Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2357
Jeg får ofte opp en beskjed på skjermen. Det er at jeg må gå inn på BEVARINGSMODUS for å skåne batteriet på maskina fordi batteriet har vært 100% full-laddet over for lang tid. Finner ikke noe bevaringsmodus på maskina. Jeg bruker da vanlig strømnett, men det er vel slik at batteriet skal likevel bevares. Noen som vet ?
Tipper det er snakk om en tilstand der hver celle i batteriet blir ladet ut til noe rundt om 3,85v hver seg.
Slike batterier har egentlig ikke godt av å ligge fulladet over tid.
Har aldri vært borti dette på PC før, men det er sikkert noen her som vet hva du skal gjøre for noe.
søkte en del på nettet om Bevaringsmodus Batteri PC, men det jeg fant var et innslag om diskusjon av samme tema på VGd for noen år siden, og heller ikke der var det noen som fant ut av det, rare greier
Jeg har en sånn modus i BIOS, stopper lading på 80%.
søker på BIOS i kontrollpanel men finner ikke noe, finner hva det er for noe da, men vet ikke hvordan gå frem for å finne dette modus ??
▼ ... over en måned senere ... ▼
Da har du kanskje Energy Manager som går på maskina di. Ligger som icon ved klokka. Under innstillinger der har du "Bevaringsmodus"
Tester den nå.