Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3105
THC-fremprovoserte hallusinasjoner er et omdiskutert tema her inne.
Noen sverger til at det ikke går ann, mens andre forteller om sine opplevelser.

Personlig har jeg aldri opplevd det i hasjrus før, men har lest om et par strains som påstås å gi psykadelisk effekt når det inntas - derfor har jeg ikke utelukket at det faktisk er mulig.

I går var det fredag, noe som betyr helg.
Jeg hater jula, så en liten flis med godt stæsj var det jeg hadde å glede meg til etter tradisjonelle formaliteter var overstått.

Mye av innholdet i denne tråden skrev jeg mens jeg fortsatt var påvirket, da jeg kunne skrive effektivt samtidig som jeg var tilfreds med aktiviteten jeg bedrev, så here goes:

En bekjent av meg hadde 3 gram med noe mest sannsynligvis rompesmuglet hasj til overs for 200kr per gram - noe jeg slo til på siden det er tørke generelt, og det i tillegg er desember.
Dette stammet angivelig fra marocco - og man kunne se på hasjenhetene at det var stor sannsynlighet for at den hadde reist gjennom en persons tarmsystem. (Den var formet som en oval kule - lik den man ser folk svelger i filmer noen timer før de setter seg i badekaret).

Det er litt leit å tenke på at noe som har reist gjennom en ukjent persons tarmsystem fra Marocco til Norge førte til en slik opplevelse, men det går bare stå til.

Hasjen var relativt sort, ganske oljete og klissete, semi myk (måtte jobbes varm hvis man skulle rive den - jeg brukte saks) og luktet det jeg definerer som godt etter å ha røyket en hel del god og dårlig hasj og pot det siste året.

Tradisjonelt sett har denne bare blitt røykt sammen med annet stasj, da jeg har rasjonert på den, så denne effekten har ikke kommet til sin rett før (det kan også skyldes tilfeldigheter med fokusområde).
Tidligere har den fungert oppkvikkende når man allerede var stein, før man etter å ha vært våken en stund bare slokner. Alt i alt god hasj etter min mening. Det burde det være til den prisen også.
Kreativitet var en av tingene jeg likte med denne hasjen, man begynte å tenke mye. Jeg liker å tenke.

Nok innledning, lets trip..

Settingen var rimelig ideell for enkle stonere. Cypress Hill på musikkanlegget, en hjemmelaget flaskebong av halvlitersflaske hvis eneste finesse var et nyrenset glasslum, og hver sin sofa.

Vi laget et sterkt mekk siden vi bare hadde en liten flis, noe som sørget for at de første trekkene var rimelig harde for kroppene våre.
For min egen del endte det i kraftige hosteanfall, mens kameraten min stakk hodet i en pøs og forsvant ut av rommet.

Når vi var ferdige med anfallene våre ble vi liggende å høre på musikk og jabbe mindre og mindre med hverandre etterhvert som rusen ble et faktum.

Jeg ble liggende og kikke på kvistene i taket, hvor jeg plutselig så mer og mer tydelige motiver i kvistene og deres umiddelbare nærhet.
Hver kvist gav ett eller flere stillestående motiver når jeg fokuserte en stund på de.

Opplevelsen min begynte når jeg fant en kvist som gav uttrykk for å være en liten cupido med svære dådyrøyne som satt i en slags forsterstilling og kikket meg rett i øynene en stund før den endret form til noe som liknet en av figurene fra påskeøya som vandret bortover (uten å bevege seg noen retning).
Denne figuren hadde armer ut av sidene på det som så ut til å være en stor maske av disse figurene, og synlige bein.
Jeg lurer på om jeg kanskje har sett en liknende figur i donaldblader med slike fortellinger før, men jeg har ikke tenkt å lete gjennom gamle blader for å bekrefte dette.

Plutselig begynte det å skurre veldig på bildet i figurens benregion, hvor det etterhvert kom frem en syklende bevegelse i skumringen.
Når skumringen forsvant, kom det en sykkel til syne, og masken endret seg skumringsvis tilbake til cupidoen - som fortsatt stirret på meg!
(For historiens skyld vil jeg nevne at en gipsnisse på puben der jeg bor ble slått i stykker fordi den stirret på en gjest )

Neste scenario-endring skjedde også i form av skumring i bildet, rett over cupidoens hode.
Jeg trodde først det var ett dragsug som oppstod ut av det blå, da det var rimelig utydelig - og mye ble overlatt til fantasien.
Dette endte opp meg å bli ett stk. kaninøre på cupidoens hode.

