Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  103 6928
God Morgen, G'Day, God Kveld!

Jeg kom over noen linker her:

1.http://www.dagbladet.no/kultur/2008/06/02/536995.html
2.http://youtube.com/watch?v=cjoRKoQCL_s
3.http://www.norgespatriotene.org/

Iogmed at jeg vet halvparten ikke trykker på linkene skal jeg forklare:


1. jeg kom over en link på Dagbladet er det står at 18 åringer henger ut nasjonalister.
Det hele foregikk på Youtube, og ikke overaskende nok var hovedpersonen det Tommy Myrbostad som stod bak!
2. Jeg fant den 20.min lange filmen (som bør sees).
3. Naturligvis var jeg inne på denne patetiske NP siden..


Jeg vet debatten har vert oppe utallige ganger før, men nå begynner ting å skje!
Det hele blir jo stillt for retten pga. krenkelsen dette har påført Tore Tvedt og Øivind Heian!

Sitat fra siden til NorgesPatriotene:

Vi trenger tips om all landssvikeraktivitet i Norge.Har du sett kommunisttagging der du bor? Kjenner du noen som har blitt med i SOS Rasisme eller andre landsforræderriske grupper? Har du kjennskap til arrangementer der mindreårige gutter og jenter blir sjenket fulle og misbrukt?

Landssvikeraktivitet? Kyss meg!
Greit det, så og si alle har negative tanker om svarte når de begår noe kriminelt!
Da har jeg ingenting til overs for de!
Men sån er de med den ariske rasen og..

Jeg synest innslaget til Tube-Tommy var et steg i riktig retning!

Vigrid er jo imot funksjonshemmede, men det som ikke er nevt på Sida til Vigrid er at broder gruppens NP leder, Øivind Heian, selv har en slik sønn!

Nei, hva synest dere folkens?
Er Tommy på villspor eller forer Vigrid og NP Norge med altfor masse bullshit?

Polka!

Beklager for alle skriveleifer som kastet seg over tastaturet mitt når jeg skrev!
Sist endret av PolkagrisLaila; 2. juni 2008 kl. 21:35.
Synes Vigrid og NP kunne ha representert seg mye bedre. Bli mer saklig, så kanskje de blir tatt på alvor. De har rett i noen punkter, men det blir for mye tøv.

Min mening om innvandring er at jeg synes vi skal stoppe all innvandring til vi har sendt ut alle kriminelle innvandrere ut av Norge, før vi sender inn nye. Når jeg mener kriminelle, så mener jeg ikke f.eks nasking, parkeringsbøter, men vold, voldtekt, narkotika, drap, omskjæring, tvangsgifting, og alt annet ulovlig gjort pga deres religion.
Dersom unge herr Myrbostad klarer å dokumentere påstandene sine i retten i morra så har jeg ingenting mot "nettkampen"
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Tanguhi
Synes Vigrid og NP kunne ha representert seg mye bedre. Bli mer saklig, så kanskje de blir tatt på alvor. De har rett i noen punkter, men det blir for mye tøv.

Min mening om innvandring er at jeg synes vi skal stoppe all innvandring til vi har sendt ut alle kriminelle innvandrere ut av Norge, før vi sender inn nye. Når jeg mener kriminelle, så mener jeg ikke f.eks nasking, parkeringsbøter, men vold, voldtekt, narkotika, drap, omskjæring, tvangsgifting, og alt annet ulovlig gjort pga deres religion.
Vis hele sitatet...
Hva er vel poenget med innvandring om de som kommer hit ikke får leve som oss? Etniske nordmenn begår forbrytelser som vold og narkotikabestittelse "hele tiden", men skal vi sendes ut for det? Det ALLER første som må gjøres er å bli kvitt absolutt alle former for fordommer og rasisme, men siden det aldri kommer til å skje vil nok denne kampen vare en god stund framover.
Uten å gå altfor nærme inn på dette, så kan jeg med STOR sikkerhet si at denne tråden ender opp med at en SV'er kaller en FrP'er rasist, og så har vi det gående med usakligheter helt til den stenges.
Utrolig slitsomt å se på han der Tommy som "danser" og veiver med arma som om han skulle være en rapper foran kameraet. Blir morsomt å se hva som skjer i retten.
jeg har noe imot vigrid og np, men hvordan selveste myrbostad framstiller greiene sine får meg til å spy

Sitat av Aftenposten
17-åringen Tommy Myrbostad, ungdommen som setter Vigrid på plass i en film på YouTube.
Vis hele sitatet...
what, setter på plass??, han gjør jo ikke annet enn å drite seg loddrett ut, noe som gjør at jeg nesten blir flau på hans vegne.
Sitat av |24/\/\0
Dersom unge herr Myrbostad klarer å dokumentere påstandene sine i retten i morra så har jeg ingenting mot "nettkampen"
Vis hele sitatet...
Men dessverre anklages formannen av Norgespatriotene for å ha lokket små jenter til å ha sex med seg. Bevisene stammer iflg. videoskaperene fra ulovlig inntregning i ei datamaskin/databrudd. Dette er ikke særlig vanntett.
Og det faktum at han glemmer å nevne i filmen at Heian ble frikjent i ankesaken, gjør det ikke mye bedre.
Hadde Sos rasisme og pr kåte myrbostad vært litt taktisk, hadde de holdt litt igjen da de lagde filmen. Meeeen, da hadde de vel ikke endt opp på fremsida av Dagbladet.
Idiot vs. Idiot. Kan ikke bare begge sider havne i fengsel, så slipper vi dem alle?
Sitat av Xasma
Idiot vs. Idiot. Kan ikke bare begge sider havne i fengsel, så slipper vi dem alle?
Vis hele sitatet...

