Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2614
Var i Belgia for ei lita stund siden og spurte etter tyggetobakk og fikk en liten eske som het Makla Ifrikia, er det noen som vet hva det er?

Har fått med meg såpass at det er ett snus-lignende tobakksprodukt men det lukter helt forferdelig så har enda ikke turt og prøve den enda.

Finner ikke noe spesielt informasjon om det på google så håper kanskje noen av dere kan si litt bedre hva det er.
hahahah, jeg vet hva du snakker om.

Bodde i Belgia i 3 år og kjøpte den "snusen" ved to annledninger. Det er mørkegrønn løssnus som lukter som elefantbæsj og smaker dritt. Dog det er ganske sterkt og man kjenner nikotinen veldig fort. Jeg prøvde aldri å tygge den, for da hadde jeg nok spydd, for den smaken der var helt jævlig. Anyway, jeg vet ikke helt hva du vil vite om Ifrikaen. Men det er ikke farlig på noen måte :P

Have fun
Sitat av Hippe Vis innlegg
hahahah, jeg vet hva du snakker om.

Bodde i Belgia i 3 år og kjøpte den "snusen" ved to annledninger. Det er mørkegrønn løssnus som lukter som elefantbæsj og smaker dritt. Dog det er ganske sterkt og man kjenner nikotinen veldig fort. Jeg prøvde aldri å tygge den, for da hadde jeg nok spydd, for den smaken der var helt jævlig. Anyway, jeg vet ikke helt hva du vil vite om Ifrikaen. Men det er ikke farlig på noen måte :P

Have fun
Vis hele sitatet...
Skal jeg bake den som jeg ellers ville ha gjort med lössnus? En ting skal i alle fall være sikkert, den lukter ikke godt.
Jeg er enda ikke helt overbevist på om jeg faktisk tørr og putte den i munnen..
ja, du bør bake en liten en. Da mener jeg en liten en, kanskje 1/3 av hva du ville gjort med vanelig snus.

Jeg vet hva du mener, det lukter helt forjævlig. Men bare prøv det, men du kommer trolig til å mislike det ganske sterkt. Men bare prøv å hold det unna tunga, for da slipper du den værste smaken, og for all del ikke svelg det greiene der. Jeg får frysninger av å tenke på det :/
Sitat av Hippe Vis innlegg
ja, du bør bake en liten en. Da mener jeg en liten en, kanskje 1/3 av hva du ville gjort med vanelig snus.

Jeg vet hva du mener, det lukter helt forjævlig. Men bare prøv det, men du kommer trolig til å mislike det ganske sterkt. Men bare prøv å hold det unna tunga, for da slipper du den værste smaken, og for all del ikke svelg det greiene der. Jeg får frysninger av å tenke på det :/
Vis hele sitatet...
Er den så sterk eller så fæl at jeg bare må bake en liten en?
haha, ja det syns jeg :P Jeg føler du ikke har noe valg nå

Du må skrive hva du syns om den
Lukt: Det er en utrolig skarp og motbydelig lukt som møter deg når du åpner esken som minner meg om dyremøkk.

Konsistens: En grønnlig og fuktig konsistens som minner litt om snus. Veldig lett og bake hard. Den ser dog ikke fristende ut og putte i munnen.

Smak: Smaker heldigvis ikke noe merkbart, noe jeg er veldig glad for siden den lukter så fælt.
Jeg tok bittelitt på tungen etter jeg hadde puttet oppi prellen min, merket ikke noe spesielt til smak men svidde veldig mye i halsen når jeg svelget det.

Effekt: Merket fort at den inneholdt mye nikotin, første gang på lenge jeg merker noe til det siden jeg snuser til vanlig.
Den svidde og varmet veldig opp leppen i det samme jeg puttet den oppi, kan ha noe med at den har PH-verdi på rundt 10,9.

Det er definitivt ikke noe jeg vil kjøpe meg igjen. Lukten og utseende på tobakken er så motbydelig at det tok meg lang tid til og manne meg opp til å putte den oppi.

Det eneste som er positivt er at du merker nikotinet godt.
Bakte meg en bitteliten pris på rundt 8-9mm lang og 4-5mm bred så jeg ble veldig overasket når jeg merket nikotinrusen.
Sist endret av M. Inconnus; 15. juli 2010 kl. 18:15.
Sitat av Zolantor Vis innlegg
Lukt: Det er en utrolig skarp og motbydelig lukt som møter deg når du åpner esken som minner meg om dyremøkk.