Etter noen endringer jeg ikke helt husker endte figuren min opp med å bli en løpende kanin. Ettersom hele fenomenet foregikk på et rimelig lite område, løp kaninen uten å komme noe sted, den stod fast hele tiden til tross for at den løp intenst.

Det neste jeg husker er at bakgrunnen i bildet begynte å endre seg mens kaninen løp.
Det endret seg til et fast landskap med en bred sti som ledet til kaninen hvor det kom en flokk av et eller annet nærmere og nærmere kaninen.
Jeg trodde lenge det var en tropp med soldater som kom marsjerende mot kaninen, men det viste seg å være en flokk ekorn - hvor ekornenes leder trådde frem og lot resten stå igjen i bakgrunnen og skumre.
Lederen trådde som sagt frem, stoppet opp og kikket på meg like intenst som cupidoen - dog uten distinktive øyne.

Neste memorable hendelse var at ekornet begynte å danse, svinge seg rundt og vifte med halen sin.

Dette er det siste jeg husker før jeg snappet ut av tilstanden og begynte å skrive ned hva som hadde skjedd.
Mot slutten av opplevelsen min fortalte jeg kameraten min hva som foregikk, da vi ellers hadde ligget sofasteine i hver vår verden.
Kroppen var ute av motorisk funksjon, og det var kun hoderegionen som ble benyttet til andre aktiviteter enn å holde meg i live.
Det han husket av samtalen vår når jeg skrev ned hva som hadde skjedd var noe med en kanin, sykling, et ekorn og et landskapsbilde som endret seg.


Hvordan markerte dere andre fredagen som var?
Nå stiller jeg meg herved opp som skyteskive for skeptikere og kritikere idet jeg passerer forum-fakkelen videre til dere som leser

Hva synes dere? Er teksten ok å lese? Jeg har ikke hatt skrivekløe på lang, lang tid..
Bra nok tekst, og det høres ut som en interessant opplevelse. Har selv hatt noen psykedeliske øyeblikk cannabis, og flere venner av meg påstår å ha opplevd det. Har opplevd kraftige mønsterlabyrinter når jeg lukker øynene mine, og at ting gjenstander blir formet av pulserende mønstere, gjerne i blå, gul og grønn. Dette skjedde først omtrent en uke etter mitt første møte med LSD, så har sikkert noe med det å gjøre, men har fortsatt å forekomme når jeg røyker bra shit.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvis jeg røyker for mye blir alle biler automatisk omgjort til politibiler .
Var en gang jeg hadde røyket ganske mye, og da ble kompisen min til en liten dverg med scenelys over seg, ganske spesielt.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Hvis jeg røyker for mye blir alle biler automatisk omgjort til politibiler .
Vis hele sitatet...
Ser den! Småparanoid gikk jeg hjemover drittstein en gang, og jeg kunne sverge på at absolutt alle taxiene som kjørte forbi meg var svenske politibiler. Var bare sånn det så ut for meg, helt til de kjørte rett vedsiden av meg, da gikk det opp for meg at det bare var en taxi. Men det skjedde hver eneste gang, og det kjørte en hel del taxier forbi meg, siden det var en fredagskveld og jeg bor i et bystrøk.
Sitat av Verilon Vis innlegg
En bekjent av meg hadde 3 gram med noe mest sannsynligvis rompesmuglet hasj til overs for 200kr per gram - noe jeg slo til på siden det er tørke generelt, og det i tillegg er desember.
Dette stammet angivelig fra marocco - og man kunne se på hasjenhetene at det var stor sannsynlighet for at den hadde reist gjennom en persons tarmsystem. (Den var formet som en oval kule - lik den man ser folk svelger i filmer noen timer før de setter seg i badekaret).
Vis hele sitatet...
Selv om det forekommer at hasj smugles med såkalte "mules", tror jeg det er veldig uvanlig. Hasj er rett og slett for billig og man trenger for store kvant for å proffitere. Wikipediaartikkelen om emnet sier at det oftest er heroin, kokain og ecstasy som smugles på denne måten.

Du kan jo regne på det selv. Hvor mye hasj tror du en stakkars mule klarer å svelge? I følge Wikipedia har menneskets magesekk et volum på ca. 45 ml. i avslappet tilstand. Magesekken kan vanligvis utvide seg såpass at den kan inneholde en liter mat, men kan tåle så mye som 2-3 liter. La oss si at vår mule bruker en del tid på å spise hasjen, slik at en deler distribuert utover i tarmsystemet også. Hasj har jo en varierende egenvekt, avhengig av hvor hardt den er komprimert, men jeg har sett store kanta hasj, og kan vanskelig se for meg at noen skulle kunne spise mer enn 1 kilo, maksimalt. Hasj smulgels nesten aldri i så små kvanta, med mindre det er til eget bruk, eller man driver med små-dealing.

