Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3493
Hei, skal på interrail i sommer. Skal innom amsterdam noen dager og kose meg. Har lyst til å ta med meg noe tjall videre. Det jeg lurer på er om det på tog ut av nederland, og forsåvidt rundt omkring ellers i sentral-europa, er ofte hundesniffing?
Gjorde det samme forrige sommer! var en helt sinnsykt kul tur, selv om vi ble litt lenger enn planlagt i amsterdam og brukte alt for mye penger der

Var aldri noen hunder innom noen av de hvertfall 20 togene vi tok. Eneste stedet vi møtte politiet var på togstasjonen fra øst-tyskland, ved grensen til polen, hvor vi tok toget til stettin. Mener å huske de satt på et par stop for så å gå av igjen.
selv om vi ble litt lenger enn planlagt i amsterdam og brukte alt for mye penger der
Vis hele sitatet...
Hahah, been there, done that. Lett å bli .... sittende i den nydelige byen =)
Uten tvil 2 siste dagene måtte vi bli for ingen gadd å stå opp og sjekke ut av hotellet, og når vi betalte for en natt til for å sove utover dagen måtte vi jo bli ut kvelden også. DYRT på Victoria Hotell i sentrum
Var på interrail i fjor sommer og var ikke bortig noen hundepatruljer. Men var ofte politifolk som gikk gjennom toget når man passerte grenser. Så tror det skulle gå greit å ta meg seg noen små saker.
Hmm, Jeg Var på interrail i fjor sommer. Jeg var i Amsterdam ei uke (!) og tok så tog videre til Belgia, møtte ikke noe politi der, men det er gjerne mulig at man gjør det :P Vi blei feks tatt med 0,5 på toget fra Oslo til Sverige, norsk politi med hund og greier. Skikkelig pinlig når de gikk gjennom alle tinga våre kun for et halvt gram. Men vi fikk lov å reise videre etterpå da. Vi hadde egentlig null prob med å skaffe noe å røyke i noen av landene vi var i uansett, så det er bare dumt å ta med seg noe da. Bortsett fra i paris var det ikke så lett å finne noe å røyke, mange kjeltringer som vil bøffe deg der..
Del opp litt tjall mellom kompiser, be alle ha biten i munnen når dere går over sjuskete grenser f.eks?
Spis den om politiet begynner å mase?
Sitat av OoM Vis innlegg
Del opp litt tjall mellom kompiser, be alle ha biten i munnen når dere går over sjuskete grenser f.eks?
Spis den om politiet begynner å mase?
Vis hele sitatet...
Dette funker bra.
Kjørte tog fra Malmö til Madrid, innom Berlin, Brussel, Amsterdam og Paris på veien, aldri no politi eller kontroll noe sted. På togstasjonene var det jo en og annen patrulje, men kan ikke huske å ha sett noen hund en gang...

Edit: dette var i fjor sommer.
Sist endret av Viva la Opium; 6. juni 2009 kl. 15:47.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kan oppsummere tråden med å si at jeg ikke gadd å smugle noe. Var ikke så veldig opptatt å røyke mye. Fant fort ut at det ikke var noe vits å stresse med det uanz. F.eks i Praha, neste stoppet mitt etter amster, solgte de skunk i hostelbaren.

Men politisjekker på tog på grensene: På bortimot ALLE grensene jeg tok tog over kom politiet eller grensekontroll ombord et stopp og sjekket pass også videre. I øst-europa opplevde jeg at folk av andre nasjonalitet ble utspørret om hvor de hadde vært, hvor de skulle osv, men de dreit alltid i meg.
På grensen til tyskland fra nederland så jeg en hund gå utenfor langs toget. På grensen til Ungarn fra Tsjekkia kom det hund ombord.