Kanskje det..? SOS rasisme gjør ikke noe annet enn å beskytte innvandrere, uansett hva de gjør.

Sitat av Graapho
Hva er vel poenget med innvandring om de som kommer hit ikke får leve som oss? Etniske nordmenn begår forbrytelser som vold og narkotikabestittelse "hele tiden", men skal vi sendes ut for det? Det ALLER første som må gjøres er å bli kvitt absolutt alle former for fordommer og rasisme, men siden det aldri kommer til å skje vil nok denne kampen vare en god stund framover.
Vis hele sitatet...

Du kan ikke ha lest hva jeg skrev. Vi må gjerne ha innvandring, men først få ut de kriminelle, før vi får inn nye.

Og hvorfor ikke sende ut etniske nordmenn også? Svar: Vi er nordmenn! Doh... Vi skal da faen ikke bruke fengelsbudsjettet på folk som ikke engang har norsk statsborgerskap. Om vi skulle ha sendt ut alle, så hadde vi ikke trengt fengsel, og et land hadde stått igjen med alle kriminelle i hele verden. Jeg synes hvis en Iraker begår lovbrudd i et annet land hvor han ikke har statsborgerskap, så skal han fengsles i akkurat Irak.

Om vi ble kvitt alle kriminelle innvandrere, og stått igjen med flinke utenlandske folk, som har jobb, kanskje utdanning, kan norsk, respekterer norge og den norske lov, så tror jeg det ikke hadde vært mye fordommer imot innvandrere. Eneste "Rasistene" som hadde hvert igjen, ville vært folk som "KKK", som er en gruppe, mildt sagt, idioter.
Sist endret av Tanguhi; 3. juni 2008 kl. 09:18.
Sitat av Tanguhi
Kanskje det..? SOS rasisme gjør ikke noe annet enn å beskytte innvandrere, uansett hva de gjør.
Vis hele sitatet...
Du forstod ikke posten? Tommy Myrbostad er vel ikke en representant for SOS greiene? Det var han jeg siktet til.


Sitat av Tanguhi
Du kan ikke ha lest hva jeg skrev. Vi må gjerne ha innvandring, men først få ut de kriminelle, før vi får inn nye.

Og hvorfor ikke sende ut etniske nordmenn også? Svar: Vi er nordmenn! Doh... Vi skal da faen ikke bruke fengelsbudsjettet på folk som ikke engang har norsk statsborgerskap. Om vi skulle ha sendt ut alle, så hadde vi ikke trengt fengsel, og et land hadde stått igjen med alle kriminelle i hele verden. Jeg synes hvis en Iraker begår lovbrudd i et annet land hvor han ikke har statsborgerskap, så skal han fengsles i akkurat Irak.

Om vi ble kvitt alle kriminelle innvandrere, og stått igjen med flinke utenlandske folk, som har jobb, kanskje utdanning, kan norsk, respekterer norge og den norske lov, så tror jeg det ikke hadde vært mye fordommer imot innvandrere. Eneste "Rasistene" som hadde hvert igjen, ville vært folk som "KKK", som er en gruppe, mildt sagt, idioter.
Vis hele sitatet...
Enig i det med at de kan sendes ut om de gjør noe galt.

Vi burde også forøvrig kaste ut de som ikke kan norsk på et forståelig og repekterbart nivå innen 2 år.. Norsk er ikke så vanskelig å lære seg på 2 år om man prøver.
Sitat av Xasma
Du forstod ikke posten? Tommy Myrbostad er vel ikke en representant for SOS greiene? Det var han jeg siktet til.



Enig i det med at de kan sendes ut om de gjør noe galt.

Vi burde også forøvrig kaste ut de som ikke kan norsk på et forståelig og repekterbart nivå innen 2 år.. Norsk er ikke så vanskelig å lære seg på 2 år om man prøver.
Vis hele sitatet...
Vennligst spar meg! for en tullete kommentar. Som nevt over her ser mange på innvandrere og andre etniske folkegrupper som kriminelle. Hver gang klikker seg inn på enten vg eller dagbladet står det mye rart, det er veldig lett å felle alle under samme kam, så hvis man leser om en innvandere som har skutt eller stjålet noe så tenker man sikkert "Javisst, kom ikke som et sjokk at det var en innvanderer" Det er liksom litt en selvfølge at kriminelle handlinger blir begått av denne folkegruppen.

Jeg tror også at de som begår slike handlinger skaper et dårlig rykte på resten av den etniske befolkningen i Norge. Og når det kommer til slike ungdommsgrupper, som tror dem er en slags høvding som kan bestemme over alle og ikke greier og ordlegge seg men svarer med vold tilbake, jeg liker å sitere en advokat som var på tv2 nyhetene tidligre i år, "Man kan liksom ikke bare gå å skyte naboen fordi han har stjålet en sau av deg. Innvandrere idag må lære seg å leve etter det Norske levesettet"

Men som sagt skal man ikke felle alle under samme kam, tenk at mange av disse kommer fra områder som er krigsrammet og helt for j*******
Sitat av tobiasmt
Vennligst spar meg! for en tullete kommentar. Som nevt over her ser mange på innvandrere og andre etniske folkegrupper som kriminelle. Hver gang klikker seg inn på enten vg eller dagbladet står det mye rart, det er veldig lett å felle alle under samme kam, så hvis man leser om en innvandere som har skutt eller stjålet noe så tenker man sikkert "Javisst, kom ikke som et sjokk at det var en innvanderer" Det er liksom litt en selvfølge at kriminelle handlinger blir begått av denne folkegruppen.