Så antakelig, og forhåpentligvis, var det ikke rompe-hasj du fikk
For meg er hallusinasjoner under cannbais rus et faktum.
Hvis jeg går ute blir alt mye større, spessielt broer og skogsveier. Og jeg kan se for meg forskjellige senarioer i hode mitt. Kan også høre lyder og musikk inne i hode mitt. Kan gå rundt i flere timer og høre gresshoppere rundt meg, selvom det er 20 minus ute. Men det er først når jeg lukker øynene at hallusinasjonene tar av. Alt blir til uendelige mønster. Tankene mine pleier også å gå i forskjellige mønster.

Dette intreffer som regel bare de gangene jeg røyker etter å ha hatt pauser på rundt fire uker eller mer.
Sist endret av Metanoia; 15. januar 2011 kl. 17:08.
Det kommer vel an på hva man definerer halliser som. Jeg står hvertfall fast på at cannabis ikke gir halliser
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Det kommer vel an på hva man definerer halliser som. Jeg står hvertfall fast på at cannabis ikke gir halliser
Vis hele sitatet...
Hva definerer du halliser som da?
Rosa elefanter?
Har heller aldri merket noen form for hallusinasjoner i hasjrus, men opplevde noe litt spesielt her om dagen.
Var hos en venninne og røyket en joint med noe god hasj. Den var mørk og seig, boblet bra når den ble varm. Jeg satt i en sofa og pratet med en kompis som satt tvers over meg. Jeg merket at jeg ble mer distansert i tilstedeværelsen men ikke noe mer enn vanlig.

Plutselig merket jeg at han så helt rar ut, han var på en måte mye mer tredimensjonal enn vanlig. Alt så mye fyldigere ut, på en måte som var surrealistisk i forhold til hva jeg har opplevd før. Når jeg fokuserte på ansiktet hans ble det litt forvrengt, og når jeg så vekk var hele den visuelle persepsjonen annerledes enn jeg noen gang har opplevd før.

Men fremdeles, det kan ikke defineres som en hallusinasjon. Var bare litt morsomt.
Sitat av Atheos Vis innlegg
Har heller aldri merket noen form for hallusinasjoner i hasjrus, men opplevde noe litt spesielt her om dagen.
Var hos en venninne og røyket en joint med noe god hasj. Den var mørk og seig, boblet bra når den ble varm. Jeg satt i en sofa og pratet med en kompis som satt tvers over meg. Jeg merket at jeg ble mer distansert i tilstedeværelsen men ikke noe mer enn vanlig.

Plutselig merket jeg at han så helt rar ut, han var på en måte mye mer tredimensjonal enn vanlig. Alt så mye fyldigere ut, på en måte som var surrealistisk i forhold til hva jeg har opplevd før. Når jeg fokuserte på ansiktet hans ble det litt forvrengt, og når jeg så vekk var hele den visuelle persepsjonen annerledes enn jeg noen gang har opplevd før.

Men fremdeles, det kan ikke defineres som en hallusinasjon. Var bare litt morsomt.
Vis hele sitatet...
Det har jeg også lagt merke til når jeg røyker, ganske intressant.
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Hva definerer du halliser som da?
Rosa elefanter?
Vis hele sitatet...
Jeg velger å skille mellom visuals og hallusinasjoner. Visuals, da lettere synsbedrag som pulserende saker og ting, lettere mønstre oppstår, farger kan bli sterkere/klarere. Halliser: solo-flaska på bordet blir 1 meter høy, og nummertastene på mobilen din viser plutselig kinesiske tegn. Ting ordentlig out of proportion.

Jeg opplever lettere visuals på cannabis, da mest CEV. Myser jeg en smule med øynene (åpne), blir alt sepia. Fascinerende, synes nå jeg
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Det har jeg også lagt merke til når jeg røyker, ganske intressant.
Vis hele sitatet...
Tror jeg har noe lignende selv. Jeg stusser veldig ofte på at hoder ser rare ut etter jeg har røykt, det er liksom noe galt, men du kan ikke helt sette fingeren på det :P
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Hva definerer du halliser som da?
Rosa elefanter?
Vis hele sitatet...
Halliser får jeg hver dag når jeg tror at telefonen min ringer i lomma.

