og alt de kan håpe å oppnå er at folk vil neste gang slike ting kommer på redaksjonsdesken huske at noen ble sinte i ettertid og at man skal passe seg for å krenke muslimene, for de styrer drosjene. Noe mer kan de vel egentlig ikke oppnå.
Jeg synes de har all rett til og demonstrere, for all del. Jeg synes også det er viktig av dagbladet og trykke disse tegningene. Man gjør det også for og vise støtte til han dansken som ble forsøkt drept på grunn av dette. Det er viktig og vise at terror ikke skremmer oss, det er den eneste måten og få bukt med problemet.

Jeg fatter bare ikke hva de vil frem til med og nekte folk og få ta taxi? Hva har dette med saken og gjøre. Det var ikke Oslo kommune som trykket tegningene. Det var en avis. Skal alle straffes for noe en privateid avis har gjort? Høres litt feil. Skal vi være jævlige mot muslimer her til lands fordi noen muslimer gjorde noe galt.

Eksempelvis. Skal en butikk ta mer betalt for melken fordi enkelte muslimer/utlendinger snyter på skatten? Som en slags demonstrasjon på at så mange av de gjør det? Eller skal norske taxier nekte og kjøre Muslimske passasjerer fordi noen av dem fløy et fly inn i en veldig høy bygning?

Demonstrasjonen er forøvrig vedtatt helt ulovlig, og de kommer til og miste løyvene sine.
Global fjerning av religion hadde vært supert!
Viss du tenker totalt de siste 1000 årene, har religion brakt mer godt en vondt ?
Jeg er selvfølgelig klar over at dette er umulig, med mindre du begynner med en "motsatt" versjon av den spanske inkvisisjonen. (Noe som ingen av oss vill)
De har sin rett til å demonstrere!
Sitat av rs-dude Vis innlegg
De har sin rett til å demonstrere!
Vis hele sitatet...
Naturligvis, men det bør ikke blandes med en streik. Sålenge arbeidsgiver synes det er greit, er det forøvrig greit for meg. Selv om jeg synes det er litt tullete.
Sitat av rs-dude Vis innlegg
De har sin rett til å demonstrere!
Vis hele sitatet...
Men kjære deg, det er ingen som sier noe annet.

Poenget er hvorfor de skal gjøre dette i arbeidstiden sin for så at det går utover Oslo's taxikunder. Som jeg har sagt tidligere så synes jeg at kundene burde boikotte muslimske taxisjoffører i en uke eller noe sånt. I serviceerneringen kan du ikke behandle kundene dine på denne måten.

Men jo de har all rett til og demonstrere. Ser bare ikke hvorfor de skal ramme folk som ikke har noe med den tegningen og gjøre. Kansje de tenker at de vinner fol over med denne kollektive avstraffelsen. Men alt som skjer er at de forverrer folks inntrykk av muslimer.

Sitat av Voodoo Docta Vis innlegg
Dette er et kristent land. jeg hadde ikke fått noe respekt om jeg hadde dratt til fjellape land og protestert mot at de brenner norske flagg!!!
Dette her er terrorisering, denne streiken rammer en uskyldig tredje part og det er eneste måten disse menneskene klarer å få gjort noe som helst
Vis hele sitatet...
Fjellapeland? Kødder du? Denne typen kommentarer kan du holde for deg selv. Jeg driter forøvrig langt i om de brenner norsk flagg der. Plager meg ikke det minste. Så lenge det er det de gjør så er det helt greit.
Sitat av r0adkill Vis innlegg
Da synes jeg de personene kan mure seg selv inne i all sin ensomhet for det blir ikke bedre for dem fremover. Det internasjonale, flerkulturelle samfunnet er kommet for å bli. Alle må tilpasse seg og er det noen som har problemer med dette får man heller gå i dialog med disse og hjelpe dem på vei.
Vis hele sitatet...
Ja, men da må vel muslimene bare venne seg til at andre, som ikke er av deres religion, kan trykke bilder av profeten deres uten å bli straffet
Sitat av Voodoo Docta Vis innlegg
Det er helt greit at de brenner Norske flagg også etterpå søker statsborgerskap her? Da får dem nesten bestemme seg. og ja er man så primitiv at man brenner flagg over en tegning i håp om å krenke nordmenn... så er man ikke mer enn en fjellape.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet driver de ikke og brenner norske flagg i Norge. Og jeg tror heller ikke de som gjør det planlegger og flytte til Norge i nær fremtid. Og jeg synes poenget noen la frem om at hvis du blir så fornærmet over flaggbrenning så burde du skjønne deres ståsted om tegningene er meget treffende.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
En tredje ting: hvorfor er det slik at så lenge religionen til en kriminell er islam, så er det en muslim som har gjort noe, mens hvis en religionen til en annen gjerningsmann er kristendom, så er det bare en tilfeldig fyr fra Hønefoss?
Vis hele sitatet...
Hvilken kriminell handling er det du egentlig sikter til her?
Sitat av murloc Vis innlegg
Så vidt jeg vet driver de ikke og brenner norske flagg i Norge. Og jeg tror heller ikke de som gjør det planlegger og flytte til Norge i nær fremtid. Og jeg synes poenget noen la frem om at hvis du blir så fornærmet over flaggbrenning så burde du skjønne deres ståsted om tegningene er meget treffende.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er nærme nok at muslimske ungdommer og ungdommer med innvandrerbakgrunn starter gateopptøyer og tenner på biler i Paris og Gøteborg. Tviler på at dette er en reaksjon på karikaturer, men de er tydeligvis ikke glade i samfunnet.
Frankrike har en lang revolusjonær historie. Og det er langt ifra bare muslimer som gjør sånne ting der. Frankrike er et land hvor innbyggerne protesterer mot ting de ikke liker, og det ender gjerne i voldelige opptøyer. Desvere kan man godt si, men de sier iallefall klart ifra når de er imot noe.

