Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 929
Lurer på hvilken informasjon leger har tilgang til.

F.eks kan fastlegen se at jeg har vært hos legevakten hvis jeg går der uten at jeg forteller om det? Dukker det opp i systemet?

Kan legevakten se at jeg har vært hos legevakten tidligere denne måneden? Dukker det opp i deres system?
Sitat av Brobocop Vis innlegg
Kan legevakten se at jeg har vært hos legevakten
Vis hele sitatet...
Ja

[COLOR="White"]titegn[/COLOR]
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
De bruker nok en database som all info om dine legebesøk blir lagret. Men er ikke helt sikker på det, men jeg antar det, men som sagt så er det helse Norge så alt er mulig
Sitat av Tænman Vis innlegg
Ja

[COLOR="White"]titegn[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Det trenger ikke å være så enkelt. I mange kommuner har legekontor og legevakt felles journalsystem, men andre steder ikke. Her jeg bor er det et oppslag på legekontoret/legevakta som informerer om at journalsystemet er felles. Generelt er det et krav om samtykke før pasientopplysninger kan utveksles mellom aktører i helsevesenet, for eksempel mellom sykehus og fastlege (dvs du kan nekte at opplysninger utveksles, selv om man sjelden blir gjort oppmerksom på denne muligheten). Vil tro det samme gjelder for utveksling av informasjon mellom legevakt og fastlege.
Trådstarter
2 0
Sitat av Hellwar Vis innlegg
Det trenger ikke å være så enkelt. I mange kommuner har legekontor og legevakt felles journalsystem, men andre steder ikke. Her jeg bor er det et oppslag på legekontoret/legevakta som informerer om at journalsystemet er felles. Generelt er det et krav om samtykke før pasientopplysninger kan utveksles mellom aktører i helsevesenet, for eksempel mellom sykehus og fastlege (dvs du kan nekte at opplysninger utveksles, selv om man sjelden blir gjort oppmerksom på denne muligheten). Vil tro det samme gjelder for utveksling av informasjon mellom legevakt og fastlege.
Vis hele sitatet...
Dette er min oppfatning også.

La meg forklare.

For et par måneder siden gikk jeg til legevakten (akutt 3 om natten) pga sykdom jeg er under oppfølging hos fastlegen, legevakten hadde da ingen som helst opplysninger om mitt problem. Gikk senere til fastlegen og vedkommende hadde ingen informasjon om mitt legevakt besøk.

Nå har jeg igjen vært hos legevakten og legevakten så ikke ut til å ha informasjon om mitt tidligere legevakt besøk. Dog var dette på en annnen klinikk.
Sitat av Hellwar Vis innlegg
Det trenger ikke å være så enkelt. I mange kommuner har legekontor og legevakt felles journalsystem, men andre steder ikke. Her jeg bor er det et oppslag på legekontoret/legevakta som informerer om at journalsystemet er felles. Generelt er det et krav om samtykke før pasientopplysninger kan utveksles mellom aktører i helsevesenet, for eksempel mellom sykehus og fastlege (dvs du kan nekte at opplysninger utveksles, selv om man sjelden blir gjort oppmerksom på denne muligheten). Vil tro det samme gjelder for utveksling av informasjon mellom legevakt og fastlege.
Vis hele sitatet...
Vel... du har vel rett. Men kommentaren min var heller rettet mot den morsomme skrivefeilen!