Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1257
hei

jeg lurer på om det finnes et program som gjør at jeg kan innstalere .exe filer på en imac, eller må jeg rett å slett innstalere windows?
http://www.google.no/search?hl=no&q=...=f&oq=mac%2Bex

første treff på mac+exe på google. Vedder på at det hadde gått raskere å google det enn å skrive posten...
Hvilken exe-fil? Om det f. eks er et spill finnes det egne platformer til OS X for dette.
Crossover klarte i alle fall ikke .exe-filen til wc3. Mer enn det vet jeg ikke
Windows via Boot Camp + Parallel Desktop
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Warcraft 3 finnes jo til mac, hvorfor ikke bruke den versjonen?
tubaen's Avatar
Trådstarter
det er til et lyd program, sånn voice over til animasjons film...
parallels desktop
▼ ... over en uke senere ... ▼
tubaen's Avatar
Trådstarter
det derre parrallel desktop er vurdert, men da kan du jo ha boot camp da... funker ikke det på samme måten?
Kan man installere operativsystemet Windows XP på en Mac da?
tubaen's Avatar
Trådstarter
åjada, det går.når du åpner boot camp så står det at du kan innstalere enten vista eller xp. du kan også lese om bootcamp på apple.no så sæker du i sækefeltet på boot, så trykker du på det bildet som kommer opp. der står alt om bootcamp
På mac med intel-prosessor kan man installere og kjøre Windows XP native; bruk boot camp.