Hvis den samme personen som hever trygd i Norge tidlig på dagen og brenner flagget vårt senere på dagen. Da skal jeg reagere. Men det vil være det samme om den personen er muslim eller svensk.
Norske muslimer har opptrådt greit i denne saken. Demonstrasjoner er en kurant måte å vise sin uenighet/protest på.

Selv mener jeg at tegningene er soleklart innenfor grensene for ytringsfrihet, og at folk som vil forby dem er fullstendig på jordet.
Sitat av murloc Vis innlegg
Frankrike har en lang revolusjonær historie. Og det er langt ifra bare muslimer som gjør sånne ting der. Frankrike er et land hvor innbyggerne protesterer mot ting de ikke liker, og det ender gjerne i voldelige opptøyer. Desvere kan man godt si, men de sier iallefall klart ifra når de er imot noe.

Hvis den samme personen som hever trygd i Norge tidlig på dagen og brenner flagget vårt senere på dagen. Da skal jeg reagere. Men det vil være det samme om den personen er muslim eller svensk.
Vis hele sitatet...
Man kan ikke bortforklare voldelige opptøyer i Frankrike idag med at de har hatt en revolusjonær historie. Hva med Tyskland, Cuba, en rekke land i Latin-amerika land og Asia. Vil mene at Russland har hatt en blodigere historie enn Frankrike. Franskmenn er kjente for å uttrykke seg ovenfor myndighetene gjennom demonstrasjoner, men ikke ved å tenne på mange tusen biler og tenne på bygninger som skjedde i opptøyene i 2005.

Jeg har bodd i Oslo i 1 år og har flere ganger sett at guttegjenger med innvandrerbakgrunn har sjikanert jenter. Har selv blitt truet mens jeg ventet på t-banen, da jeg ga et provoserende blikk mot en gutt etter at han spyttet ganske nærme meg.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Fordi...................?
Vis hele sitatet...
Fordi dersom du har en god sak å forsvare, så gir det deg mer kredibilitet hvis du faktisk tør å stå for det du mener med navn og bilde. En hver politisk sak trenger et ansikt.

Et godt eksempel er jo Even "Ganja" Helland for cannabissaken eller Arild Knutsen for de tungt narkomane.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Husk at det er langt fra alle som er interessert i det å plutselig begynne å lære seg andre kulturer i landet de er født og oppvokst i!
Forresten går dette begge veier og det har jeg prøvd å poengtere tidligere i en av mine innlegg i denne tråden.
Kort sagt; tilpass deg eller forsvinn! Hadde det ikke vært så forbanna mange nye muslimer som kom hvert år kunne man nesten kalle det evolusjon.



Jo, jeg er lei av dette tullet etter 4 lange år med skriking, streik og drapsforsøk!
Alt bare pga. at noen avbildet en eller annen profet ved å tegne ham.



Så flott!
Jeg er blant de som mener at det er feil å streike i arbeidstiden når man har et problem som ikke angår jobben.
Dette kommer av at jeg er høyst opptatt av godene av å være fagorganisert og vet hvor viktig dette kan være.
4 år gamle tegninger er ikke godt nok grunnlag for meg.



Det blir ikke lettere for folk å forstå det når mange reagerer slik som de gjør med voldelige opptøyer og drapsforsøk.
Men vi kan vente til det har gått noen år til så kan vi se om det er noen forbedring!
Noe sier meg at vi ikke er ferdig med denne saken!
Vis hele sitatet...
Vi bor i et flerkulturelt samfunn og du mener at løsningen er å fornekte dette?
Hvis vi hadde flyttet til et muslimsk land så måtte vi .... Måtte vi ha gått i synnagogen hver dag? Neppe, det er nok annerledes å flytte fra Norge til Iran, India, Marokko m.m. enn hva det er å flytte til Norge, men hva så? Og tror du det er bare supert og være innflytter i Norge?
Og streik samenlignes med mord på hvilken måte?
Fagorganiserte streiker kun utenfor arbeids tid, dersom det skulle dreie sei om noe som kanskje ikke er jobbrelatert, da streiker de på fritiden, eller?
Vente noen år før vi ser forbedring? Hvordan kan du hevde at en helt fredlig drosjestreik ikke er en bedre måte å protestere på?
Nei, vi er ikke ferdig med denne saken så lenge normen er så trangsynte.
Sitat av Oddish Vis innlegg
Man kan ikke bortforklare voldelige opptøyer i Frankrike idag med at de har hatt en revolusjonær historie. Hva med Tyskland, Cuba, en rekke land i Latin-amerika land og Asia. Vil mene at Russland har hatt en blodigere historie enn Frankrike. Franskmenn er kjente for å uttrykke seg ovenfor myndighetene gjennom demonstrasjoner, men ikke ved å tenne på mange tusen biler og tenne på bygninger som skjedde i opptøyene i 2005.