Jeg tror også at de som begår slike handlinger skaper et dårlig rykte på resten av den etniske befolkningen i Norge. Og når det kommer til slike ungdommsgrupper, som tror dem er en slags høvding som kan bestemme over alle og ikke greier og ordlegge seg men svarer med vold tilbake, jeg liker å sitere en advokat som var på tv2 nyhetene tidligre i år, "Man kan liksom ikke bare gå å skyte naboen fordi han har stjålet en sau av deg. Innvandrere idag må lære seg å leve etter det Norske levesettet"

Men som sagt skal man ikke felle alle under samme kam, tenk at mange av disse kommer fra områder som er krigsrammet og helt for j*******
Vis hele sitatet...
Du feide akkurat meg over samme kam som andre da. Hvem har sagt at jeg mener noe slikt? Du må lære deg å se 2 sider av saken. HVOR i min post står det at ALLE innvandrere er kriminelle? Vær så snill og henvis meg til det. HVOR står det noe som helst RASISTISK i min post? Vær så snill og vis meg det.

Jeg mener at de kriminelle skal ut, ikke alle. Og jeg har heller ikke sagt at MANGE av dem er det. Det vet jeg strengt tatt for lite om til å uttale meg om.(gidder ikke se på SSB osv.)

Og siden vi i Norge følger systemet om at man er uskyldig til annet er bevist, så mener jeg at de kan få sin dom og SÅ bli sendt ut.(for å finne ut om de er skyldige osv såklart.) Så du bør nok se på deg selv og skjønne at bare fordi man ikke er glad i at innvandrere er kriminelle(jada, norske også, men når man er gjest så er man annerledes enn når man er hjemme.) Så er man ikke nødvendigvis et hardbarka medlem av FrP, NP eller Vigrid.
Mener du det med alle innvandrere? også de som er norske statsborgere med innvandrerbakrund, første- og andregenerasjon?
Sitat av Xasma
Du feide akkurat meg over samme kam som andre da. Hvem har sagt at jeg mener noe slikt? Du må lære deg å se 2 sider av saken. HVOR i min post står det at ALLE innvandrere er kriminelle? Vær så snill og henvis meg til det. HVOR står det noe som helst RASISTISK i min post? Vær så snill og vis meg det.

Jeg mener at de kriminelle skal ut, ikke alle. Og jeg har heller ikke sagt at MANGE av dem er det. Det vet jeg strengt tatt for lite om til å uttale meg om.(gidder ikke se på SSB osv.)

Og siden vi i Norge følger systemet om at man er uskyldig til annet er bevist, så mener jeg at de kan få sin dom og SÅ bli sendt ut.(for å finne ut om de er skyldige osv såklart.) Så du bør nok se på deg selv og skjønne at bare fordi man ikke er glad i at innvandrere er kriminelle(jada, norske også, men når man er gjest så er man annerledes enn når man er hjemme.) Så er man ikke nødvendigvis et hardbarka medlem av FrP, NP eller Vigrid.
Vis hele sitatet...
Føler at jeg feil quotet litt, var bare meningen å quote at man burde lære seg språket, innen 2 år eller bli sendt ut, jaha noe mener det. Da har vi noe som kalles for lingua franca altså det latinske ordet for "Verdens språket" med andre ord engelsk. Hvis du trodde jeg skrev hele den tråden for å rakke ned på deg og dine meninger tok du fullstendig feil, reagerte litt på den at man burde lære seg språket eller bli kastet ut. Det er greit hvis man sitter på ræva og lever av skattepengene til folk, dette burde jo staten ta hensyn til.
Sitat av Tanguhi
Synes Vigrid og NP kunne ha representert seg mye bedre. Bli mer saklig, så kanskje de blir tatt på alvor. De har rett i noen punkter, men det blir for mye tøv.

Min mening om innvandring er at jeg synes vi skal stoppe all innvandring til vi har sendt ut alle kriminelle innvandrere ut av Norge, før vi sender inn nye. Når jeg mener kriminelle, så mener jeg ikke f.eks nasking, parkeringsbøter, men vold, voldtekt, narkotika, drap, omskjæring, tvangsgifting, og alt annet ulovlig gjort pga deres religion.
Vis hele sitatet...

For det første : ALLE INNVANDRERE HAR IKKE SAMME RELIGION! De kommer ikke fra samme land heller, så slutt å gre de alle under en kam!

