Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  182 47282
Så et sett med dirker er den eneste sikre måten altså...nedtur.
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Det har ikke jeg sagt.

Det jeg sa var at teknikken var feil.
Jeg har fått opp en TrioVing med sikkerhetsnål flere ganger jeg.

Teknikk...Teknikk...Teknikk...
Ja, men som du sa så er trixet å få VRIDD om og d er ikke alltid like lett
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Derfor bruker man noe som heter tension wrench. Den brukes til å holde ørlite press på sylinderen, slik at pinsa setter seg slik de skal.

Hvis du har brukt en hårnål til å trykke inn alle pinsa, uten noen form for tension, så er du omtrent like langt fra å åpne den låsen som du ville vært om nåla fortsatt stod i håret.
Det er bare i hollywood-filmer man kan dirke en noenlunde avansert lås med en dirk. De aller fleste låser (som koster over 10-20 spenn) krever to. En dirk/rake/whatever, og ett tension tool.
http://www.spystuff.com/

Tror jeg kunne klart et par biler.. Men det er vel veldig lett..
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Mange biler er jævlige å dirke, men jævlig lette å "bypasse". Dvs. slik purken gjør hvis du har låst deg ute, og slik de gjør på film (lang tynn ting ned vinduet).
det virker ganske interessant det her. hva burde man evt. kjøpe av dirkesett? hva som helst?
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Et 14-delers sett fra Lockpickshop.com gjør susen.
Et alternativ kan være et 17-delers (tror jeg det var) European/Japanese slim-set. Mye digg hooks der som jeg gjerne skulle hatt i mitt 32-delers.

Eller så kan du lage et sett selv. Kanskje ikke like holdbart, men funker omtrent like bra.
trendhore
Geddi's Avatar
etter å ha sett filmene fikk jeg meget lyst til å lage en liten hobby ut av dette

Så litt på lockpickshop.com og har nå bestemt meg for å kjøpe 14 delers settet, siden dette kommer under 200,- ergo ingen moms. Deretter, om jeg liker det, så vil jeg gjerne utvide til kanskje et 32 delers.

Mitt spørsmål:

Vet du hvor jeg kan kjøpe padlock "shims" (fikk ikke helt med meg det siste ordet.) Greien jeg mener er den han bruker til å dytte vekk metallbilten som holder hengelåsen låst. Når han dytter vekk den metallbiten, åpnes låsen uten noen form for lockpicking. Har sett på de 3 webshoppene, uten å funnet noe.
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Shims: http://www.lockpickshop.com/page/LPS/PROD/SPT/SPS-20

Moms slipper du uansett, hvis du forklarer at du bor i Norge, og at vi har en grense på 200 spenn eller noe lignende. På min siste pakke skrev dem ned verdien fra $136 til $13 eller hva det var
hehe.. smooth Ser ut til at jeg bestiller meg noe i kveld da.

Vet at lockpicking handler masse om teknikk, og at shims ikke har så mye med lockpicking teknikk å gjøre, men å han en slik shim på lur er nok ikke så altfor dumt
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Nei. Bare så synd at hvis du finner en lås som shims funker på, så tar det type 4-10 sekunder å dirke den anyway...som regel...
Ville bare opplyse om at brukernavnet eller passordet til den ftp'en er feil. Du har vel ikke en konto som funker der? Eller om du vet noen andre steder hvor jeg kan få tak i denne filmen?
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Du finner den på www.lockpicking101.com
▼ ... noen uker senere ... ▼
Woah, daddy's got himself a new hobby

Jeg planlegger å kjøpe et 14-delers dirkesett i starten nå. Er det noe mer jeg bør kjøpe imens jeg holder på da? Og hva er det greit å begynne å dirke på?

Ja forresten, jobber du som låsesmed eller noe, N5k?
Jeg kjøpte dette(link nederst) settet for en stund siden, har ikke fått opp noe annet enn noen enkle sykkellåser.. Men jeg håper at øvelse gjør mester hehe
Settet funker fint for en nybegynner som ikke vil "spytte" alt for mye penger i dette med en gang..

http://www.lockpickshop.com/page/LPS/PROD/PXS-14
Som så mange andre synes jeg at dette virket litt interesant.

En gang klarte jeg å åpne sykkellåsen min med feil nøkkel ved et uhell. Snudde nøkkelen til pengeskrinet mitt feil vei og stakk ned og så åpnet den seg faktiskt (klarte det flere ganger etterpå også). Jeg må være et naturtalent
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Loeve
Ja forresten, jobber du som låsesmed eller noe, N5k?
Vis hele sitatet...
Hehe...nei...gjør nok ikke det.
Har ikke dirket på lenge heller. Siden jul, omtrent. Er lei alle låsene min. Dyrt med nye. Billige låser er kjipe

Opprinnelig postet av ghio
eg kjøpte dette(link nederst) settet for en stund siden, har ikke fått opp noe annet enn noen enkle sykkellåser.. Men jeg håper at øvelse gjør mester hehe
Settet funker fint for en nybegynner som ikke vil "spytte" alt for mye penger i dette med en gang..

http://www.lockpickshop.com/page/LPS/PROD/PXS-14
Vis hele sitatet...
Bra sett det. Hva syns du om håndtaka?
Jeg bestiller meg nå et fjorten-delers sett straks, og muligens en instruksjonsbok. Er det noe mer jeg trenger da? Og shims, hvordan får jeg tak i de? Eventuelt lagd noen..
fikk ganske såre fingre av å ikke bruke de plastikk håndtakene. men, når jeg først hadde fått de på så er de ganske så bra

Har åpnet endel billige europrislåser, samt en sånn pengeskrinlås. Sliter nå meget med en ABUS.
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av ninja5000
Shims: http://www.lockpickshop.com/page/LPS/PROD/SPT/SPS-20
Vis hele sitatet...
Jeg lagde en shim av stål-greia på en floppy. Funka på en lås, bare. Er litt for tykk.

Opprinnelig postet av Geddi
Har åpnet endel billige europrislåser, samt en sånn pengeskrinlås. Sliter nå meget med en ABUS.
Vis hele sitatet...
Hvilken type da?
Ser ut som om det blir et 14-delers sett og et sett med shims nå da. Noen forslag til hva jeg bør begynne å dirke på?
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Goldleaf fra Clas Ohlson er en lek. Det er også Vovo og Ey-låsene. Du kan egentlig bare se på inngangen på låsen om den er lett eller ikke.

Abus 55-serien er neste skritt på veien.

Skal du prøve deg på dørlåser kan du begynne med Assa og noen Ving (gamle TrioVing) låser.
Hvor får jeg skaffet disse gamle dørlåsene da?
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Fra dører?

Ta en tur til den nærmeste søppelfyllinga eller lignende. Der pleier det ligge flust med dører som folk har kasta av forskjellige årsaker. Ellers kan du hooke opp med en låsesmed, og spørre om du kan få låser som han skifter ut hos folk.