Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1892
Vet ikke om dette passer under denne kategorien, men prøver likevell.
Da jeg gikk langs ei strand midt på natta for en tid tilbake, la jeg merke til at det var masse bittesmå stener (som et riskorn) i vannkanten som glødet blåaktig. Hva i allverden er det jeg fant? De "sluknet" med engang jeg plukket dem opp, og de lå kun i vannkanten blandt smågrus og sanda (ikke i dypere vann)

Har noen vært borti slikt før? Var forresten fullmåne, så jeg tenkte at det måtte være noen stoffer som reflekterte lyset som en refleks på en måte, men de var jo blå.

når de sloknet så ble dem litt gjennomsiktige, halvgrumsete.
jeg er så utrolig nyskjerrig på hva dette er fornoe?
Gå tilbake og hent dem, og se om de gløder neste gang det er måneskinn. : )
Kan godt hende det er alger?
Det er sikkert morild alger,
Trådstarter
Alger ja. Tanken slo meg, men hvorfor "slokner" de når jeg plukket dem opp? Tempraturfølsomhet kanskje?
Hørtes jævlig trippy ut. Kanskje du finner det du så hvis du googler "fluorescent rocks".
Hørtes nice ut. ta bilde!
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/da/wiki/Morild

Helt sinnsykt om du kjører båt når det er morild. Alt bare lyser blått og det blir en lang blå stripe etter båten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
finnes det bilder av båtkjøring i morild? det hadde vært fett
Sitat av drittsekken Vis innlegg
finnes det bilder av båtkjøring i morild? det hadde vært fett
Vis hele sitatet...
Nei, det finnes ikke slike bilder, så ikke prøv å google
Er det mulig stenene har fått en hinne med feks drivstoff på seg? Husker å ha sett masse sånt når jeg var mindre
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
høres ikke ut som morild. de algene lyser bare i et kort øyeblikk når man forstyrrer dem på noen måte, og ikke permanent slik det høres ut som i posten her.
våte stener med vann som inneholder disse algene ville heller ikke lyst nevneverdig selv om man gnikket på dem da konsentrasjonen av alger ikke ville vært stor nok.
Å svømme i slikt er fantastisk digg.
http://www.biobay.com/
Veldig kjekt når ein får morild i toalettskåla i båten.