Konsistens: En grønnlig og fuktig konsistens som minner litt om snus. Veldig lett og bake hard. Den ser dog ikke fristende ut og putte i munnen.

Smak: Smaker heldigvis ikke noe merkbart, noe jeg er veldig glad for siden den lukter så fælt.
Jeg tok bittelitt på tungen etter jeg hadde puttet oppi prellen min, merket ikke noe spesielt til smak men svidde veldig mye i halsen når jeg svelget det.

Effekt: Merket fort at den inneholdt mye nikotin, første gang på lenge jeg merker noe til det siden jeg snuser til vanlig.
Den svidde og varmet veldig opp leppen i det samme jeg puttet den oppi, kan ha noe med at den har PH-verdi på rundt 10,9.

Det er definitivt ikke noe jeg vil kjøpe meg igjen. Lukten og utseende på tobakken er så motbydelig at det tok meg lang tid til og manne meg opp til å putte den oppi.

Det eneste som er positivt er at du merker nikotinet godt.
Bakte meg en bitteliten pris på rundt 8-9mm lang og 4-5mm bred så jeg ble veldig overasket når jeg merket nikotinrusen.
Vis hele sitatet...
hahah, jeg er veldig enig i hva du skrev der
Skal jeg bake den som jeg ellers ville ha gjort med lössnus? En ting skal i alle fall være sikkert, den lukter ikke godt.
Vis hele sitatet...
Bak deg en og putt den under leppa...
Hvilken snus lukter godt? Generalen lukter jo ikke direkte godt den heller.
Sist endret av sneipen; 15. juli 2010 kl. 22:49.
Sitat av sneipen Vis innlegg
Bak deg en og putt den under leppa...
Hvilken snus lukter godt? Generalen lukter jo ikke direkte godt den heller.
Vis hele sitatet...
Vil ikke nødvendigvis si meg enig i det jeg, noen ganger får man General som lukter fantastisk. Men som oftest så lukter vel ikke snus så godt nei, men ikke i nærheten så forferdelig som Makla Ifrikia.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg er en 17 år gammel jente som har snust skruf og thunder i rundt 1,5 år. Jeg er nå flyttet til Spania for 10 mnd og måtte brått slutte å snuse.. Det var jævlig det. Etter 4 uker uten snus gikk jeg inn i tobakkshoppen for å bare høøre om de i det hele tatt hadde snus. Da kom damen frem med en liten boks med makla ifrika. Jada kjør på tenkte jeg, betalte 1.60 euro for en boks og tenkte det var bedre enn ingenting. Da jeg åpnet boksen og så det var snus ble jeg helt i 100. Har ALDRI snust løs før , men bakte meg en noob snus og fyrte den oppi. HELVETTE så det svei og varmet. Jeg var overlykkelig, men ble dog ganske dårlig. Kvalm og svimmel. Myyye nikotin i den snusen, lukter og smaker drit men funker som faen for meg her nede, da jeg ikke har noe annet å snuse. Gleder meg til å få besøk om 19 dager så jeg får snust thunder og skruf igjen.
Må prøves neste gang jeg er ute på tur! Er den veldig mye sterkere enn vanlig løs snus? Noen som har peiling på hvor den rare lukten/smaken kommer fra?
Mitt forslag: putt den i underleppa.
Hvorfor? Bare prøv.
Jeg har aldri prøvd løssnus så kan desverre ikke uttale meg. Sitter med en i overlippen nå, den lukter helt jævli, aner ikke hva det kommer av. Men man blir helt varm i overlippen så svir det, døds deilig! Lurer på om jeg skal ta med meg noen bokser hjem så kompisene mine kan få prøve for å høre hva de mener, om den faktisk er så sterk som jeg skal ha det til. Men lurer på om jeg blir stoppet i tollen, står jo tross alt makla ifrika på boksen, pluss at den lukter ELG.
Sitat av sneipen Vis innlegg
Bak deg en og putt den under leppa...
Hvilken snus lukter godt? Generalen lukter jo ikke direkte godt den heller.
Vis hele sitatet...
Enig, snus lukter analt.
Smaker ikke så værst da