Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1929
Har søkt HS vg1 og har planer om å bli ambulansearbeider eller gå videre på påbygging for å bli politi.

Men har ikke lyst å leve som en prest resten av livet mitt. Passe på å ikke ødelegge rullebladet mitt 24/7.
Vil ha kunne muligheten til å ta meg en joint i framtida uten at jeg ødelegger muligheter for jobb i ambulansetjenesten.

Er det slik at hvis jeg får noe på rullebladet er sjangsen for jobb i ambulansetjenesten uaktuell?

Går det ann å bytte linje etter noen mnd.? Tenker da til elektro eller TIP. Hvordan er det med rulleblad på de jobbene den utdanninga tilbyr?

Håper noen kan svare meg
Sist endret av Madxoc; 5. mai 2011 kl. 22:37.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Du kan ihvertfall ikke bli politi hvis du har prikk på vandelen for å ha røyket cannabis. Hver søknad og vandel blir evaluert for seg, så noen typer pletter kan gå gjennom, men jeg vedder på at cannabis er noe de ikke vil ha innen politiet.

I kompetansekravene til ambulansearbeider, står det her at det krever god vandel, ikke plettfri som det er til politiet. Men jeg tipper og her at de helst ikke vil ha folk med en narkotikadom over seg
Sist endret av Tomacco; 5. mai 2011 kl. 22:45.
Madxoc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Du kan ihvertfall ikke bli politi hvis du har prikk på vandelen for å ha røyket cannabis. Hver søknad og vandel blir evaluert for seg, så noen typer pletter kan gå gjennom, men jeg vedder på at cannabis er noe de ikke vil ha innen politiet.

I kompetansekravene til ambulansearbeider, står det her at det krever god vandel, ikke plettfri som det er til politiet. Men jeg tipper og her at de helst ikke vil ha folk med en narkotikadom over seg
Vis hele sitatet...

Skjønte egentlig av man ikke kan bli politi med cannabis på rullebladet

Men hvor stort hinder er egentlig en prikk på rullebladet (hasj) for framtida og jobber?


Det er eneste grunnen til at jeg ikke vil bli ambulansearbeider/politi osv., at jeg hele tiden må leve stramt og etter "boka". Og mye vakter.
Er det verdt bruket, vist det er den eneste grunnen til at du, ikke skal bli det du vil?

Er vel innen politi som allerede navnt og omsorgstjensten det er strengt. Utennom det er det ikke noe problem, bare du kan vise en rein urin prøve.
Hvis du ikke har lyst nok på en slik jobb til å la være å røyke cannabis, er det sikkert lurt å tenke på en annen jobb.
Eventuelt revurdere cannabisinntaket.
Sitat av Dantie Vis innlegg
Er det verdt bruket, vist det er den eneste grunnen til at du, ikke skal bli det du vil?

Er vel innen politi som allerede navnt og omsorgstjensten det er strengt. Utennom det er det ikke noe problem, bare du kan vise en rein urin prøve.
Vis hele sitatet...
Kan vel legge til forsvaret og endel vekterjobber au her.
Godt spørsmål var det au.

waffe
Jobber selv som sykepleier, ingen arbeidsgivere har spurt etter min vandelsattest, dette ble heller ikke sjekket på skolen. Vandelsattest kreves (innen helsefag) såvidt jeg vet kun dersom man jobber med barn eller utviklingshemmede.
Sitat av liftwaffe Vis innlegg
Kan vel legge til forsvaret og endel vekterjobber au her.
Godt spørsmål var det au.

waffe
Vis hele sitatet...
Tok en prat med politijuristen i byen her og han kunne fortelle at noe som var over 10år på rullebladet ikke var lovlig og bruke mot noen i ansettelsesforhold eksempelvis Vekter, men som han sa..de gjør det nå da likevel og slipper unna med det..akkurat som man ikke får jobb fordi man skal bli pappa eller mamma og en arbeidsgiver ikke vil bruke penger på noen som må i permisjon i tidlig framtid :s
Åssen er det med siviltjeneste? Sett at man har fått godkjent en søknad om overføring fra militæret til siviltjesten, også blir tatt for bruk av cannabis.
Finnes det noen oversikt over vandelsattester for ulike yrker?
Madxoc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hellwar Vis innlegg
Jobber selv som sykepleier, ingen arbeidsgivere har spurt etter min vandelsattest, dette ble heller ikke sjekket på skolen. Vandelsattest kreves (innen helsefag) såvidt jeg vet kun dersom man jobber med barn eller utviklingshemmede.
Vis hele sitatet...

Takker
Hvis jeg tar meg en blås risikerer jeg å bli sagt opp på dagen?
Sitat av Madxoc Vis innlegg
Takker
Hvis jeg tar meg en blås risikerer jeg å bli sagt opp på dagen?
Vis hele sitatet...
Nei, du må bli tatt for det først, så kan ting skje på dagen, avhengig av hvaslags folk som er dine overordnede og hva som står i kontrakten.
Enkelte firmaer (i privat sektor) pålegger deg enten avrusning eller jevnlig pisseprøve, så du kan slutte med tull og fortsette å jobbe, men jeg tviler på man ser noe sånt i offentlig sektor..