viss noen har lyst til å lese, så skreiv jeg dette for noen dager siden

SOMMEREN 2009
Dimmet fra militæret. Kom hjem og røyket masse hasj og drakk mye. På vei hjem fra byen en dag blei jeg med X og Y og droppa to syrelapper og røyket noe intens pot. Var oppe hele natta, så masse systemer og stakk og kjøpte is på morgenkvisten. Gikk hjem og alt var i HD Widescreen. Ringte A som jeg hadde fått høre skulle på interrail og vi gikk og badet. Farger har aldri vært klarere. Vi blei enige om å møtes i Amsterdam og reise videre sammen. Dagen etterpå trente jeg, prøvde å få i meg noe mat og dro ut i båt med noen kompiser. Traff noen sprø jenter. Den ene hadde en rosa kabriolet med Girl Power på frontruta. Vi cruiset litt rundt i bilen hennes før vi stakk fra dem. Dro på Guro Josh konsert og begynte å rote med ei svenske. Dagen etter stakk vi på polet og kjøpte ei flaske Whisky. Det var helt blå himmel og intens sol, så vi brukte hele dagen på å drikke på båten til en kompis. Han hadde et dj-mixe bord under dekk som vi satte på full guffe og tullet rundt med. Ble solbrent. Snakket med en fyr som nettopp hadde kommet hjem fra tre månederer i en hippykoloni i Marokko. Vi diskuterte hasj og han viste meg noen av tegningene han hadde tegnet på syre. Jeg kom hjem ganske dritings i 22-tiden og begynte å pakke en sekk, med ting jeg trodde jeg kom til å trenge den neste måneden. Sovnet i 01-tiden og blei vekka kl. 04, tørrmunnet og jævlig, av min bror som jeg hadde bedt kjøre meg til flyplassen. B og Y rakk såvidt flyet. Satt bak et band som visstnok het Volbeat på flyet.

Ankom Amsterdam på morgenen. Gikk rundt, ble nesten påkjørt av en sykkel og kjøpte noe latterlig potent pot. Sjekket inn på hostelet. Spiste noen argentinske biffer og møtte A. Dro til en park hvor vi tok noen pils, solte oss og røyket pot. På kvelden drakk vi i baren på hostelet og snorta cola. Meg og A dro for å sjekke Escape. Betalte ti euro for å komme inn, men det var dødt. Traff to danske jenter der som blei med til hostelet vårt. B var dritstressa siden han hadde mista nesten to gram cola som han aldri fant. Shotet Jagerbombs og sølte en hel pils i fanget på den ene danske jenta. Ti minutter senere begynte vi å rote, men hun ville ikke pule så jeg endte opp med å legge meg med blueballs. Våkner opp til lukta av fyllesyke. Fremdeles noe cola på bordet, så jeg tar en liner for å våkne. Spiste på Subway. Drakk absinth med en kanadier i kjelleren på hostelet og røykte pot med en fyr fra Norge som stammet og ikke klarte å bli stein. Tok noe mer cola. På vei til Amsterdam Arena kjøpte jeg 10 halspastiller av en neger på gata i god tro om at det var ecstasy. Var ganske desperat etter noe piller, traff en nordmann, men han hadde bare en til seg selv. Festet inne på Sensation, men ble kjedelig når jeg begynte å bli edru. Y og en annen fyr blei hustla. De betalte femti euro for 10 mintpastiller. Til slutt kom en fyr bort til meg og spurte om jeg skulle ha. Jeg var tom for penger, men hadde et kort til betalingsystemet jeg ikke skjønte med ti euro på, så jeg ga han det for to piller. Tok en og en halv selv og ga en halv til B som hadde fått tak i noe på vei inn på Sensation. Skjønte fort at det var 2c-b, og trodde jeg måtte spy, men det ble dritfet. Danset i et par timer, røyket den BESTE siggen i midt liv og loket rundt i det laserfylte mørket. Da Sander van Doorn kom på tok det helt av.

Våknet i 12 tiden av bråk og lys fra vinduet. Spiste på Subway igjen, dro på stranda og en trance festival. Tok masse cola og røyket en feit joint. Hørte på masse fet musikk, traff masse syke irske folk, og blei dritings. Sovnet etter en nattings. Kjøpte sprit og pils og vorset på stranda før vi dro på trance festivalens dag to. Pratet litt med Jonas Steur aka Estuera, en av mine favoritt DJ-er. Traff noen ecstasyfreaker fra Bodø. Fikk kjøpt et par piller av en førti år gammel nederlender gjennom dem. Var bra MDMA. Føler meg fri. Knipset hele kvelden og festet vilt med de irene og noen andre nordmenn. Våknet opp i en stol på et random hotellrom med en spritflaske i handa og følelsen av at jeg nettopp hadde lukket øynene.