Tenker det er masse kids som over driver ting her, en erfaren røyker vet at cannabis ikke gir deg spess halliser og visuals.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Tenker det er masse kids som over driver ting her, en erfaren røyker vet at cannabis ikke gir deg spess halliser og visuals.
Vis hele sitatet...
En erfaren røyker vil kunne erkjenne at han ikke ikke prøvd alle typer strains, og vite at det finnes mange forskjellige typer high's. Når man er yngre og mindre erfaren kan det hende man er mer mottakelig (or so it seems) for visuals og liknende, enn når man eldes og evt. blir mer tolerant ovenfor cannabis. Røyker jeg en ny type weed, fenger den ofte mer enn hasjen jeg røyka forrige uke. Røyker jeg dog den samme weeden hver dag i en uke, vil den effekten jeg oppnådde "første gangen" ikke være like tilstede.

Contrary to what I just said, så skal det sies at jeg opplever visuals hyppigere og sterkere nå enn hva jeg gjorde før, da jeg var mindre erfaren med cannabis. Vi er alle forskjellige, og noen kommer til å ture vilt på en grammer god røykings, mens andre bare blir helt stein og avslappet. Alt kommer an på forberedelser, strain og person.
Sist endret av Tengel; 15. januar 2011 kl. 19:20.
Sitat av Tengel Vis innlegg
En erfaren røyker vil kunne erkjenne at han ikke ikke prøvd alle typer strains, og vite at det finnes mange forskjellige typer high's. Når man er yngre og mindre erfaren kan det hende man er mer mottakelig (or so it seems) for visuals og liknende, enn når man eldes og evt. blir mer tolerant ovenfor cannabis. Røyker jeg en ny type weed, fenger den ofte mer enn hasjen jeg røyka forrige uke. Røyker jeg dog den samme weeden hver dag i en uke, vil den effekten jeg oppnådde "første gangen" ikke være like tilstede.

Contrary to what I just said, så skal det sies at jeg opplever visuals hyppigere og sterkere nå enn hva jeg gjorde før, da jeg var mindre erfaren med cannabis. Vi er alle forskjellige, og noen kommer til å ture vilt på en grammer god røykings, mens andre bare blir helt stein og avslappet. Alt kommer an på forberedelser, strain og person.
Vis hele sitatet...
En erfaren røyker vet også at THC er THC, det er ikke en ny type THC i den nye super bubbel kush hazen som du tror du sitter å røyker på. Strain hype ass, har røyket alt herfra til kalkutta og det er 2 typer cannabis: Indica og Sativa, Høy eller Stein. Alle typer weed gir meg den samme effekten.

Ja du blir innrøyka på ting, poenget dit er?

Det jeg kan vere enig i er at alle er forskjellige og noen er sikkert noe mere utsatt eller noe men jeg forblir skeptisk
Sist endret av Shantibaba; 15. januar 2011 kl. 19:42.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
En erfaren røyker vet også at THC er THC, det er ikke en ny type THC i den nye super bubbel kush hazen som du tror du sitter å røyker på. Strain hype ass, har røyket alt herfra til kalkutta og det er 2 typer cannabis: Indica og Sativa, Høy eller Stein. Alle typer weed gir meg den samme effekten.
Vis hele sitatet...
Men det er flere aktive cannabinoider i cannabis enn THC, og disse spiller også en rolle på hvordan rusen utarter seg. En strain med et større antall sativa-gener enn indica i seg, f. eks 60/40, vil ofte resultere i en mer head high enn en pur indica eller indica-dominant strain. Det hele kommer an på strainen (satte forutsetninger for planta, f. eks det optimale THC-innholdet), dyrkinga av planten og når en velger å høste det grønne gullet. Er planta moden nok til å høstes og du drøyer'n en uke, så vil det resultere i en mer sofa-steinrus, da THC brytes ned til CBN som igjen spiller inn på rusen. Det er så mange faktorer som har noe å si, og så mange muligheter og forskjellige typer high du kan komme over. Kommer rusen snikende eller som en spade i ansiktet, sitter du dypt funderende på dine egne tanker eller føles hodet ditt som om det kommer til å eksplodere av velvære.. Tenk på de forskjellige luktene og smakene du har kjent, det er med på å skille opplevelsene og totalinntrykket, det er i hvert fall sånn det fungerer for meg

Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Ja du blir innrøyka på ting, poenget dit er?
Vis hele sitatet...
Den delen av innlegget mitt var retta mot det du skrev om "kidsa som overdriver", og for såkalte kids (med mindre erfaring/liten toleranse) kan de (rus)opplevelsene hvor det forekommer visuals og synsbedrag forekomme oftere enn for en som er, som du sier, innrøyka.
Sist endret av Tengel; 15. januar 2011 kl. 20:21.
Sitat av Tengel Vis innlegg
Men det er flere aktive cannabinoider i cannabis enn THC, og disse spiller også en rolle på hvordan rusen utarter seg. En strain med et større antall sativa-gener enn indica i seg, f. eks 60/40, vil ofte resultere i en mer head high enn en pur indica eller indica-dominant strain. Det hele kommer an på strainen (satte forutsetninger for planta, f. eks det optimale THC-innholdet), dyrkinga av planten og når en velger å høste det grønne gullet. Er planta moden nok til å høstes og du drøyer'n en uke, så vil det resultere i en mer sofa-steinrus, da THC brytes ned til CBN som igjen spiller inn på rusen. Det er så mange faktorer som har noe å si, og så mange muligheter og forskjellige typer high du kan komme over. Kommer rusen snikende eller som en spade i ansiktet, sitter du dypt funderende på dine egne tanker eller føles hodet ditt som om det kommer til å eksplodere av velvære.. Tenk på de forskjellige luktene og smakene du har kjent, det er med på å skille opplevelsene og totalinntrykket, det er i hvert fall sånn det fungerer for meg


Den delen av innlegget mitt var retta mot det du skrev om "kidsa som overdriver", og for såkalte kids (med mindre erfaring/liten toleranse) kan de (rus)opplevelsene hvor det forekommer visuals og synsbedrag forekomme oftere enn for en som er, som du sier, innrøyka.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke en leksjon om hva cannabis er kompis
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Trenger ikke en leksjon om hva cannabis er kompis
Vis hele sitatet...
Det kunne bare virke sånn med tanke på hvordan du gikk frem.

"THC er TCH!"

Dessuten klarte du ikke å ta til deg informasjonen som Tengel har bidratt med uten at det gikk ut over stoltheten din.
Det er ingen grunn til å bli snurt, dette er et diskusjonsforum.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Det kunne bare virke sånn med tanke på hvordan du gikk frem.

"THC er TCH!"

Dessuten klarte du ikke å ta til deg informasjonen som Tengel har bidratt med uten at det gikk ut over stoltheten din.
Det er ingen grunn til å bli snurt, dette er et diskusjonsforum.
Vis hele sitatet...
Tengel svarte heller ikke på noe jeg skrev, bare skrev noe generell viss vass om hva cannabis er. THC er fortsatt THC, det er ikke et nytt psykedelisk komponent i den nye strainen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Shantibaba
Vel, da vil jeg presentere meg som en "stoner" med erfaring som også har røyka det meste fra her til kalkutta og jeg mener cannabis' virkninger er undervurdert i endel tilfeller.

Man trenger ikke se lengre enn til denne tråden for å se de effektene cannabis kan ha på folk.
Klart du kan avfeie dette som "unger som ikke vet hva de driver med", men de gir oss et verdifullt innsyn i førstegangsbrukernes opplevelser og hvor psykedelisk cannabis kan være for noen.

Jeg skal innrømme at det er en stund siden jeg har fått psykedeliske virkninger av cannabis, men når jeg og et par har laget ice-o-lator hasj av plantemateriale har vi opplevd det:
Rommet blir større, ting blir klarere, farger får en helt ny karakter ting kan begynne å puste.

At du aldri har opplevd noe slik, eller kanskje bare de første gangene og attribuerte det til "trivielle førstegangsopplevelser" viser oss at folk er forskjellige. Noen vil reagere annerledes på de psykoaktive substansene man får i seg fra cannabis/hasj, og bare fordi du ikke gjør det, betyr ikke at det ikke er mulig.

Så jeg synes synd på deg at du ikke kan oppleve dette, men ber deg respektere at det er veletablert at cannabis har psykedeliske effekter i riktig kvalitet og mengde.
At THC er THC er bare tull, det er mye mer som virker inn her.
For de som har drukket litt opp gjennom åra vet foreksempel at vodka og tequila også er to helt forskjellige ting, sev om de har samme alkohol prosent.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Metanoia Vis innlegg
At THC er THC er bare tull, det er mye mer som virker inn her.
For de som har drukket litt opp gjennom åra vet foreksempel at vodka og tequila også er to helt forskjellige ting, sev om de har samme alkohol prosent.
Vis hele sitatet...
Delta-9-THC er alltid Delta-9-THC, på samme måte som at alkohol alltid er alkohol, det er forskjeller i konsentrasjon og hva som følger med dette hovedvirkestoffet som er forskjellig.

I Cannabis sitt tilfelle har man utallige terpener samt CBD, CBN og hittil 82 andre identifiserte stoffer, der noen mer eller mindre grad påvirker rusen.

Når det kommer til alkohol så har man såkallte "congeners", biprodukter av fermenteringen som består av bl.a. metanol, aceton, acetaldehyde. I blank spritproduksjon vil man minimere mengden av disse stoffene ved å fjerne det øverste og nederste laget fra tanken mens brun spritproduksjon ikke gjør det:
Vodka skal være smak- og luktløs, og da går det igjennom flere renseprosesser, mens whisky ikke skal leve opp til det idealet.