Mener du seriøst at all vold, voldtekt, narkotika bruk/salg og drap som gjøres av innvandrere blir gjort pga deres religion(går ut ifra at du mener muslimer og islam)?
Sist endret av shinobi; 3. juni 2008 kl. 23:00.
2/3 av innvandrerne i Norge er hvite, har jeg hørt.
Hvorfor sender vi ikke de hvite ut igjenn inntil hvite mennesker slutte å drepe, selge/kjøpe narkotika osv?
Type Apartheid hvor vi faktisk må skille hvite fra svarte, fordi vi tror vi er så jævla mye bedre enn de.
Uten de såkalte "innvandrerne", eller de 1/3 som er mørke i huden, ville Norge vært et søppelsted.
Nordmenn føler seg for stolte til å f.eks kunne rydde på Oslo S, feie gatene eller lignende drittjobber som det i hovedsak er mørke som i dag har.
Skam, rett og slett en stor skam.
Sist endret av Maol33t; 3. juni 2008 kl. 23:07.
Sitat av shinobi
For det første : ALLE INNVANDRERE HAR IKKE SAMME RELIGION! De kommer ikke fra samme land heller, så slutt å gre de alle under en kam!
Vis hele sitatet...
"Og annet ulovlig pga deres religion" Vet du hva ordet "annet" betyr? Prøv å les det jeg skrev igjen, så kanskje du forstår. Jeg har heller ikke sagt at de har samme religion. Vennligst vis meg hvor jeg har skrevet det, ellers så synes jeg du ikke har noe i denne tråden å gjøre.
Sist endret av Tanguhi; 4. juni 2008 kl. 18:13.
Sitat av Maol33t
2/3 av innvandrerne i Norge er hvite, har jeg hørt.
Hvorfor sender vi ikke de hvite ut igjenn inntil hvite mennesker slutte å drepe, selge/kjøpe narkotika osv?
Type Apartheid hvor vi faktisk må skille hvite fra svarte, fordi vi tror vi er så jævla mye bedre enn de.
Uten de såkalte "innvandrerne", eller de 1/3 som er mørke i huden, ville Norge vært et søppelsted.
Nordmenn føler seg for stolte til å f.eks kunne rydde på Oslo S, feie gatene eller lignende drittjobber som det i hovedsak er mørke som i dag har.
Skam, rett og slett en stor skam.
Vis hele sitatet...
Om du er mørkhudet eller ikke spiller da vel 0 rolle. Innvandrer er innvandrer.

Og hvorfor ville det vært et høl? Jeg mener at innvandrerne har gjort mye bra, men noen av dem ødelegger også, hva med å begrunne det du skriver? Og at du har HØRT noe er like kildekritisk som 90% av facebook gruppene er.
Sitat av Fudge
Mener du det med alle innvandrere? også de som er norske statsborgere med innvandrerbakrund, første- og andregenerasjon?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt ann på. f.eks hvis en med innvandrer bakgrunn mener at voldtekt er ok, send ham/hun ut. HVis de omskjærer barna sine fordi de mener det er riktig i dere kultur, send dem ut. Men hvis dem f.eks stjeler noe på rimi og har norskstatsborgerskap, så skal dem ikke bli sendt ut. Kun de som gjør ting fordi de mener det er "ok" ifølge deres religion/livssyn og lignende.
Sitat av Xasma
Om du er mørkhudet eller ikke spiller da vel 0 rolle. Innvandrer er innvandrer.

Og hvorfor ville det vært et høl? Jeg mener at innvandrerne har gjort mye bra, men noen av dem ødelegger også, hva med å begrunne det du skriver? Og at du har HØRT noe er like kildekritisk som 90% av facebook gruppene er.
Vis hele sitatet...
Om du er mørkhudet eller ikke spiller da absolutt en stor rolle!
Du blir ikke sett på som terrorist hvis du er innvandrer fra Sverige og er muslim. Er du derimot innvandrer fra gud-vet-hvilket-land hvor de er mørke i huden og er muslimer, vil du i mye større grad bli sett på som farlig i det norske samfunn.

Vel, hvor vil du at man skal finne kilder nå til dags da? Avisene? Internett(!)? Gi meg en kilde du da, hvor tallene er korrekte! Skulle gjerne likt å se hvor mange hvite innvandrere det er i forhold til de med mørk hud!
Sist endret av Maol33t; 4. juni 2008 kl. 20:46.
Maol33t, det var du som kom med en dum påstand, som du må begrunne. Ja, f.eks. aviser og internett er en god kilde, og jeg vil gi deg linken til en fin side i samme slengen, så du kan begynne å søke på hva du prater om. www.google.no , du kan takke meg senere
Sitat av Maol33t
Om du er mørkhudet eller ikke spiller da absolutt en stor rolle!
Du blir ikke sett på som terrorist hvis du er innvandrer fra Sverige og er muslim. Er du derimot innvandrer fra gud-vet-hvilket-land hvor de er mørke i huden og er muslimer, vil du i mye større grad bli sett på som farlig i det norske samfunn.

Vel, hvor vil du at man skal finne kilder nå til dags da? Avisene? Internett(!)? Gi meg en kilde du da, hvor tallene er korrekte! Skulle gjerne likt å se hvor mange hvite innvandrere det er i forhold til de med mørk hud!
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke påstått noe med tall eller noe. Jeg ville se DINE referanser til tall. Og kanskje mange ser på innvandrere som "terrorister" osv, men det er dems problem. Det trengs også en holdnings endring på media for å snu på dette tho.

