Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1254
Har nettopp støtt på et irriterende problem med min pfSense-boks: den har fungert upåklagelig med NGT og PPPoE, men nå har jeg bytta til WiMax med en Alvarion-antenne. Denne er koblet til nettverket med en slags PoE-injektor, kalles IDU - indoor unit. Når jeg kobler denne til pfSense-boksen skjer det _ingenting_, ikke engang lampene ved RJ45- inngangen lyser. Det funker å koble en pc direkte i PoE injektoren, jeg kan også koble en gammel Linksys-router til denne og få nett, men altså ikke pfSense. Jeg har prøvd flerre nettverkskort i pfSense-boksen, jeg kan koble alle sammen suksessfult til en svitsj når de er assigna til LAN, men får ingen respons når WAN kobles til PoE-injektoren. Håper noen kan hjelpe!
Jeg hadde mye problemer med en idu fra alvarion. Prøv med kryssakabel. Det skal egentlig være det på den sånn rent teknisk. Moderne routere finner ut dette selv og krysser kabelen, men det er mulig at pfSense ikke støtter dette "by default." Verdt et forsøk!

Satt å leste vilkårlig om pfSense og kom over dette, mulig det svarer på spørsmålet ditt?:


Sitat av meitemark Vis innlegg

Når jeg setter pfSense opp gjør jeg det på følgende måte (mer irritasjon enn faktiske resultater ble laget før jeg kom frem til denne):

Eksisterende nettverk med DHCP->pfSenseWAN->pfSenseLAN->Switch->Bærbar/Testmaskin

Grunnen til at jeg har switch før bærbar er at noen nettverkskort reagerer ikke på at det er en maskin i andre enden og tror derfor at det ikke er noen link der. Mucho irriterende.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Zalox; 16. februar 2012 kl. 01:12.
Hellwar's Avatar
Trådstarter
Takk mann! Crossover gjorde susen. Måtte grave dypt og lenge før jeg fant en, sikkert 10 år siden sist jeg brukte en sånn.