Sjekket ut av hostelet og tok neste tog til Tyskland med A. Spiste en sterkt krydret kebab og prøvde å sove på det harde sementgulvet på togstasjonen i Berlin. Prøvde å sove på morgentoget til Praha. Sjekket inn på et billig hostel, spiste noe kinamat, klatret 138 trappetrinn til toppen av et tårn på karlsbroa, besøkte slottet og så garden ha en slags parade. Tok noen dårlige bilder av utsikten, prøvde masse forskjellige typer øl og spiste mer kinesisk mat. En pakke sigg kosta bare tjuefem spenn, så jeg røykte to om dagen. Var innom en strippeklubb vi måtte bli låst inn på av dørvakta. Kjøpte noe frukt på et marked. Skreiv et postkort til bestemor jeg aldri sendte. Så flere kirker og skulpturer og vakre, gamle bygninger. Røykte skunk med noen fra Buenos Aires. Spilte poker med de som drev hostelet – tapte hundre rotcash eller ca. tredve spenn på en tre-er på river. Spilte dart med noen skatere fra Amsterdam. Tok følge med disse skaterne på nattoget til Budapest. Sjekket inn på et hostel, vaska noe klær, slappa av på en pc. Budapest var latterlig svært. Så en synagoge for første gangen i mitt liv. Spiste noen merkelig gode biffer. Ei hore spanderte et shot på meg. Fikk skikkelig noia av noen svære gangstere som spurte om jeg skulle ha cola. Dro på en svær partybåt som bare spilte psykadelisk syremusikk. Dro på en slags festival som spilte masse sprø musikk fra 80-tallet. Hang hele dagen på et ungarnsk bad. A var sliten, så han gadd ikke bli med ut. Ble med noen andre nordmenn. Dro på et sprøtt utested hvor jeg traff ei kanadisk jente som satt i et badekar. Ble med en lokal til en utendørs klubb i en park. Dj en spilte jævlig rå musikk.

Tok toget til Zagreb og videre til Split. Første gang jeg badet i middelhavet - vannet var krystallklart. Hoppet fra en klippe ca. 8m over havet og traff havbunnen så hardt at jeg fikk vondt under føttene. Spiste masse digg, billig mat. En gammel fyr likte meg fordi jeg har blondt hår. Drakk noen pils med noen australiere og irer, men utelivet sugde i Split. Kroatia var for varmt og det var masse hakekors tagget på veggene. Splittet fra A, han dro ut på noen øyer og jeg stakk til Sveits og besøkte C i Bern. Alle er utrolig renslige der. Gikk rundt i Bern hele dagen, mens jeg ventet på at C skulle bli ferdig på jobb. Så på noen gamle folk spille sjakk. Spiste middag og tok noen pils i sola på toppen av en høyde med utsikt over byen. Bern er utrolig vakkert. Stakk på en festival på toppen av et fjell. Spøy under Franz Ferdinand. Røyksopp konserten tok av. Begynte å regne og lyne og på vei hjem kjøpte vi pot for 50 sveitsiske frank og fikk en utrolig feit pose med bra pot. Vi så Transformers 2 steine i en ellers tom kinosal bortsett fra to 40 år gamle norske kvinner. Sjekker e-posten min og finner ut at jeg har kommet inn på ntnu. Går i en dyrepark. Dro til Vest-sveits og følgte etter Tour de France med tog. Fikk sett Lance Armstrong , Contador i gul trøye og Thor Hushovd i grønn. Fortsetter å røyke pot. C tror han har kommet borti nødbremsen når det ene toget stopper. Spiser den beste kebaben i mitt liv. Tar tog til Barcelona. Treffer en lutfattig fyr fra Angola som forteller meg om et ”samfunn” i Portugal. Han tegner et kart over ”hiken” jeg må ta og sier jeg kan bo i huset hans der. Halvveis blir toget videre avlyst og jeg tar buss videre med ei fransk jente og noen jenter fra Østerrike. Den ene dama gir meg hele tida rare blikk.