Man ender opp med to forskjellige produkt, det ene destillert og renset for å være så ren som mulig, mens det andre produktet ettertraktes for det motsatte.
Sist endret av Dodecha; 16. januar 2011 kl. 14:13.
selvfølgelig kan man hallusinere på cannabis, røyk 5 gram god hasj, eller les Charles Baudelaire. Men har det egentlig noe å si? Cannabis sin effekt er like mangfoldig som en hver form for tilstand, og interessant på mange forskjellige måter, selv om man kanskje ikke ser rosa elefanter. Det er ikke det cannabis handler om. Det er ikke derfor jeg røyker.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Når jeg røykte hadde jeg min egen måte å få fram små "halliser" på.

Se på noe som står stille.
Kjør øynene ut av fokus.
Så lar du bare hode flyte i rusen, mens fantasien løper.

Fikk engang en bil under en lyktestolpe, på en sommer natt, til å se ut som en luftballong og jagerfly.
Var en dag for et par år siden da jeg og fem kompiser hadde en altfor intens opplevelse på cannabis. Vi var ferkse i gamet, men nogenlunde oppegående og fornuftige også. Det eneste vi gjorde rett den kvelden var å aldri ta steget over til psykadelika, det ville fort blitt stygt. Vi holdt oss til weeden, men fy som det røsket neders i pungen min.

Vi var alle enige om at det var tid for å gi rusen et ordentlig forsøk, så istedetfor å legge inn en grammer som vi pleide, overasket jeg alle sammen med en stor og fin kake

Kvelden før hadde jeg tømt hele sparekontoen min(hysj). Jeg var å møtte en fyr i byen. En fyr jeg vanligvis assosierer med lek og moro, men nå i ettertid kan jeg ikke tillate meg selv å tenke på denne måten.

Kaken jeg hadde smelt sammen for gutta, hadde en fin touch. Min touch, kan du si. Grunnen til at jeg gjentatte ganger refererer til kaken som min egen touch, vel det er sånn det blir. Folk får sin rolle i livet. For noen dukker den opp helt av seg selv, for andre kan det være vanskeligere å finne sin egen funksjon her i verden. Min kom veldig naturlig etter hendelsen, og jeg er fortsatt den dag i dag Gud. Så dere slipper å undre, er jeg selv klar over at jeg ikke er noen gud. Men jeg har tenkt som så. At dersom fem av kompisene mine fortsetter å opprettholde denne tankegangen, uten innspill fra min side, en liten stund til, vil jeg mest sansynelig fremstå som gud for evig og alltid. Ergo jeg kan få hva jeg peker på. Dere har antageligvis aldri vært borti tilsvarende hendelser, så la meg fortelle at det smaker fantastisk. Ting som å gå i butikken, tørke seg etter man har vært på do, pusse tenner, ha sex, kaste katten, og å klippe utvalgte deler av hodet- krever enormt mye mindre tid og innsats. Og selvom kompisene mine har sluttet helt å prate, forstår jeg fortsatt veldig godt hva de mener.

Jeg puttet 28 gram marihuana i kaken. Eller mer spesifikt, 28g nyhøstet og tørket Jack Harer #1. Prosessen krevde jo to hele planter, samt halve hjernen min. Dog den delen man ikke bruker. Dette fikk jeg streng beskjed om morgenen etter, da en kar jeg møtte iløpet av kvelden i forkant kom for å kreve byttet sitt. Dette var greit. Det var tross alt ikke lenger noen ting som kunne stoppe meg, i min sak. Saken er soleklar, og jeg forstår ikke hvorfor dere konstant maser så fært på at jeg skal skrive fortere, det kommer når det kommer, og det er ikke sikkert jeg var klar til å fortelle hemmeligheten igår kveld, da en aktiv forumbruker tittet forsiktig frem fra dorullen på toalettet og ba meg skyndte meg. For det første har folk sluttet helt å ringe på før de dukker opp, og for det andre har folk dannet seg klarere meninger om ting og tang. Mine disipler kommer med inputs, og jeg skal være glad og fornøyd med at de gir så mye av seg selv.

Etter jeg gav fra meg høyre hjernehalvdel kan man si jeg startet min søken etter noe for å fylle tomrommet. Tanken var først å penetrere, samt infeste mine disiplier via munn, nese og hals, men enkle løsninger er ikke alltid så jævli bra. Dessuten er det problematisk nok å holde balansen, hodet fungerer ikke lenger i vater.