En kilde er en kilde som IKKE er skrevet fra wikipedia, eller VG/dagbladet. (med mindre det referes med link til en undersøkelse gjort av et middel seriøst selskap i nyheten/hva enn det er)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Maol33t
Vel, hvor vil du at man skal finne kilder nå til dags da? Avisene? Internett(!)? Gi meg en kilde du da, hvor tallene er korrekte! Skulle gjerne likt å se hvor mange hvite innvandrere det er i forhold til de med mørk hud!
Vis hele sitatet...
SSB.no
I dag består innvandrerbefolkningen av nær 460 000 personer. Denne gruppa utgjør 9,7 prosent av befolkningen. Om lag 56 000 personer kommer fra andre nordiske land, 57 000 fra resten av Vest-Europa og Nord-Amerika, 48 000 fra de ti nye EU-landene i Øst-Europa, 52 000 fra resten av Øst-Europa og 246 000 fra Tyrkia og land i Asia, Afrika og Sør- og Mellom-Amerika.
Vis hele sitatet...
53% ikkje-vestlige mao. Det utgjer ~5% av befolkinga samla.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
litt artig å se hvor langt noen går for å innbille andre at de ikke har fordommer

Det er ikke noen enkel løsning på dette problemet.
"Send ut alle kriminelle innvandrere" er veldig lett å si hvis man ikke har noe peiling på hva det innebærer å gjennomføre det.
Vi vil alltid ha vold, voldtekt og tyveri, og det vil være lettest og skylde på de brune menneskene.
Veldig brukt emne det her, jeg pleier engasjere meg men vil helst legge meg snart i og med at det er sent og brukt emne.
Uansett er rasisme galt, jeg så på youtube klippet, godt at noen står frem.
Ja dette er mine meninger vis noen vil whine så kjør på.
Intill noen kommer med bevis imot meg at rasisme ikke er galt har jeg rett.
Takk og farvell
Sitat av Xasma
Det kommer helt ann på. f.eks hvis en med innvandrer bakgrunn mener at voldtekt er ok, send ham/hun ut. HVis de omskjærer barna sine fordi de mener det er riktig i dere kultur, send dem ut. Men hvis dem f.eks stjeler noe på rimi og har norskstatsborgerskap, så skal dem ikke bli sendt ut. Kun de som gjør ting fordi de mener det er "ok" ifølge deres religion/livssyn og lignende.
Vis hele sitatet...
Så hvis jeg som 2.generasjons innvandrer mener at voldtekt er ok. Burde jeg bli sendt ut av Norge? bare litt tankespill....
Sitat av x3m187
Så hvis jeg som 2.generasjons innvandrer mener at voldtekt er ok. Burde jeg bli sendt ut av Norge? bare litt tankespill....
Vis hele sitatet...
Nei, nå er vel riktig nok dine meninger ikke å bryte loven, men om du hadde gjort noe sånnt burde du blitt stilt for retten som en hver annen person.
Det er ikke mer ulovlig eller galt om det er en rød , blå eller grønn person som gjør det.
Sitat av x3m187
Så hvis jeg som 2.generasjons innvandrer mener at voldtekt er ok. Burde jeg bli sendt ut av Norge? bare litt tankespill....
Vis hele sitatet...
Ja, faktisk. For samme hvem det er som gjør disse handlingene synes jeg ikke de fortjener å være frie med disse holdningene. Ihvertfall ikke i et sivilisert land som Norge. "De" og da mener jeg KUN de innvandrerne som driver med kvalm, har faktisk ikke noe her å gjøre. Jeg mener også at nordmenn burde få strengere straff for voldtekt, men det er et annet tema. Såklart, de skal dømmes først, og KUN de som mener at voldtekt er bra/godtatt og gjør det skal sendes ut. Da vil ihvertfall noen av de vi ikke trenger bli silet ut.
Sitat av Xasma
Ja, faktisk. For samme hvem det er som gjør disse handlingene synes jeg ikke de fortjener å være frie med disse holdningene. Ihvertfall ikke i et sivilisert land som Norge. "De" og da mener jeg KUN de innvandrerne som driver med kvalm, har faktisk ikke noe her å gjøre. Jeg mener også at nordmenn burde få strengere straff for voldtekt, men det er et annet tema. Såklart, de skal dømmes først, og KUN de som mener at voldtekt er bra/godtatt og gjør det skal sendes ut. Da vil ihvertfall noen av de vi ikke trenger bli silet ut.
Vis hele sitatet...

Altså å bli kastet ut av Norge for å "mene" noe, mener jeg er feil. Å mene/tenke er ikke det samme å gjøre/utføre noe.

Kort sagt, jeg personlig kan mene at anal-gang rape er kult og morsomt. Men så lenge jeg ikke utfører det. Så er jeg uskyldig. Capish?
Sitat av x3m187
Altså å bli kastet ut av Norge for å "mene" noe, mener jeg er feil. Å mene/tenke er ikke det samme å gjøre/utføre noe.