Ankommer Barcelona ved midnatt. Leter etter hostel med en fransk fyr. Treffer to norske brødre som forteller meg at de liker å meditere og ta syre. Han forklarer meditere med at viss han for eksempel ser et kult tre, liker han å ta på treet og prøve å føle energien til treet. Han har noen ganger lyst til å klemme treet, men det gjør han ikke fordi det vil se rart ut. Finner et overfylt hostel. Barcelona er altfor svært. Altfor mange turister og altfor varmt. Ei amerikansk dame blir ranet tredve meter foran meg og den lubne typen hennes løper etter og skriker ”I’m gonna fucking kill you, you motherfucker!” En tilfeldig forbipasserende får tak i veska fra spanjolen og returnerer den til dama, men typen hennes fortsetter å løpe etter raneren med et sykt killerblikk. Jeg får lattis. Drikker et par pils med folk på hostelet. Røyker pot med noen 40 år gamle svensker og stikker på en jazzclub med en amerikaner og en nederlender. Går rundt i Barcelona hele dagen. Går opp på toppen av en svær høyde. Ser slottet og Olympia Stadion. Ser en syk utsikt over hele Barcelona. Tar tog og buss lenger sør i Spania hvor D etterhvert henter meg. Bor og drikker med han og tre av kompisene hans i 7 dager i strekk. Går på en pub crawl. Treffer masse forskjellige damer. Spiser rar engelsk mat. Drikker masse Grenades, noe som var Jagerbombs pluss et Sambocca shot. Henger på stranda. Spiser grillmat. Bader. Har konkurranse i å danse dårlig på et utested med noen belgiske damer. Synger karaoke. Røyker fremdeles to pakker om dagen. Ser på et sex-show. Er på klubber den ene natta fra midnatt til 11 om morgenen. Når jeg til slutt legger meg er jeg like sliten som etter mestringsøvelsen og angrer på at jeg ikke kjøpte noe speed av fyren som spurte om jeg skulle ha. Har sand overalt. D snakker meg ut av å kjøpe en sugejobb av ei hore. Ser på strippere. Drar på foam-party. Sola er altfor sterk. Spiller mini-golf med noen nederlandske jenter. Engelskmenn er bråkete og irriterende. Spanjoler er kjipe.

Kommer til flyplassen, men flyet mitt går visst fra en annen flyplass. Tre busser og en taxi-tur senere rekker jeg såvidt flyet mitt til Oslo. Sover på Gardermoen. Norge er kaldt. Morgenfly pluss buss frakter meg hjem og jeg setter meg på pc-en og steker en grandiosa. Drar på fylla med noen kompiser. Treffer A og vi utveksler historier. Foreldrene mine kommer hjem noen timer for å si hei. Har ikke sett de på et par måneder. Tar nattog til Trondheim. Bruker hele dagen på å finne en hybel. Flytter inn. Begynner på skolen. Det viser seg typisk at de to første ukene er for det meste drikking. Jeg begynner å føle meg sliten. To av de nye romkameratene mine skaffer oss hasj. De hadde aldri røyka før - jeg synes det var litt morsomt. Bruker de neste ukene på å gå i forelesninger og lese. Spiser sopp med en kompis og studerer nidelva. Finner ut at jeg ikke vet hvem jeg er.

Det er nå 12. September. Over en måned siden jeg kom hjem til Norge. Har brukt tre dager på å skrive dette i et forsøk på å prøve å finne ut hva som skjedde i sommer. Jeg føler meg som en skygge. Når jeg ser meg i speilet ser jeg ansiktet til en totalt FREMMED!
høres ut som en najs sommer :P
Sitat av dritern3 Vis innlegg
Kan oppsummere tråden med å si at jeg ikke gadd å smugle noe. Var ikke så veldig opptatt å røyke mye......
Vis hele sitatet...
Dette er noe av det mest engasjerende jeg har lest i det siste. Virker som om du har hatt litt av en livsopplevelse =)

En ting; hadde du spart opp penger, og hvor mye? Evt. hvordan tjente du penger underveis?
Brukte penger oppspart fra sommerjobb i fjor. Men budsjettet mitt var dimmepengene fra militæret som jeg fikk når jeg kom hjem - ca. 29 tusen. Endte opp med å bruke en del mindre enn det. Kanskje rundt 24-25.
jeg opplevde tollere på toget fra Italia til Sveits en gang, som gikk igjennom bagasjen min, men har aldri opplevd bikkjer. Jeg har brukt å gjemme ting på dasset når toget nærmer seg grensa mellom ett eller annet land..
dritern3, det hørtes bare helt utrolig kult ut
bare bestemte du deg for og dra, uten og planlegge noe?

alt gikk bare på sparket liksom?
Hadde tenkt å bruke sommeren på interrail, men gjorde ikke noe særlig planlegging nei. Det er det som er poenget med interrail da - friheten. Eneste jeg visste var at jeg skulle på sensation og at jeg hadde muligheten til å dra på besøk i sveits og i spania. Hadde også lyst å innom øst-europa og å unngå frankrike, tyskland og italia.