Jeg har bodd i Oslo i 1 år og har flere ganger sett at guttegjenger med innvandrerbakgrunn har sjikanert jenter. Har selv blitt truet mens jeg ventet på t-banen, da jeg ga et provoserende blikk mot en gutt etter at han spyttet ganske nærme meg.
Vis hele sitatet...
Du forsterker jo egentlig bare poenget mitt. Jeg mener ikke og rettferdiggjøre voldelige opptøyer. Men jeg mener at når et land har en historie med nettopp dette så blir det feil og plukke ut en enkelt folkegruppe og si at disse får ikke lov. Det er i mine øyne like mye feil når blitzerne tenner på biler som når muslimer gjør det. Det er like mye terror i mine øyne. Både blitzerne og muslimene demonstrerer på feil måte i mine øyne.

Og ja jeg er enig med deg i at vi ikke skal presses på andres kultur og skikker av utlendinger som nordmenn i Norge. Men såvidt jeg vet skjer dette egentlig ganske sjeldent.
Jeg føyer meg inn i den "drittleie" rekken.

Ikke fordi jeg har noe imot innvandrere eller Islam. For å være helt ærlig er jeg personlig en mye større motstander av kristendommen, spesielt sett fra et historisk perspektiv. Men det er uansett ikke poenget.

Enda kristendommen har like mange idiotiske prinsipper, og langt flere tilhengere her til lands, så får vi aldri sånt PISS fra alle kanter.

Muslimske innvandrere må innfinne seg med at yttringsfrihet bare er en av tusenvis av verdier som i en sekularisert og velstående stat (heldigvis) er langt viktigere enn religion, på samme måte som at kristne har måttet gjøre det.

For å være helt ærlig så synes jeg bare det er jævlig barnslig. Hvor skal de egentlig med dette? Er som en unge som ikke har fått snopet sitt som setter seg på ræv og hyler; det kommer aldri til å funke. Bildene har blitt trykket, og vil nok bli det igjen, hvertfall om innvandrerne selv velger å lage så mye baluba rundt profeten sin.
Sitat av murloc Vis innlegg
Poenget er hvorfor de skal gjøre dette i arbeidstiden sin for så at det går utover Oslo's taxikunder. Som jeg har sagt tidligere så synes jeg at kundene burde boikotte muslimske taxisjoffører i en uke eller noe sånt. I serviceerneringen kan du ikke behandle kundene dine på denne måten.

Men jo de har all rett til og demonstrere. Ser bare ikke hvorfor de skal ramme folk som ikke har noe med den tegningen og gjøre. Kansje de tenker at de vinner fol over med denne kollektive avstraffelsen. Men alt som skjer er at de forverrer folks inntrykk av muslimer.
Vis hele sitatet...
For noen år tilbake streiket heismontørene. Det ble da mye rama skrik om at det ble fare for liv og helse så staten grep inn. heismontør streik, heismontør streik
Hvorfor de streiket, for å beholde den gode lønna si.
Hvorfor folk skrek, jo fordi de måtte gå flere trapper. Det virker for meg som at veldig mange normenn er late, og blir dypt fornermet dersom noen tvinger dem til å bruke beina.
Det kan ikke være lett når det er alt som skal til for å bli fornærmet.
Vet dette er en liten avsporing, men er det virkelig ikke mulig å vise forståelse for de som føler seg krenket, ihvertfall når de sier ifra på en så fredelig og tydelig måte?
Sitat av methewall Vis innlegg
For noen år tilbake streiket heismontørene. Det ble da mye rama skrik om at det ble fare for liv og helse så staten grep inn. heismontør streik, heismontør streik
Hvorfor de streiket, for å beholde den gode lønna si.
Hvorfor folk skrek, jo fordi de måtte gå flere trapper. Det virker for meg som at veldig mange normenn er late, og blir dypt fornermet dersom noen tvinger dem til å bruke beina.
Det kan ikke være lett når det er alt som skal til for å bli fornærmet.
Vet dette er en liten avsporing, men er det virkelig ikke mulig å vise forståelse for de som føler seg krenket, ihvertfall når de sier ifra på en så fredelig og tydelig måte?
Vis hele sitatet...
De kan si ifra på en fredelig måte når de ikke er på vakt eller? Jeg forstår at de gjør seg mer bemerket ved og lamme de som tar taxi. Men hva faen har de personene gjort galt? Som jeg har sagt før. Skal rema1000 nekte og selge melk til alle muslimer inntil alle terrorhandlinger av muslimer opphører? Hvis du skal straffe en folkegruppe for noe bare en brøkdel gjør feil så bommer du på skiven, og det kommer til og slå tilbake på deg.