Kort sagt, jeg personlig kan mene at anal-gang rape er kult og morsomt. Men så lenge jeg ikke utfører det. Så er jeg uskyldig. Capish?
Vis hele sitatet...
Det er spesifisert i mine tidligere innlegg at DE SKAL UTFØRE DET OG BLI DØMT for f.eks voldtekt, og hvis de i tillegg mener at det er slik man behandler en dame, da er du vel enig i at slike verdier trenger man ikke? Jeg mener at de som faktisk har denne holdningen og er etnisk norge også skal sitte lengre. Så jeg er ikke kun for a utlendinger skal straffes hardt for slike ting.
Sitat av Xasma
Ja, faktisk. For samme hvem det er som gjør disse handlingene synes jeg ikke de fortjener å være frie med disse holdningene. Ihvertfall ikke i et sivilisert land som Norge. "De" og da mener jeg KUN de innvandrerne som driver med kvalm, har faktisk ikke noe her å gjøre. Jeg mener også at nordmenn burde få strengere straff for voldtekt, men det er et annet tema. Såklart, de skal dømmes først, og KUN de som mener at voldtekt er bra/godtatt og gjør det skal sendes ut. Da vil ihvertfall noen av de vi ikke trenger bli silet ut.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal en kunne klare å kartlegge hvem som har disse holdningene? Og er det faktisk så svart/hvitt at en innvandrergruppe synes voldtekt er bare bra? Greit at vi diskuterer dette og kommer med idèer - men hvor realistisk gjennomføringen av løsningen? Selv tror jeg at økt integrering kan hjelpe - men da blir igjen spørsmålet hvordan en skal klare å oppnå det. Enda er spørsmål er om det er etisk riktig å påtvinge ikke-vestlige innvandrere vestlige verdier og normer og, eventuelt, religion?

Om Myrbostad, NP og Vigrid:

Jeg så filmen. Myrbostad oppfører seg som en idiot i så og si alle filmene hans, men denne filmen var OK. (De tidligere filmene har som mål å mobbe forskjellige ungdomsgrupper.) Greit nok at han har noen rare 'fakter' og at han virker teit - men budskapet hans virker som vel ment. Han får oppmerksomhet, men det får også debatten rundt dette, noe som jeg tror er viktig. Og det er ikke tvil om at han garantert har enorme testikler - dette sies med tanke på at han gir ut telefonnummeret sitt og fullt navn. Jeg håper han vinner rettsaken utifra den informasjonen jeg har om saken i skrivende stund.

Jeg tror det er viktig å få til en åpen offentlig debatt/dialog mellom oppegående folk og Vigrid og NP. På denne måten kan befolkningen se hvor idiotisk denne type organisasjoner er, og hvor ekstremt tynt grunnlag de har - noe som forhåpentligvis vil skape en mer omfattende generell avsky enn det vi ser idag. (Her blir det vel relevant å nevne at forebygging av mobbing også er viktig i kampen mot nazisme - ettersom det er mobbeoffre (og folk som feiler sosialt) som blir rekrutteres i disse tullegruppene.)
Sitat av jOkKeJacKaL
Hvordan skal en kunne klare å kartlegge hvem som har disse holdningene? Og er det faktisk så svart/hvitt at en innvandrergruppe synes voldtekt er bare bra? Greit at vi diskuterer dette og kommer med idèer - men hvor realistisk gjennomføringen av løsningen? Selv tror jeg at økt integrering kan hjelpe - men da blir igjen spørsmålet hvordan en skal klare å oppnå det. Enda er spørsmål er om det er etisk riktig å påtvinge ikke-vestlige innvandrere vestlige verdier og normer og, eventuelt, religion?
Vis hele sitatet...
Om du hjemme slenger beina på bordet, gjør du da det automatisk på et stuebord hos en venn som har finere standard i huset enn deg selv? Jeg hadde ikke gjort det. Er du gjest, eller på et nytt sted, så har du ikke samme holdning som du ville hatt hjemme med en kompis du har kjent siden du var 2år. Eller hva?
La oss avslutte dette med å si:

Å sende folk hjem for dårlige holdninger skjer ikke i den nærmeste fremtid.


edit: Jeg er fra Drammen jeg og.
Sist endret av BaJa; 5. juni 2008 kl. 00:20.
Sitat av Xasma
Om du hjemme slenger beina på bordet, gjør du da det automatisk på et stuebord hos en venn som har finere standard i huset enn deg selv? Jeg hadde ikke gjort det. Er du gjest, eller på et nytt sted, så har du ikke samme holdning som du ville hatt hjemme med en kompis du har kjent siden du var 2år. Eller hva?
Vis hele sitatet...
Jeg ser hva du prøver å si, men du svarte ikke på spørsmålene. Om det var noen gjemt mening i innlegget ditt som svarte på spørsmålene mine så glapp det iallefall hos meg.

Nå er ikke jeg en innvandrer - ei heller har jeg vært innvandrer eller vet hvordan det er å komme til et nytt land. Å sammenligne meg selv - altså å putte meg i en fremmed situasjon som jeg ikke vet hva innebærer - er fruktløst ettersom jeg ikke har det historiske og kulturelle utgangspunktet som innvandrere som kommer til Norge har. Jeg, altså personlige norske meg, ville såklart prøvd å bli en del av det samfunnet som omsværmet meg. Eller ville jeg egentlig det? Ville jeg likt meg i feks. Iran - der jeg kunne risikert å bli fengslet eller henrettet for å gjøre noe som var helt normalt og sosialt akseptert i Norge? Kunne jeg godtatt alle de verdier og uskrevne regler som er i Iran, som for oss i Norge virker barbarisk og kalde, eller direkte teite? Poenget mitt er et spørsmål: Kan dette gå begge veier?

Jeg synes dette er et vanskelig tema - og ønsker diskusjon.