Jeg har gjort om synet til en loddrett funksjon, slik som du ser i det vedlagte bildet. Her har jeg også fylt inn en farge til ære for hver av mine disipler. Som dere legger merke til har jeg valgt å putte den ene i øyet mitt, da han ikke fungerer som et direkte talerør, i likhet med de fire andre. Jeg ser på han her som ekstra spesiell, men ikke som den stygge andungen. Kanskje mere som en dverg med lang hale og fire øyne samt et ekkorn, hvor hver av nesene gjenspeiler luktesansen til ihvertfal tre av totalt 10-12 gutter i en ungdomsgjeng. Du vet han i gjengen som røyker mest sigaretter. Han dør nok fortest, men vil også kanskje først oppdage, og bli presentert for, den gigantiske portalen som konstant komprimerer mennesker, og sender dem fra et punkt til et annet, totalt uavhengig av personens handlinger over en tid, men heller utfallet av handlingene, satt opp mot hverandre i en domino-lignende sirkel, der høyden varierer mellom 2- og 8 meter. Nå kjenner jeg disiplene mine oppfører seg barnslig, best jeg tar et kjapt besøk. Dette er kun tanker og oppspinn, egentlig har de det sikkert helt fint. Det er slik jeg tenker. Og når tankene spinner seg sammen til en skikkelig seig ball, er det ofte jeg glipper tråden og det hele kjennes ut som å sitte igjen alene i et vanvittig svært tomrom. Her lager jeg lego.

Jeg føler ofte at de jeg kan huske å en gang ha hatt et nært forhold til, nå står på utsiden og får ikke delta i nuets handling. Jeg og vennene mine finser alltid litt for oss selv.

En dag skal jeg infilterere vannsystemet med kaken min. En jeg kjenner har direkte tilknyttning til alt som skjer med vannet i byen, så jeg tenkte starte en slags klan med han. Han er også sterk motstander av psykadelika, i likhet med meg selv. Jeg leser altfor mye sykt om slike substanser her inne, og verden er i ferd med å skli helt ut. En gang leste jeg også om hasj og vrangforestillinger, noe som på en fascinerende måte minner mye om et av mange samtaleemner på SFO.

forklaring
Sitat av Verilon Vis innlegg
Cupido, dådyrøyne, forsterstilling, påskeøya, donaldblader, skurre, syklende bevegelse, og masken endret seg skumringsvis tilbake, stirret på meg!, dragsug, kaninøre, kanin, løp intenst, bakgrunnen endret seg, landskap, flokk, tropp med soldater, ekorn, ekornenes leder.

Lederen trådde som sagt frem, stoppet opp og kikket på meg like intenst som cupidoen - dog uten distinktive øyne.

Ekornet begynte å danse, svinge seg rundt og vifte med halen sin.
Vis hele sitatet...
Og etter dette, er når man får åpenbaringen: "Aaaaah, det er bare en kvist! " Latterkrampen kom vel pent kort tid etterpå kan jeg tenke meg :P

Var ikke dette ekkornet? http://www.youtube.com/watch?v=a1Y73sPHKxw Hoho!
Sist endret av KakeFrans; 17. februar 2011 kl. 13:39.
Ja cannabis kan gi kraftige psykedeliske effekter. Men halliser i form av dyr og skapninger etc, nei det er isåfall uhyre sjeldent. Man kan jo ikke kalle cannabis ett hallusinogen.
Sitat av drGrinspoon Vis innlegg
Var en dag for et par år siden da jeg og fem kompiser hadde en altfor intens opplevelse på cannabis. Vi var ferkse i gamet, men nogenlunde oppegående og fornuftige også. Det eneste vi gjorde rett den kvelden var å aldri ta steget over til psykadelika, det ville fort blitt stygt. Vi holdt oss til weeden, men fy som det røsket neders i pungen min.

Vi var alle enige om at det var tid for å gi rusen et ordentlig forsøk, så istedetfor å legge inn en grammer som vi pleide, overasket jeg alle sammen med en stor og fin kake

Kvelden før hadde jeg tømt hele sparekontoen min(hysj). Jeg var å møtte en fyr i byen. En fyr jeg vanligvis assosierer med lek og moro, men nå i ettertid kan jeg ikke tillate meg selv å tenke på denne måten.

