Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1057
Jeg lurer på om noen kan opplyse meg om noe jeg har lurt litt på:
Min arbeidsgiver gir meg mulighet til å koble till Exchange fra mobilen. Jeg har serveradresse og så videre. Hvorfor kan jeg ikke koble til den samme serveren fra Outlook på min Win-maskin? Domenet er ikke tilgjengelig utenfor internnettet, men det fungerer uansett fra mobil. Det fungerer ikke å koble til exchange uansett hvilket nett Win-maskinen er på, heller ikke på mobilnettet.

Eksempel:
Exchange-adresse: mail.mittfirma.no
Domene/brukernavn: internt_domenenavn\brukernavn.
Mistenker at grunnen er at domenenavnet ikke er tilgjengelig fra "utsiden", men hvorfor fungerer det fra mobilen (Android og iPhone)?
Litt avhengig av versjon av Exchange, og oppsett som er gjort, men du har noe som heter Microsoft Exchange Proxy Settings som nettopp lar deg kople Outlook hjemmefra eller ute i skogen...
Ja, og arbeidsgiver støtter ikke at vi kobler opp hjemmefra, bare fra mobil. Lurer bare på hva som gjøres for å skille dette. Ser at når mobilen er koblet til mitt hjemmenett, mislykkes synkroniseringen ganske ofte. Men win-pcen synkroniserer ikke uansett hvilket nett den er koblet til. Vet at de som har hjemmekontor bruker en eller annen VPN-løsning til Citrix-skrivebord.
Sikkerhetsklarert
Google "Outlook anywhere" eller outlook over RPC.

Legg inn mail.mittfirma.no som proxy så vil du mest sannsynlig få kontakt.
La meg spørre; Har jobben din en webmail? Bruk adressen til webmailen som server

Altså webmail som kan kontaktes utenfra.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Google "Outlook anywhere" eller outlook over RPC.

Legg inn mail.mittfirma.no som proxy så vil du mest sannsynlig få kontakt.
Vis hele sitatet...
Takk, dette fungerte.