Svaret på spørsmålet ditt er selvforklarende - men jeg vil at du skal forklare poenget ditt, i tilfelle jeg har feiltolket deg.
Sitat av jOkKeJacKaL
Jeg ser hva du prøver å si, men du svarte ikke på spørsmålene. Om det var noen gjemt mening i innlegget ditt som svarte på spørsmålene mine så glapp det iallefall hos meg.

Nå er ikke jeg en innvandrer - ei heller har jeg vært innvandrer eller vet hvordan det er å komme til et nytt land. Å sammenligne meg selv - altså å putte meg i en fremmed situasjon som jeg ikke vet hva innebærer - er fruktløst ettersom jeg ikke har det historiske og kulturelle utgangspunktet som innvandrere som kommer til Norge har. Jeg, altså personlige norske meg, ville såklart prøvd å bli en del av det samfunnet som omsværmet meg. Eller ville jeg egentlig det? Ville jeg likt meg i feks. Iran - der jeg kunne risikert å bli fengslet eller henrettet for å gjøre noe som var helt normalt og sosialt akseptert i Norge? Kunne jeg godtatt alle de verdier og uskrevne regler som er i Iran, som for oss i Norge virker barbarisk og kalde, eller direkte teite? Poenget mitt er et spørsmål: Kan dette gå begge veier?

Jeg synes dette er et vanskelig tema - og ønsker diskusjon.

Svaret på spørsmålet ditt er selvforklarende - men jeg vil at du skal forklare poenget ditt, i tilfelle jeg har feiltolket deg.
Vis hele sitatet...
For å svare på spørsmålet utifra erfaringsgrunnlaget vi har.

Når min far flyttet til USA for å jobbe noen år med olje (texas) ble han straks tildelt en leilighet og en bil. Ikke en tilfeldig leilighet, men en leilighet i et bygningskompleks (med murer og hele pakken) tiltenkt nordmenn. Dette er da i en av "de finere" delene av texas - så frykt for drive-by's og ran er ikke akkurat valide argumenter for dette. Nordmenn i USA er vel også noen av de vestlige innvandrererne der som tviholder sterkeste på sin nasjonalitet. De utgjør en utrolig mye mindre minoritet enn ikke-vestlige innvandrere gjør her, men er alikavel langt mer synlig.

Når nordmenn skal jobbe noen år i utlandet i ikke-vestlige land er det enda værre. De tar kanskje med seg hele familien, flytter inn i et vestlig innmuret område, og sender barna på vestlige skoler. De får folk til å handle for seg, og det lengste de går i å lære seg språket er gjerne "hei" "hade" "ja" "nei".

Hva du hadde gjort er selvfølgelig umulig å si - men på et genrelt grunnlag kan man trygt påstå at ikke-vestlige integrerer seg langt bedre i vestlige land enn vestlige gjør i ikke-vestlige land.

Men så kan det jo nevnes at vårt styresett og våre verdier beundres av langt fler i ikke-vestlige land enn vestlige beundrer f.eks Irans. Så en helt gyldig sammenligning blir det ikke uansett.
Sist endret av Elefanten; 5. juni 2008 kl. 08:47.
Sitat av Elefanten
For å svare på spørsmålet utifra erfaringsgrunnlaget vi har.

Når min far flyttet til USA for å jobbe noen år med olje (texas) ble han straks tildelt en leilighet og en bil. Ikke en tilfeldig leilighet, men en leilighet i et bygningskompleks (med murer og hele pakken) tiltenkt nordmenn. Dette er da i en av "de finere" delene av texas - så frykt for drive-by's og ran er ikke akkurat valide argumenter for dette. Nordmenn i USA er vel også noen av de vestlige innvandrererne der som tviholder sterkeste på sin nasjonalitet. De utgjør en utrolig mye mindre minoritet enn ikke-vestlige innvandrere gjør her, men er alikavel langt mer synlig.

Når nordmenn skal jobbe noen år i utlandet i ikke-vestlige land er det enda værre. De tar kanskje med seg hele familien, flytter inn i et vestlig innmuret område, og sender barna på vestlige skoler. De får folk til å handle for seg, og det lengste de går i å lære seg språket er gjerne "hei" "hade" "ja" "nei".

Hva du hadde gjort er selvfølgelig umulig å si - men på et genrelt grunnlag kan man trygt påstå at ikke-vestlige integrerer seg langt bedre i vestlige land enn vestlige gjør i ikke-vestlige land.

Men så kan det jo nevnes at vårt styresett og våre verdier beundres av langt fler i ikke-vestlige land enn vestlige beundrer f.eks Irans. Så en helt gyldig sammenligning blir det ikke uansett.
Vis hele sitatet...
KP til deg Elefanten. Du klarte å formidle det jeg ikke klarte å formulere. Jeg er veldig enig i de to siste avsnittene dine.

Beklager hvis dette var offtopic, PolkagrisLaila.
Åååh herregud eg hata Tommy Myrbostad så ufattelig STERKT.

Aldri har han klart noe seriøst.
Sitat av tjobo
Åååh herregud eg hata Tommy Myrbostad så ufattelig STERKT.

Aldri har han klart noe seriøst.
Vis hele sitatet...
Har han gjort narr av deg og goter vennene dine?

Mange vet tydeligvis ikke hva "hate" betyr. Men men, får så være.