Kaken jeg hadde smelt sammen for gutta, hadde en fin touch. Min touch, kan du si. Grunnen til at jeg gjentatte ganger refererer til kaken som min egen touch, vel det er sånn det blir. Folk får sin rolle i livet. For noen dukker den opp helt av seg selv, for andre kan det være vanskeligere å finne sin egen funksjon her i verden. Min kom veldig naturlig etter hendelsen, og jeg er fortsatt den dag i dag Gud. Så dere slipper å undre, er jeg selv klar over at jeg ikke er noen gud. Men jeg har tenkt som så. At dersom fem av kompisene mine fortsetter å opprettholde denne tankegangen, uten innspill fra min side, en liten stund til, vil jeg mest sansynelig fremstå som gud for evig og alltid. Ergo jeg kan få hva jeg peker på. Dere har antageligvis aldri vært borti tilsvarende hendelser, så la meg fortelle at det smaker fantastisk. Ting som å gå i butikken, tørke seg etter man har vært på do, pusse tenner, ha sex, kaste katten, og å klippe utvalgte deler av hodet- krever enormt mye mindre tid og innsats. Og selvom kompisene mine har sluttet helt å prate, forstår jeg fortsatt veldig godt hva de mener.

Jeg puttet 28 gram marihuana i kaken. Eller mer spesifikt, 28g nyhøstet og tørket Jack Harer #1. Prosessen krevde jo to hele planter, samt halve hjernen min. Dog den delen man ikke bruker. Dette fikk jeg streng beskjed om morgenen etter, da en kar jeg møtte iløpet av kvelden i forkant kom for å kreve byttet sitt. Dette var greit. Det var tross alt ikke lenger noen ting som kunne stoppe meg, i min sak. Saken er soleklar, og jeg forstår ikke hvorfor dere konstant maser så fært på at jeg skal skrive fortere, det kommer når det kommer, og det er ikke sikkert jeg var klar til å fortelle hemmeligheten igår kveld, da en aktiv forumbruker tittet forsiktig frem fra dorullen på toalettet og ba meg skyndte meg. For det første har folk sluttet helt å ringe på før de dukker opp, og for det andre har folk dannet seg klarere meninger om ting og tang. Mine disipler kommer med inputs, og jeg skal være glad og fornøyd med at de gir så mye av seg selv.

Etter jeg gav fra meg høyre hjernehalvdel kan man si jeg startet min søken etter noe for å fylle tomrommet. Tanken var først å penetrere, samt infeste mine disiplier via munn, nese og hals, men enkle løsninger er ikke alltid så jævli bra. Dessuten er det problematisk nok å holde balansen, hodet fungerer ikke lenger i vater.

Jeg har gjort om synet til en loddrett funksjon, slik som du ser i det vedlagte bildet. Her har jeg også fylt inn en farge til ære for hver av mine disipler. Som dere legger merke til har jeg valgt å putte den ene i øyet mitt, da han ikke fungerer som et direkte talerør, i likhet med de fire andre. Jeg ser på han her som ekstra spesiell, men ikke som den stygge andungen. Kanskje mere som en dverg med lang hale og fire øyne samt et ekkorn, hvor hver av nesene gjenspeiler luktesansen til ihvertfal tre av totalt 10-12 gutter i en ungdomsgjeng. Du vet han i gjengen som røyker mest sigaretter. Han dør nok fortest, men vil også kanskje først oppdage, og bli presentert for, den gigantiske portalen som konstant komprimerer mennesker, og sender dem fra et punkt til et annet, totalt uavhengig av personens handlinger over en tid, men heller utfallet av handlingene, satt opp mot hverandre i en domino-lignende sirkel, der høyden varierer mellom 2- og 8 meter. Nå kjenner jeg disiplene mine oppfører seg barnslig, best jeg tar et kjapt besøk. Dette er kun tanker og oppspinn, egentlig har de det sikkert helt fint. Det er slik jeg tenker. Og når tankene spinner seg sammen til en skikkelig seig ball, er det ofte jeg glipper tråden og det hele kjennes ut som å sitte igjen alene i et vanvittig svært tomrom. Her lager jeg lego.

Jeg føler ofte at de jeg kan huske å en gang ha hatt et nært forhold til, nå står på utsiden og får ikke delta i nuets handling. Jeg og vennene mine finser alltid litt for oss selv.

En dag skal jeg infilterere vannsystemet med kaken min. En jeg kjenner har direkte tilknyttning til alt som skjer med vannet i byen, så jeg tenkte starte en slags klan med han. Han er også sterk motstander av psykadelika, i likhet med meg selv. Jeg leser altfor mye sykt om slike substanser her inne, og verden er i ferd med å skli helt ut. En gang leste jeg også om hasj og vrangforestillinger, noe som på en fascinerende måte minner mye om et av mange samtaleemner på SFO.

forklaring
Vis hele sitatet...
WOW! likte det du skrev...men falt av før den første svingen. Skjønte nada av hva du pratet om.
Hva i all verden er poenget ditt Grin? Du må trippe konstant
=)