Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2242
Alkoholisert gamer
Da har jeg laget mitt første bilde i photoshop.. Vet ikke helt hva jeg skal si om bildet, så legger det bare rett ut..



Slakt meg
Lebestift? Mmm... likte det ikke rett og slett.
Alkoholisert gamer
Trådstarter
Sitat av Rindae
Lebestift? Mmm... likte det ikke rett og slett.
Vis hele sitatet...
Har du sett "the dark knight"? Hvis du har sett den så skjønner du fort meningen med "leppestiften"
hmm utrolig stilig egentlig
6/6
jaG
Produktutvikler
Bruk mer enn 3 stk. blodbrushes, gjennomsiktig kniv?, som Rindae sa; lebestift?,

imo; Ikke noe å skryte av. Men det er en begynnelse.
Sist endret av jaG; 4. september 2008 kl. 22:04.
Skjønner at det er første gang. Litt slurvete arbeid.
Genialt bilde! Men kniven kunne kanskje vær litt lenger nede slik den ikke kom i veien for teksten og den soppen.
Sist endret av RosaElefant; 4. september 2008 kl. 22:08.
Alkoholisert gamer
Trådstarter
jeg har skjønt at ikke alle her har sett "The dark knight" så slenger ut ett bilde av den geniale personen som bildet er inspirert av, så kanskje dere skjønner litt mer av det..

Sist endret av ekoli; 4. september 2008 kl. 22:07.
Soppen var liksom unødvendig, også det med gjennomsiktig kniv. Øynene til Mario ble også noe rare.
Vi vet hva det er basert på, men på bildet ditt ligner det mer på drag-queen-mario. Bra konsept, ikke fullt så bra gjennomføring
Wow, har du laget hele bildet? Skills!
Hvis du ikke har det, og i stedet bare tatt noen andre sitt verk og klæsjet på random Photoshop-effekter: Nei.
Alkoholisert gamer
Trådstarter
Slenger nå ut bildet jeg har redigert bildet ut ifra også.. Så kanskje dere skjønner hvorfor soppen er der

Ta det helt med ro ekoli, vi forstår at det skal vere Dark knight ripoff. Fortsatt dårlig utført.
Det er ikke dårlig utført mtp at det er første produksjon!
Selvfølgelig mye du burde gjort annerledes/brukt mer tid på, men noe av hensikten med posten er vel å lære akkurat dette?
Som sagt, det at kniven er halv gjennomsiktig passer ikke, også etter min mening. Og leppene ser ut til å bare være rødfarge + noen enkle blending optoins (eller noe i den dur). Fargen på mario er ganske kul og passer tålig godt inn. Tror ikke jeg ville klart noe så bra etter første forsøk!
Sist endret av sumoivar; 4. september 2008 kl. 22:30.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Kreativt, det skal du ha :-). Kanskje Mario burde vært litt mindre? Det er forresten tydelig at det kommer fra to forskjellige bilder, så du burde kanskje jobbe litt mer med å få det til å se ut som Mario passer inn der.
Alkoholisert gamer
Trådstarter
Takker for svar.. Skal nå fikse noen småting sannsynligvis legger jeg inn bildet når det er helt ferdig også, for å få mer kritikk og finne ut fler ting jeg burde endre på
Sist endret av ekoli; 4. september 2008 kl. 22:34.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Hvorfor er blodet transperant? Blod har en utrolig kraftig farge og må være ganske uttynnet før en kan se gjennom det.
Samme blodflekk to ganger. :3
Det var veldig bra

Men om ej måtte utsette noew hadde det vært at den lyse linjen rundt mario var ikkje så veldig fin, men det er vel egentlig en bagatell
Alkoholisert gamer
Trådstarter
Sitat av Joskaare
Det var veldig bra

Men om ej måtte utsette noew hadde det vært at den lyse linjen rundt mario var ikkje så veldig fin, men det er vel egentlig en bagatell
Vis hele sitatet...
Hehe skal fjerne den lyse linjen snart.. skal også minske mario litt, og kanskje forandre litt på kniven.. vet ikke helt enda..
Syntes leppene virket oppsvulmete ut, men bortsett fra det var det et stilig bilde..
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Right, jeg kunne selvfølgelig dratt en "Liker konseptet, men dårlig utført", men den bryter med forumreglene, og er uansett noe jeg prøver å poste så sjeldent som mulig.

Soppen: Irriterer meg ikke så veldig...eller jo, det gjør den nå når jeg ser på en gang til. Det er ikke vanskelig å klone bort flaggermusmannlogoen, det burde du klare.

BLOD PÅ BART! Nei, det burde ikke skje, (Skryteplassen og alt det der)

Glowing mario: Når du velger noe i The GIMP/PS e.l. kan du stille inn på hardt eller mykere valg, gjør valget mykere.

Øynene: Som tidligere kommentert. Klipp dem ut rundere med paths elns.
Bra konsept, dårlig resultat.

Gi det par timer til, så når du kanskje noe som ser gjennomført og stilig ut.
Dette var dårlig, men til at det er første forsøk med photoshop så er det bra
Jeg ser du har brukt to bilder. Og kult er det. Drit kul mario. Åssen klarte du og få Den Mario'en sånn? Sist gang jeg sjekka så han ikke slik ut. Har du en liten "how to do" på dette?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Mekke-blekka
Jeg ser du har brukt to bilder. Og kult er det. Drit kul mario. Åssen klarte du og få Den Mario'en sånn? Sist gang jeg sjekka så han ikke slik ut. Har du en liten "how to do" på dette?
Vis hele sitatet...
How to-en blir vel noe slikt som "justerte fargene. Fant ut hvordan man gjør det ved å søke etter "adjust colours""...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sorry, men rett og slett crap.
Tja.. Lær deg å klippe ut skikkelig, det var hvite, pixlete kanter. Gnagsår i øynene.
Gjennomsiktig kniv? Den blodbrushen er ødelagt og har en kant på den ene prikken. Blodflekker er heller aldri helt runde..

positivt. Første bilde? Bra begynnelse, men hvis du legger litt mer jobb i det får du det 137,48x bedre. Sånn ca.

Et lite tips til cropping er extract (Filter>Extract), history brush og en soft eraser. Da får du helt smude overganger og ingen pixlete kanter. Kreves litt trening for at det blir bra.

Kan også "brushe" litt i kantene på selve figuren for å få lyset til å stemme bedre, men det må gjøres forsiktig med riktig farge og lav opacity. 30-50%
Sist endret av drittunge; 23. september 2008 kl. 18:34.
Bare nevner at kniv-bildet du har brukt ikke passer i det hele tatt. Den er ikke rotert riktig, så det er veldig tydelig at noe er galt.

Ellers.. Bare å fortsette å leke med Photoshop. Ikke la negativ kritikk holde deg tilbake Men hør på konstruktiv kritikk.

Edit:
Delvis underholdende photoshop tutorials:
http://www.mydamnchannel.com/Big_Fat...shop1_398.aspx
Sist endret av Skyfex; 23. september 2008 kl. 19:08.