Men Elefanten, bra skrevet, og det er nok riktig.. Men nå vet ikke jeg med dere, men når jeg er i Spania og ser at de har norsk meny, norske varer i butikken osv, jeg blir direkte flau. Jeg er like mye imot at vi Nordmenn ikke lærer oss språket i et land vi flytter til. Jeg mener at man skal inrette seg etter hvor man bor, og vil man ikke innrette seg, så kan man la være å flytte.
Sitat av Xasma
Har han gjort narr av deg og goter vennene dine?
Vis hele sitatet...
Goter vennene mine? Du snakker til feil person, jeg hater den gutten pga han har 0 vetigt og komme med. + han har ei dialekt som ikke egner seg til video. <-- now THATS a period.
Sitat av tjobo
Goter vennene mine? Du snakker til feil person, jeg hater den gutten pga han har 0 vetigt og komme med. + han har ei dialekt som ikke egner seg til video. <-- now THATS a period.
Vis hele sitatet...
0 vetigt? Vel, han går imot NP/vigrid, det er da vetigt spør du meg. Og dialekta har da vel ikke en dritt å si? Eller er ikke hjernen din kapabel til å skjønne flere språk, og heller ikke dialekter?
Kan ikke dere la de voksne snakke ferdig og ta barnehagedialogen videre på PM?
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Tommy myrbostad suger, det gjør NP & Vigrid og. Tråden oppsummert?
Poenget er, at hadde de hatt en fornuftig person som kunne laget en sånn dokumentar, uten slike personlige angrep som de kommer med i denne filmen blant annet, kunne det blitt bra. Men dessverre så er mister Myrbostad en person som har en del sterke (og en del gode for den saks skyld) meninger, men som rett og slett ikke klarer å legge det fram på en skikkelig måte. Det blir for umodent, og jeg klarer bare ikke å ta det seriøst, sånn er det bare!
Sitat av CaptainP
Tommy myrbostad suger, det gjør NP & Vigrid og. Tråden oppsummert?
Vis hele sitatet...
Du er av dem som bare skrev svaret i en matte oppgave på en prøve fordi du kunne svaret? Men utdyp litt, vi er her for å diskutere, ikke påpeke det åpenbare

Sitat av Baaden
Poenget er, at hadde de hatt en fornuftig person som kunne laget en sånn dokumentar, uten slike personlige angrep som de kommer med i denne filmen blant annet, kunne det blitt bra. Men dessverre så er mister Myrbostad en person som har en del sterke (og en del gode for den saks skyld) meninger, men som rett og slett ikke klarer å legge det fram på en skikkelig måte. Det blir for umodent, og jeg klarer bare ikke å ta det seriøst, sånn er det bare!
Vis hele sitatet...
e9g. Men noen som vet om en GOD dokumentar IMOT nazisme/lignende? Kunne vært interessant å sett noe annet enn hyling og vråling om det..
Jeg tror at "nettkampen" hadde blitt tatt mer på alvor med en annen talsperson enn Tommy.
Dersom ikke vigrid skal vinne rettsaken, må Tommy holde kjæft, og la en mer kvallifisert talsperson ta seg av praten.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Når jeg gikk på videregående hadde vi om massekommunikasjon en gang.. Der lærte vi om hvordan budskapet til avsender kan bli tapt i beskjeden før den kommer til mottaker. Støy på linja om du vil. Ting som kan virke distraherende på oss som mottaker. Ulyder i bakgrunnen, skrivefeil/snakkefeil, utseende (viss det er på TV), dialekt og litt andre ting. Dere skjønner.

Avsender ---> beskjed ---> mottaker

Selve Tommy Myrbostad er et jævla godt eksempel på hva som kan skje viss det er "støy" på linja. Han har en jævla god sak, men driter seg ut når det kommer til måten han leverer beskjeden sin(you-tubefilmene). Hans irriterende vesen, irriterende dialekt får mange av oss, som er hovedmålgruppen hans, til å miste budskapet i det han prøver å si.

Det er synd at et så godt budskap går tapt på grunn av slike ting. Dessuten så tror jeg at han gjør dette her bare for å skape blest rundt seg slik at han lettere skal bli kjent som "filmskaper". Det han virkelig vil.
Sitat av Hater_mordin
what, setter på plass??, han gjør jo ikke annet enn å drite seg loddrett ut, noe som gjør at jeg nesten blir flau på hans vegne.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Myrbostad's gestikulering, banning, skriking(?), og noe som kan kalles fråding gjennom hele filmen fører til at jeg ikke klarer å ta han alvorlig. Det er én ting.

Men filmen i seg selv er heller ikke særskilt bra, lyden er under middelmådig og bilde og klippingen kunne vært mye bedre.

Det hele er ganske amatørmessig og jeg vil påstå at Vigrid og NP's talsmenn er langt mer artikulert, og derfor er lettere å ta på alvor - merk: det gjør det lettere å ta dem alvorlig, fremfor Tommy. Jeg tar ingen av dem alvorlig.

En ting til: Jeg har fortsatt ikke forstått hva det nakenbildet av Heian gjør i filmen. Jeg skjønner at han prøver å sette han i et dårlig lys med det(da det er i sammenheng med pedofilianklager); men det beviser kun at Heian liker å ta bilder av seg selv naken...

Verken Heian, Tvedt eller Myrbostad virker som de smarteste menneskene jeg har vært så uheldig å se på TV eller internett.

Jeg vet fortsatt ikke om gestikuleringen til Tommy får han til å virke som en rapper eller en ape, i mine øyne...